دور نهایی مسابقه سبزه برای هفت سین نوروز

بسم الله الرحمن الرحیم 

با یاری خدا و همت  و رای و نظر همه شما، فراخوانی که 17 اسفند ماه داده بودم، اکنون به بار نشسته و با پشتکار و پشتیبانی و تلاش جمعی، به دور نهایی این مسابقه و انتخاب برترین سبزه های حلقه ی وبلاگی رسیده ایم. هر چند نام " مسابقه " برای این "همکاری دوستانه" چندان مناسب نیست؛ اما به هر حال برای ایجاد هیجان و نشاط بیشتر،  ناگزیر از انتخاب چنین اسمی برای این تلاش جمعی بودم. 

به همین خاطر، ضروری است که از همه ی دوستانی که به فراخوان دیر هنگام این وبلاگ، جواب مساعد دادند و سعی و تلاش وافری هم کردند تا خودشان را به مهلت در نظر گرفته شده در این مسابقه برسانند، تشکر می کنم و از همه ی کسانیکه در این حرکت وبلاگی، مشارکت فعال داشتند تا ما بتوانیم یک کاری دسته جمعی را تجربه بکنیم, بی نهایت ممنونم، البته عده ای هم در مدت ضرب الاجل تعیین شده، سبزه شان برای مسابقه آماده نشد و من شخصا، شرمنده ی این دوستان شدم، بخصوص که تعدادی، به همین علت از حضور در مسابقه انصراف دادند. 

همچنین باید خدمت تک تک شما عزیزان، که با حضور مداوم خودتان و با دادن رای منصفانه، در این برنامه فعالانه شرکت کردید، تشکر و سپاس خودم را تقدیم کنم.  

  

به هر حال از این مقدمه ی لازم که بگذریم، در طی روند این مسابقه، مطابق با آرای اخذ شده در کامنتهای مربوط به سه گروه ِدور مقدماتی که دارای 14 عکس بود: 

مسابقه سبزه - مرحله مقدماتی گروه اول

مسابقه سبزه - مرحله مقدماتی گروه دوم

مسابقه سبزه - مرحله مقدماتی گروه سوم ( گروه آخر )

از گروه مقدماتی اول، سبزه های شماره 1 - 2  و  

از گروه مقدماتی دوم، سبزه های شماره 7 - 9  و  

از گروه مقدماتی سوم، سبزه های شماره 12 - 13  

بیشترین رای را در مجموع آرای ثبت شده در همه ی گروهها، کسب کرده اند. روند کار به این صورت بود که چون به مرور و طی سه روز عکسها می رسید، آنها را گروه بندی کردم. والا اگر همه ی عکسها به یکباره رسیده بود، می شد همه را در یک پست گذاشت و چند روز برای اخذ رای مهلت داد.  

بی آنکه بخواهم بیش از حد لازم،رای گیری نهایی را به تاخیر بیندازم از شما دوستان خوبم می خواهم که از میان این 6 عکس، 3 عکس را انتخاب کرده و شماره مربوط به همان عکس را توی کامنت بنویسید. شاید گفتن این هم لازم باشد که شماره ها و ترتیب کنونی عکس های سبزه ها، به همان ترتیب دور مقدماتی است و نه تعداد رای های اخذ شده برای هر سبزه. عکسهای منتخب شما با توضیحی که دادم به این ترتیب هستند: 

عکس سبزه شماره 1

دور نهایی مسابقه سبزه - کوزه و شاهی  

عکس سبزه شماره 2 

دور نهایی مسابقه سبزه - گندم  

عکس سبزه شماره 7 

دور نهایی مسابقه سبزه - شاهی  

عکس سبزه شماره 9

دور نهایی مسابقه سبزه - ماش  

 عکس سبزه شماره 12

دور نهایی مسابقه سبزه - گندم  

 عکس سبزه شماره 13

دور نهایی مسابقه سبزه - خورفه و منداب - شاهی - خاکشیر - تخم شربتی 

پ. ن 

این مطلب آماده بود و قرار بود ساعت 8 شب منتشر شود. اما دارم به بیمارستان میروم, چون برادرم خبر داد که مادرم بیمار شده و او را توی بخش ICU بستری کرده اند. پس دکمه انتشار را زودتر زدم، چون ممکن است که سرساعت مقرر نتوانم برگردم و ارسالش کنم. لطفا برایش دعا کنید.

نظرات 33 + ارسال نظر
محمد مهدی پنج‌شنبه 8 فروردین 1392 ساعت 22:39 http://1sobhe14.persianblog.ir/

سلام
عذر خواهی از بابت تاخیر و غیبت دو سه روزم
انتخاب منم ۱ و ۷ و ۹ میباشد.

فریبا پنج‌شنبه 8 فروردین 1392 ساعت 11:08 http://faribae.blogfa.com/

با سلام خدمت شما و دیگر دوستان ..

از اینکه مادر گرامیتون حالشون بهتر شده خوشحالم و انشاالله تا همیشه سایه شون بالای سر شماها باشه ..

اینطور که فرمودین فردا شب نتیجه مرحله اول رو اعلام میکنین.
ما امروز میریم واسه شیراز، لذا از اونجا ممکنه نتوتم online شم !
البته سعی ام رو میکنم حتمآ !!
پس فعلآ خدانگهدار
ضمنآ یه تشکر ویژه برای تمام زحماتی که در این مدت متحمل شدین واسه این مسابقه ..

موفق باشین ..

سلام
ممنونم از شما
به امید خدا. ان شاءالله سفر بی خطر و پر خاطره ای داشته باشید. منم دلم لک زده برای یک مسافرت
امروز هشتم فروردین هست و من نصفه شب را جزو امروز حساب نکردم. امشب نهایی سفره هفت سین رو می گذارم و نتایج هر دو رو با هم اعلام می کنیم.
من فقط میزبانی کردم و زحمات روی دوش شما و دوستان بود
ممنون که سر زدید و از غیبت احتمالی خودتون باخبرمون کردید.
سفر شیراز خوششش بگذره

سلمان محمدی پنج‌شنبه 8 فروردین 1392 ساعت 03:36 http://www.salmanmohammadi3.blogsky.com/

سلام. آقا ما هم رای دادیم: 2 و 9 و 13
اما یک نصیحت: برای آنکه رقابت شدید - که مخلّ رفاقتهاست - پیش نیاید، بهتر است مسابقه را همین جا با اعلام سه سبزة دستة اول و سه سبزة دستة دوم تمام کنید.
(من به آکادمی هم میخواهم همین توصیه را بکنم تا برنده شدن خانم ارمیا - یا هر کس دیگر - این همه برخی را اذیت نکند.)

سلام
به به آقا سلمان
خوشحالم که به شوق آمدید قربان
راستش از آسمان رقابت هم ببارد ناچارم تا فردا شب ساعت هفت و هشت رای گیری را ادامه بدهم. البته شکر خدا اینجا رفاقت چربش داره به رقابت، چون اصلا اسمی این وسط مطرح نیست

اشکان - غریبه ی سابق چهارشنبه 7 فروردین 1392 ساعت 23:59 http://ashteroh.mihanblog.com/

سلام
سال ِنو مبارک
همیشه شاد باشید

سلام
به به! آقا اشکان
ممنون و عید شما هم مبارک. شما هم همیشه شاد و سلامت و سربلند باشی آقا اشکان

همطاف یلنیز چهارشنبه 7 فروردین 1392 ساعت 22:33 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام
دیدم نظرات متنوع شده، بد ندیدم اینم ببینید
http://referenc.blogfa.com/post-627.aspx
.
خودم امروز دیدمش

سلام
خیلی جالب بود. جالب ابن بود که من باورم نشد تا خودم عکس رو کپی نکردم و نچرخاندمش البته پیشنهاد داده بود مانیتور را بچرخانیم

سینا برادران چهارشنبه 7 فروردین 1392 ساعت 20:38 http://zehnenaghes.blogfa.com

با درود فراوان
عید بر شما مبارک
و اما از آنجا که مقامات ما به تئوری توطئه خو گرفته اند و شائبه ی آن وجود دارد که این گردهمایی را مقدمه ای بر انقلابی مخملین و سبزکی تعبیر کنند بسیار هوشیار باشید که فضا بسایر مسموم است. پیروز و سربلند باشد

سلام
شائبه کدومه قربونت! تا حضرات از تعطیلی بیرون بیان و مشغول بالا و پایین کردن نرخ دلار و سکه بشوند، ما انقلاب سبزه ای و سفره ای کردیم و تموم شد و رفت پی کارش

باران چهارشنبه 7 فروردین 1392 ساعت 19:58

سلام

خوشحالمون کردید با خبر مرخصی مادرعزیزتون همواره دلتون شاد وپرازارامش

سبزه ی جناب نکته دان واقعا زیباست اگردرمسابقه شرکت میکردن مطمئنا اول میشدنمن تاحالا سبزه ی ذرت ندیده بودم چقدر خوب میشه اگرایشون طریقه ی سبزکردن ذرت روبهمون یاد بدن

سلام
آرزوی سلامتی و بهبودی همه ی بیماران رو دارم. واقعا سخته! کلی از فامیل رروز عیدیه امده بودند بیمارستان برای ملاقات!

بله اگر شرکت میداد حداقل جزء فینالیستها میشد
فکر نکنم سبز کردنش با ماش و عدس و لوبیا فرقی داشته باشه

مریم چهارشنبه 7 فروردین 1392 ساعت 18:53

سلام
بیمارستان هیچ موقع از سال خوب نیست اما تو عید از همیشه بدتره ...هم برای بیمار و هم برای نزدیکانش
خیلی خوشحالم که مادرتون حالشون خوبه و از بیمارستان مرخص شدند خدا کنه همیشه سالم باشند و سایه شون بالای سرتون باشه
راستی ما شب مهمونیم نماز بخونیم راه می افتیم ! ...منظورم اینه که پست تون رو خیلی دیر می ذارید

سلام
خدا کنه که همه توی همه ی ایام سال صحیح و سالم و تندرست باشند و گذرشان به بیمارستان نیفته هیچ وقت!
ممنونم و مطمئنم دعاهای شما تاثیر خودش را داشت

مهمونی خوشششش بگذره
اما راستش با مراجعه به آمار وبلاگ چند بار دیدم ساعت یازده دوازده شب چهار پنج نفر آنلاین هستند!! گاهی هوس می کنم مطلب جدید رو همین ساعت ها بگذارم

احسن احمدی چهارشنبه 7 فروردین 1392 ساعت 18:38 http://ahsan-ahmadi.blogfa.com

سلام من به طوراتفاقی باوبلاگ شماآشناشدم من مدیریت وبلاگ معلولیت محدودیت نیست هستم جهت شناخت وبلاگم به وبلاگ های دیگران سرمیزنم وازمدیریت محترم آن دعوت می کنم خوشحال می شوم تشریف بیاریدراستی اگه توی خبرنامه ثبت نام کنیدخوشحال میشم تاآپ شدن وبلاگ وازطریق ایمیل بهتون خبربدهم منتظره حضورسبزتان هستم

سلام
ممنون که امدید. ان شاءالله توی اولین فرصت خدمت می رسم

ناهید چهارشنبه 7 فروردین 1392 ساعت 17:58

سلام آقای ستاریان
خیلی خوشحال شدم که حال مادرتون بهتر شده خدارو بی نهایت شکر .
گاهی این اتفاقها باعث میشه که بدونیم وقتی این مسائلها نیست ما چقدر خوشبختم اما خودمون متوجه نیستیم .
وقتی مادرم با من صحبت میکنه چنان با دقت به چهره اش نگاه میکنم که میخوام با تمام وجودم لحظه های با او بودن رو ببلعم به همین دلیل همیشه شکر گزار خدا هستم .
به قول دوستی زندگی همیشه جریان داره اما گاهی روز مرگیهای زندگی اجازه نمیده که لحظه های حضور رو کاملا درک کنیم و احساس میکنیم که همه چیز ابدی است ...می دونم که شما اینطور نیستید چون سبزه گردی منو کاملا فهمیدید ...

سلام
شاید دانستن این که خوشبختیم رمز خوشبختی است! راستش با نوشته های شما من بیشتر حس می کنم که افق دیدم با شما فرق می کنه! دوست دارم مثل شما ببینم اما واقعیت این هست که نمی بینم. درک لحظه های حضور؟! کاش می شد. ایکاش که واقعا میشد

گل بیتا چهارشنبه 7 فروردین 1392 ساعت 15:27 http://arak-iran.blogfa.com

البته چون خیلی خوشحال بودم کلمه ی خوشحال را دوباره نوشتم
خوشحلام=خوشحالم

طوری نیست خب خوشحال شما خیلی هم خوشحلام و خوشحلال شده

گل بیتا چهارشنبه 7 فروردین 1392 ساعت 15:25 http://arak-iran.blogfa.com

سلام.وقت خوش!
خوشحلام حال والده گرامی بهتره.
رای من سبزه ۱و۷و۹ هست

سلام و وقت عالی متعالی
ممنونم واقعا ممنونم از شما

نکته دان چهارشنبه 7 فروردین 1392 ساعت 15:16 http://noktedan.blogfa.com/

سلام
کاملا درسته
شاره کارتتون رو بدین جایزه را بفرستم

سلام
قربانت
همین که عکس رو برامون گذاشتی بزرگترین جایزه بود واقعا که سبزه و سفره ای تحسین برانگیز شده

نکته دان چهارشنبه 7 فروردین 1392 ساعت 15:01 http://noktedan.blogfa.com/

سلام
این سبزه منه:

http://noktedan.persiangig.com/92/sabzeh.JPG

هر کی گفت سبزه چیه ده هزار تومن جایزه میدم
البته اولین نفری که بگه.

سلام
چرا الان آخه!! قربون اون شکل پنهان شده؟!
ذرت نیست؟!

پرستو چهارشنبه 7 فروردین 1392 ساعت 13:25

سلام مجدد
چرا من پی نوشت شما رو ندیدم ؟؟؟
جداً ناراحت شدم، اما وقتی دیدم زیرنویس کامنت مریم جان، خبر از بهبودی حال مهربان مادر گرامی رو میده، خیالم جمع شد .
ان شاءالله که همه ی مادران، پدران و عزیزان در این سال جدید، سلامت باشن .

سلام
ببخشید که باعث ناراحتی و نگرانی شما و دوستانم شدم. مرخص شدند الحمدلله
ان شاءالله و آمین

ند نیک چهارشنبه 7 فروردین 1392 ساعت 09:43 http://blue-sky.persianblog.ir

با ارزوی سلامتی برای مادران
1و7و9

سلام و خیلی ممنونم از شما

مریم چهارشنبه 7 فروردین 1392 ساعت 09:35

سلام
ان شاء الله امروز خبر بهبودی کامل مادر خانمی و همین طور مرخص شدنشون رو بهمون بدید

سلام و شکر خدا
نفس های شما دوستان حق و دعاها مستجاب شد. مادر مرخص شدند به لطف خدا

باران چهارشنبه 7 فروردین 1392 ساعت 09:17

سلام
خوشحالم که مادرتون بهترن

سلام
ممنون و با آرزوی بهترین ها برای شما و خانواده ی محترم

همطاف یلنیز چهارشنبه 7 فروردین 1392 ساعت 07:37 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام
صبح بخیر
ان شاءالله که بهبودی حاصل و رفع نگرانی شود. آمین

سلام
بله شکر خدا و با دعای خیر شما دوستان خوبم از بیمارستان مرخص شدند

بزرگ چهارشنبه 7 فروردین 1392 ساعت 05:48

جناب من آنقدر با عجله آمدم و رفتم که از ناخوشی والده گرامی خبر دار نشده بودم
امید که هر چه زودتر خداوند متعال شفای عاجل عنایت کند و سایه اشان همواره بر سر شما برفرار باشد

سلام و صیح شما به خیر
خب من چون زودتر از ساعت مقرر مطلب را پست کردم باید دلیلش را هم می نوشتم و بهتر آن دیدم توی پ. ن حقیقت را بنویسم و توضیح مختصری بذهم.
ممنون از لطف و محبت و دعای خیر شما و همه ی دوستان
امروز برویم ببینیم که دکتر چی تشخیص داده و امیدوارم که چیز مهمی نباشد و با درمان لازم، بهبودی حاصل و کاملا رفع نگرانی شود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد