عمو نوروز اومده

بسم الله الرحمن الرحیم  

بهار و نوروز 

ننه سرما، خسته شدی، برو بخواب

زیر کرسی، پیش پشتی، بگیر بخواب

سرما برو، نسیم بیار 

....

پیش ِ نسیم

به قمریای ِ نالون، سلام

نم نم بارون، کنار ناودون، سلام

گلهای ِ گلدون، سلام

گرمی ِ خورشید، سلام

ای مورچه ها، سلام سلام

قدّه یه دنیا، به دنیا سلام

پیش شلنگ حیرون، تو دست باغبون، سلام

عطر بهار، تو آسمونِ ایرون، سلام

سلام سلام، صد تا سلام

هزار هزار ، هزار و سیصد تا سلام

خیابونا بیابونا، به جاده ها بگین سلام

گنجشکک کوچول موچول، از روی اون کاج بلند، جیغ بزن سلام

اقاقیای ِ با وقار

به سروهای پر از غرور، اون مغرورا، بگیم سلام

پروانه ها، یاس سفیدو ماچ کنید 

شاپرک ها/ ای زنبورا

بُدوئین بیاین، که شب بو ها، بغل میخوان

کفش دوزکا، سنجاقکا، بپّرین بیاین،

آهای آهای سنجاقک ها، خواب نمونید

قاصدک ها! خبر خبر!

ای کلاغای قارقارو، قورباغه های قورقورو، کبوترای بغ بغو، جیرجیرکای جیر جیرو، همگی با هم، بگید سلام

سلام سلام، شونصد سلام

تنگ بلور! سلام بده به ماهیا

نارون سلام، نسترن سلام، سپیدار سلام، صنوبر سلام، سوسن سلام، سنبل سلام، سبزه سلام، سمنو سلام

به سین سینا، هفت تا سینا، سلام سلام

سُرنا دُهل، شادی کنون، رقص کنون، دارن میان!

حاجی فیروز اومده، سالی یک روز اومده

عمو نوروز اومده! 

عمو نوروز سلام 

دوستای خوبم سلام

نظرات 30 + ارسال نظر
لبخند خدا و بندگی چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393 ساعت 00:04 http://hejababharpnu.blogfa.com

سلام

سلام

لبخند خدا و بندگی چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393 ساعت 00:02 http://hejababharpnu.blogfa.com

سلام

سلام

کوثر جمعه 15 فروردین 1393 ساعت 11:09

خب هیچی میام خصوصی
خواستم ببینم اگه تاییدیه دیگه همینجا بنویسم

خب منم هیچی

کوثر جمعه 15 فروردین 1393 ساعت 11:09

۱۲۳ امتحان میکنیم

چی شد قبول شدم یا رد؟!

کوثر پنج‌شنبه 14 فروردین 1393 ساعت 16:20

سلام سلام عموجان مصطفی
خوبین؟
وای خدا من روز تولدتون نبودم
خب الان میگم
الان میشه ۷ رو ضرب در ۲کرد؟؟؟
عموجان تولدتون مبارک
ان شا الله سالهای سال سایه تون بر سر خانواده ودوستان مستدام باشه
خیلی عزیزین
میدونستین؟؟؟

سلام سلام صد تا سلام
سلام ممنون از محبت شما و خدا شما رو هم برای نازنین دخترتون حفظ کنه

ناهید پنج‌شنبه 7 فروردین 1393 ساعت 19:56

سلام داداش خوبم
تولدتون مبارک
از خدای متعال برای شما عمر پر برکت و با عزت همراه با سلامتی و تندرستی آرزو دارم ، آیا می دونستین امروز بهترین روز فروردینه ؟ خداوند با آمدن شما به این دنیا ، به خانواده ی عزیزتان عیدی مضاعفی عطا نموده ،هزاران بار شکر به درگاهش...
داداش خوبم شما برای من و دوستان خیلی عزیز و بزرگوارید حیف که دوستان عزیز حضور ندارند تا اینجا جشن بزرگی برپا کنیم و با ابراز شادیمان قطره ای از محبتهای شما رو جبران نماییم ،شاد و سلامت باشیدان شاا...

سلام آبجی خوبم ناهید خانم
خیلی ممنون از لطف و محبت بیکران شما. اما همین که زمین بار سنگین وجود بی وجود منو تحمل می کنه باید خدا رو شکر کنم. اصلا خدا بگم اون یکی خواهرم مریم خانم رو چکارش کنه؟! خودش موقع تولدش گوشت تلخ میشه و میزنه جشن تولدش رو کن فیکون می کنه و ما مهمونای عزیز رو با تیپ پا میندازه بیرون و اونوقت میاد اینجا و توی عیدیه برای من جشن تولد میگیره
خب من که قرار نیست مثل اون خواهرم باشم. پس بازم ممنون از اینکه لطفتون شامل حالم شده و این بزرگواری شماست

عبدالحسین فاطمی پنج‌شنبه 7 فروردین 1393 ساعت 11:19

سلام
اولا سال نو مبارک
ثانیا تولدتون مبارک
ثالثا از اول صبح به دلم افتاده که شما امسال مشرف می شوید مکه و مدینه !!
چی بگم تقصیر من نیست که مگه میشه جلوی شهود و اشراق رو گرفت

امیدوارم امسال پست سفرنامه خانه خدا را اینجا به قلم شما بخونیم

سلام
منم عرض تبریک متقابل دارم به شما و عیدتون مبارک یاشه ان شاءالله
از لطفتون ممنونم و خدا از دهنتون بشنوه که این از آرزوهای دور و دراز من بوده و هست. ای خدا یعنی میشه

مریم پنج‌شنبه 7 فروردین 1393 ساعت 09:45

تولدت
شکافتنِ نــور بود
در این هزاره ی تاریکی

سلام آقای ستاریان عزیز
تولدتون مبارک خیلی فکر کردم برای سالروز تولدتون چی بنویسم یادم افتاد که آقای مصطفی ملکیان نامه ای به مناسبت تولد خانم شمس نوشتند تصمیم گرفتم قسمتهایی از این نامه رو اینجا بنویسم چون به نظر من متن این نامه رو سوای از عنوانش می شه برای تولد هر انسان خوبی که بر فطرت پاکش باقی مونده و آلوده ی دنیا نشده نوشت ....از جمله برای انسان خوب و پاکی چون شما

"سالروز آمدنت را به این جهان به همه ی خوبان روزگار و به همه ی دوستانت _ وبه خودم که کمترین آنانم _ تبریک می گویم. مریزاد دستی که تو را به ما هدیه کرد.و با این هدیه، دنیای ما را روشنتر، گرمتر، و مهربانانه تر ساخت ...
این دنیا را اگر نگویم برای خوشی نیافریده اند، این قدر مسلّم است که برای خوشی خوبان نساخته اند و تو از خوبانی و، از این رو شگفت نیست که جانی ناخوش داری و دلی ناآرام و ضمیری ناشاد. اما، از سوی دیگر، چرا خوشحال نیستی از اینکه وجودت و زندگیت و شخصیّتت و منش ات، همه، مایه ی خوشتر شدن خوبان عالم است؟ نمیدانی که اگر اندکمایه ای از خوشی، در اینجا هست دستاورد و ارمغانی است که تو و همانندان تو با خود آورده اید؟ نمیدانی که در شبِ تاریک و دیجورِ این برهوتِ خشک و بی فریاد تنها تو و کسانی که همچون تواند چراغهایی در دست دارند و نواهایی دلنشین و امید بخش بر لب؟
به چه زبانی سپاس باید گفت تو را که پای به جهان ما نهادی و میهمان ما شدی؟ ...بدان که اگر نمی آمدی دنیای ما چیزی کم داشت؛ چیزی بسیار عزیز و گرانقدر.
خوش آمدی و امیدوارم که خوش باشی.

سلام خیلی خیلی ممنونم و راستش صبح که این نوشته رو از طریق گوشی خوندم، بدجور پیش خدا شرمنده شدم و بد طوری سوختم! حققتش این توصیفات اصلا شایسته و بایسته ی من نیست و همونطور که صبح براتون نوشتم این شعر مهدی اخوان ثالث بیشتر وصف حال من هست تا آنچه شما از آقای ملکیان برام نوشتید اینجا شعرش رو الان پیدا کردم:
http://sarapoem.persiangig.com/link7/azinavesta.htm
...از اینجا نام او شد شهریار شهر سنگستان
پریشانروز مسکین تیغ در دستش میان سنگها می گشت
و چون دیوانگان فریاد می زد : آی
و می افتاد و بر می خاست ، گیران نعره می زد باز
دلیران من ! اما سنگها خاموش
همان شهزاده است آری که دیگر سالهای سال
ز بس دریا و کوه و دشت پیموده ست
دلش سیر آمده از جان و جانش پیر و فرسوده ست
و پندارد که دیگر جست و جوها پوچ و بیهوده ست
نه جوید زال زر را تا بسوزاند پر سیمرغ و پرسد چاره و ترفند
نه دارد انتظار هفت تن جاوید ورجاوند
دگر بیزار حتی از دریغا گویی و نوحه
چو روح جغد گردان در مزار آجین این شبهای بی ساحل
ز سنگستان شومش بر گرفته دل
پناه آورده سوی سایه ی سدری
که رسته در کنار کوه بی حاصل
و سنگستان گمنامش
که روزی روزگاری شبچراغ روزگاران بود
....
با وجود این از اینکه به یادم بودید خیلی ممنونم

اعظم چهارشنبه 6 فروردین 1393 ساعت 19:14 http://pinkflower73.blogfa.com/

سلام
برای شما بهترین روزها را در این سال جدید آرزو دارم.عیدتان مبارک.

هادی طباطبایی چهارشنبه 6 فروردین 1393 ساعت 13:59 http://tabatabaie.blogsky.com

سلام. سال نو بر شما مبارک. سالی همراه با کامیابیهای فراوان را برایتان آرزو مندم. :)

کوثر دوشنبه 4 فروردین 1393 ساعت 10:53

و۲۰

کوثر دوشنبه 4 فروردین 1393 ساعت 10:52

سلام ۱۹

احسان یکشنبه 3 فروردین 1393 ساعت 21:04

سلام آقا مصطفی عید شما مبارک

همطاف یلنیز یکشنبه 3 فروردین 1393 ساعت 12:01 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
.
سلام به من
سلام به تو
سلام به او
سلام به ما
سلام به شما
سلام به آنها
و
سلام به ایشان
.
نوروزتان به‌خیر. کلاغِ قصه‌‌ی امسالتان عاقبت به‌خیر.

کوثر یکشنبه 3 فروردین 1393 ساعت 11:22

سلام عموجان جان
دلتنگتون شدم گفتم بیام عرض ارادتی کنم

فروردین یکشنبه 3 فروردین 1393 ساعت 02:40 http://ashteroh.mihanblog.com

سلام
نوروز ِنو مبارک

امیدوارم که سال ِنو براتون پر باشه از موفقیت و تندرستی و تندرستی و تندرستی! و شادی

مهرداد شنبه 2 فروردین 1393 ساعت 01:33

منم از این شکلک ها میخوام

مهرداد شنبه 2 فروردین 1393 ساعت 01:32 http://liveforlove.blogfa.com

سلام آقا مصطفی
عیدتون مبارکـــــــــــــــــــــــــــــــ
امیدوارم براتون سال خیلی خوبی باشه همراه با سلامتی و نشاط و برکت

این شکلک ها رو کوثر از کجا میاره؟

پرستو شنبه 2 فروردین 1393 ساعت 01:20

سلام آقای ستاریان عزیز
سال نو مبارک .
ان شاءالله سالی سرشار از شادی در کنار خانواده ی محترمتون در پیش رو داشته باشید .

bozorg جمعه 1 فروردین 1393 ساعت 21:38

سلام جناب ستاریان
عید شما هم مبارک آقا شرمنده کردید وظیفه ما بود اول خدمت برسیم امیدوارم در سال نوبه همه ارزوهای دیرین برسید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد