دور نهایی مسابقه سفره هفت سین نوروز ۹۲

بسم الله الرحمن الرحیم 

 طی مدت حدود بیست روز، از نوروز نوشتیم و از سبزه گفتیم و به تماشای سفره هفت سین دوستانمان نشستیم و برای من مایه افتخار بود که اینجا میزبان دوستان وبلاگی بسیار عزیزی شد. فکر می کنم مسابقه رویاندن سبزه و مسابقه سفره هفت سین تجربه خوبی بود، در روزهای پرکار و پر زحمت و خسته کننده ی آخر سال، و در پایان زمستان، به استقبال بهار رفتیم تا زودتر اعتدال بهاری را جایگزین سرمای زمستان کنیم، و سعی کردیم پیش از موعد سال تحویل، زندگی مان بوی نوروز بگیرد. این روزها با این عکسها خودم را در پیش دوستان و در خانه های آنها و کنار سفره هایشان احساس کردم. دوستانی نادیده ولی آشناتر از هر آشنا. این دیدار برایم حسی دوست داشتنی بود که فراموشش نخواهم کرد. با این عکسها دیدیم که در هر نقطه از زمین، اگر که یک ایرانی باشد، با آداب و رسوم و فرهنگ و با علایق مشترک ایرانیان دارد زندگی می کند،  

این مسابقه گرچه شاید بیش از حد انتظار طولانی شد، اما واقعا از صمیم قلب راضی و خوشحالم اگر توانسته باشد به این هدف خود برسد که کسی را از غم و غصه برهاند و یا دلی را برای دقایقی شاد ساخته و آنها را نرم و به هم نزدیک و صمیمیت میان دوستان را بیش از پیش کند. از همگی شما، که در غم و شادی کنار هم هستید، ممنونم و به درگاه خداوند دعا می کنم که  در سراسر سال، دلهای ما را همچنان که این چند روز بود،بهاری و معتدل و به دور از افراط ها و نفریط ها و همچنان گرم از محبت و به هم نزدیک، نگه دارد و "کی باشد که من تحفه ی نوروزی خود بگیرم"   

خب به روزهای پایانی مسابقه و یا به عبارت بهتر، فینال و انتخاب نهایی برترین سفره هفت سین رسیدیم. از شانزده عکسی که طی مدت مقرر برای مسابقه هفت سین رسید: 

مسابقه هفت سین نوروزی - مقدماتی گروه اول 

مسابقه هفت سین نوروزی - مقدماتی گروه دوم

مسابقه هفت سین نوروزی - مقدماتی گروه سوم  

شش عکس بیشترین آرا را به خود اختصاص داد. حالا بار دیگر، شش عکس برتر را برای تعیین برترینها و سه سفره هفت سین اول و دوم و سوم، به معرض داوری و انتخاب شما می گذارم. لطفا رای خودتان را با عدد مربوط به سه سفره هفت سین، از میان این شش سفره، را در کامنت خودتان بنویسید، تا این مسابقه را همین جا به اتمام برسانیم. پست بعد برندگان نهایی سبزه و سفره معرفی خواهند شد. باشد که با این رقابت دوستانه خاطره ای خوش به جا گذاشته باشیم و بعد ها در گوشه ای از ذهنمان، هر از چندگاهی از آن یادی بکنیم با این جمله که "یادش به خیر".

از همه ی شما که در ساخت این خاطره، سهم و نقش عمده را داشتید، بسیار بسیار ممنونم. 

لطفا کسانیکه عکسهای سبزه ها و سفره های خود را به طور خصوصی فرستاده اند، به طور کلی و بدون اسم بردن از عکسشان نظر خودشان را اعلام کنند که آیا در وقت معرفی عکسهای برنده، آیا من مجازم نام فرستنده عکس ها و وبلاگشان را معرفی کنم یا خیر؟  

سفره های هفت سین و عکسهای منتخب: 

 سفره هفت سین 1 

سفره هفت سین 1 

 

سفره هفت سین 5

سفره هفت سین 5  

عکس سفره هفت سین ۷ 

سفره هفت سین 7  

عکس سفره هفت سین ۱۰ 

سفره هفت سین 10  

 

عکس سفره هفت سین ۱۱ 

سفره هفت سین 11 

 

عکس سفره هفت سین ۱۳  

سفره هفت سین 13

نظرات 37 + ارسال نظر
کوثر شنبه 10 فروردین 1392 ساعت 19:42

سلام مجدد
خصوصی رسید آیا؟؟؟؟؟

سلام
اوه یس!

کوثر شنبه 10 فروردین 1392 ساعت 15:18

راستی تر تر اعلام نتایج چه زمانیه؟؟؟

خب مهم مسابقه بود که به خوبی و خوشی انجام شد! نتیجه اش که اصلا مهم نیست

کوثر شنبه 10 فروردین 1392 ساعت 15:17

راستی فکر کنم تولدتون هیچ وقت از یاد من هم نره
چرا؟؟؟
چون تولد مامانم یه روز بعدشه

ای بابا!
تولد مادر گرامی شما هم مبارک باشه
انگار همه, تمام ماههای سال رو گذاشتند و روی چشم و هم چشمی فروردین به دنیا اومدند آخه برادر کوچیکه ی من هم دو روز قبل از من به دنیا اومده
خب از جانب شما خطری منو تهدید نمی کنه چون شما مسافرت هستید و نیستید که کامنتدونی منو بترکونید با تبریک گفتن تولد من و عید و این اعیاد بسیار بزرگ و مهم و اگر هم بودید و اینکارو کردید من هم به تلافی موشک جواب موشک می کنم و کامنت شما رو از کار میندازم

کوثر شنبه 10 فروردین 1392 ساعت 15:15

سلام مجدد
وقتتون خوش
ما چندتا از سفرهامونو وبا فامیل ویا دوست وآشنا همفر شدیم ولی ز اونجایی که من نمیتونم یه دقیقه آروم بگیرم ودائم در حال جمع وجور کردن وکار راه انداختنم بقیه سو استفاده میکردند وهمه ی بار سفر می افتاد رو دوشم .همین بود که به همسری گفتم دیگه با کسی نمیام.مگه من گناه کردم که باید تاوان خوشگذرونی بقیه رو پس بدم!باور کنین عمو وقتی من مشغول پخت وپز میشدم بقیه میرفتن به عکس گرفتن وگشت وگذار!خب منم رفته بودم سفر تا خستگی رفع بشه نه اینکه تعدا افرادی که بهشون سوریس بدم سه برابر شده باشه
اصلا آدم تنبل واز زیر کار در رویی نیستم!تعریف از خود نباشه نمیذارم کسی تو مسافرت بهش سخت بگذره خداییش همسرمم همینجوره!ولی همسفر شدن با ما خیلی براشون خوب بود!کار از ما وخوشگذرونی از اونا
همیه که بیشتر سه نفری سفر میکنیم بیشترم بهمون خوش میگذره
چادر مسافرتی و۸ سال پیش خریدیم وقتی که مردم کمی ازش اسفاده میکردند.ولی همیشه از خریدش وداشتنش خوشحالم.یکی از پایه های سفر اونه دیگه
انشالله شماهم پایه های سفر خوبی برای سفرهای متعدد پیدا کنین

سلام
اگر همسفر، همسفر خوبی باشه، سفر هم به همه خوش می گذره. اما وقتی وضع همینی باشه که شما نوشتی به یک عده زیادی خوش می گذره و دوست دارند هر روز با همین همسفر به سفر برند و یک عده هم توبه کار می شند که اصلا با کسی مسافرت برند
یک فامیلی داریم ساکن شمال. بیچاره هر سال عید میزبان کلی خونواده است و تا سیزده بدر ولش نمی کنند!!
ما هم وقتی می رفتیم شمال چه اونوقتی که چادر داشتیم و چه وقتی که ویلا بود، همه هم همون وقت هوس می کردند به شمال بیاند و می گفتند شما خوش سفرید!! و البته ما هم توبه کار می شدیم و الانم که کلا قید سفر رو زدیم و راحت نشستیم خونه مون

باران شنبه 10 فروردین 1392 ساعت 15:07

وقت بخیر

ممنون ازتبریک ودعای خیرو محبتتون لطف دارید

از تصوروتصویر بدون شرحتون کلی خندیدم وروح وروان شاد شدم

سالم وسلامت یاشیدو سایه تون مستدام باد

سلام
منم ممنونم
بله خب تصور و تصویر خنده دار رو باید بهش خندید

باران شنبه 10 فروردین 1392 ساعت 11:14

سلام جناب ستاریان

تاریخ تولدشما همزمان با تاریخ تولد عروس منه فقط با 28 سال اختلاف! اینطوری تاریخ تولدشما همیشه یادم می مونه

با چند روز تاخیرتولدتون مبارک انشالله تولد یک قرنیگیتون ! (با این کلمه فاتحه ی ادبیات خونده شد)

سلام
خب با دونستن اینکه روز تولد عروس شما با روز تولد من یکیه. واجب شد منم تولد عروس گل شما رو بهتون تبریک بگم و از خدا برای آقا زاده ی شما و عروستون، آرزوی خوشبختی و سعادت بکنمممنون از تبریک شما
داشتم تصور می کردم یک قرنیگیه خودمو ادبیات مهم نیست این تصور من و اون تصویره که خیلی مهمه

آنتی ابسورد شنبه 10 فروردین 1392 ساعت 09:24

سلام آقا مصطفی
عذر میخوام از تاخیر در پاسخ،از نبودم.
راستش مشکلات به مشغله ها اضافه شده.همچنان دوستتان دارم.

سلام آقا مهران. ممنون که از خودت خبری دادی. امیدوارم زودتر مشکلاتت به پایان برسه و به آرامش و آسایش برسی

دارکوب شنبه 10 فروردین 1392 ساعت 02:26 http://darkoobgroup.blogsky.com

سلام و تشکر ازشما بابت این ایده جالب و زیبا و شادی آفرین
هفت سین های انتخابی ما شماره های هفت و یازده و سیزده
تاصبح خوابمان نمی برد . می ترسیم چشم برهم گذاریم و ناگهان
ببینیم نتایج به سمت دیگری رفته است

سلام و ممنونم قربان
زمان جبهه کسی که می خوابید و برای نماز شب بلند نمی شد می گفتند از خوف خدا غش کرده من هم از ترس تقلب انتخاباتی غش کردم و تا همین الان چشمهامو بستم که خواب توش نره

محمد حسین شنبه 10 فروردین 1392 ساعت 01:25 http://mhbazi.blogfa.com/

شماره های 13 - 11 - 5

محرم شنبه 10 فروردین 1392 ساعت 01:21

با سپاس از شما و همه ی دوستان .

رای بنده شماره های یک و یازده و سیزده است .

سلام و ممنون از حضور و رای شما

بیتا شنبه 10 فروردین 1392 ساعت 00:59

سلام
شب بهاریتون به خیر

من به سفره 1 و 5 و 7 رای میدم

شاد باشید

سلام
صبح زیبای شما هم به خیر و ممنون

مهرداد جمعه 9 فروردین 1392 ساعت 23:21 http://liveforlove.blogfa.com

عزیزدلین
واقعا دلم خواست میتونستم باشم و ببینمتون
حالا شما این تبریک خالی رو ازمون قبول کنید ...

اون تولدتون و تاریخش منو کشته
دلها هم که بله لوله کشی و این حرفا

ممنون آقا مهرداد
این تاریخ تولد ما که همه رو کشته
این لوله کشی از ابداعات باجناق لوله کش منه، به جای دل به دل راه داره

مهرداد جمعه 9 فروردین 1392 ساعت 23:02 http://liveforlove.blogfa.com

سلام عزیزدل
تولدتون مبارکــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ هرچند با چند روز تاخیر
کاش تهران بودم و از نزدیک ماچی بوسه ای کادویی ...
خوشحالیم از داشتن دوستی مثل شما
بازم خیلی خیلی تبریک میگم امیدوارم همیشه سرحال و سرزنده و سلامت و پیروز باشید و در کنار خانواده محترم شاد باشید

سلام
ممنون آقا مهرداد. الان منم پیش شما بودم. مهم این هست که همزمان به فکر هم افتادیم

خب من یک وقتی به دنیا اومدم که همه تعطیل کنند و برند گشت و گذار و حالشو ببرند ممنونم از این همه لطف و محبت شما. ایشالا که تندرست و سلامت باشید و به سرعت برق و باد خدمت تموم بشه و برگردید به آغوش پر از مهر خانواده و روزی برسه برای تبریک عروسی شما خدمت برسیم

کوثر جمعه 9 فروردین 1392 ساعت 21:53

___████__████_███
__███____████__███
__███_███___██__██
__███__███████___███
___███_████████_████
███_██_███████__████
_███_____████__████
__██████_____█████
___███████__█████
______████ _██
______________██
_______________█
_████_________█
__█████_______█
___████________█
____█████______█
_________█______█
_____███_█_█__█
____█████__█_█
___██████___█_____█████
____████____█___███_█████
_____██____█__██____██████
______█___█_██_______████
_________███__________██
_________██____________█
_________█
________█
________█

تقدیم بشما

خیلی خیلی ممنون اما عجب گل قشنگی

کوثر جمعه 9 فروردین 1392 ساعت 21:50

سلام عموجان
هزاران هزاران هزار بار تولدتونو تبریک میگم
امیدوارم سالهاس سال با خوشبختی وسلامتی زندگی کنین وسایه ی پر مهرتون برسر خانواده باشه وماهم از دوستی وخویشاوندی با شما فیض ببریم
بازم تبریک میگم
زنده باشین
ولی خداییش خیلی باهوشم نه؟؟؟

جناب شنگ هم خباثت فرمودند
مسئل ای نیست قربان
خباثت شماراهم به دیده ی منت میگذاریم

سلام
حالا من چه جوری برای این " هزاران هزاران هزار بار تبریک " تشکر کنم
آهان منم هزاران هزاران هزاران هزار بار تشکر می کنم از تبریک شما

جناب شنگ سعی کردند موشک جواب موشک کنند

همطاف یلنیز جمعه 9 فروردین 1392 ساعت 21:32 http://fazeinali.blogfa.com/

به به
بابا صاحب قران، آقا مصطفی خان
چه بی صدا !!
عید تفلد شما
تفلد عید شما
هردو با هم مبارکاااا
.
الهی به سلامتی و سربلندی به شوق فرداها ادامه بدهید جناب

بله؟! صاحب قران؟!
سعی کردم سر و صدا کنم اما صدام درنیومد و همه هم به خاطر تولدم تعطیل بودند و رفته بودند گردش و تفریح و خوش گذرونی

ممنون از شما

آرشید جمعه 9 فروردین 1392 ساعت 20:13 http://arshid.blogsky.com/

با سلام و تشکر
شماره های 7 - 11 - 13

سلام و متشکرم

سبزه قبا جمعه 9 فروردین 1392 ساعت 18:40 http://sabzehghabaaa.blogsky.com

با تشکر از زحمات شما
5 - 11 - 13 را انتخاب میکنم

سلام و ممنون قربان

سارا جمعه 9 فروردین 1392 ساعت 18:25

سلام...

امیدوارم مادر در صحت و عافیت کامل باشند...

با تشکر مجدد از زحمات شما ... انتخاب من عکس های شماره 10 و 11 و 13 است ...

سلام
ممنون از احوالپرسی شما و شکر خدا خوبند
چقدر انتخابهای خوبی داشتید!

شنگین کلک جمعه 9 فروردین 1392 ساعت 18:24 http://shang.blogsky.com

درود بسیار و خسته نباشید
بله همین طور هست که فرمودید . دراین مسابقه بسیارهم خوش گذشت و تجربه خوبی شد .و اما حالا دیگه وقتشه که ما ذات خبیثمون
را نشون بدیم و با کمال بدجنسی شماره های ذیل را انتخاب کنیم.
11 - 10 - 13

سلام داداش!
آقا نشون بدید خبیث بشید و خباثت کنید و هر کار دوست دارید و َ کنید
ای بابا! کاش همه مثل شما خبیث بودند قربان! این خباثت چقدر دوست داشتنی بود!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد