سلامت روان!

بسم الله الرحمن الرحیم 

جامعه ی ما احتیاج به نشاط و احتیاج به امید دارد. ما که سعی کردیم لااقل ایام عید را شاد باشیم!

توی وبلاگ دوستی دیدم که گفته بود به اینجا بروید و 145 تا سوال هست که باید جواب بدهید و برای دوستم این سوال مهم شده بود که نمره ی سلامت روانی شما چند هست؟  

چند تا از دوستانش هم رفته بودند و سوالات را جواب داده بودند و نتیجه را هم ثبت کرده بودند و یک نفرشان نوشته بود سلامت روانی اش شده 4 و یکی هم 8 و ...! دیدم از این نمره ها مایوس شده و پیشنهاد داده اند که همگی مثل نهنگها خودکشی دسته جمعی بکنند!

سوالات مطابق آنچه که نوشته شده توسط متخصصین مغز و شناخت مرکز پژوهشی علوم اعصاب شناختی برای بررسی سلامت روان طراحی شده است. 

من از نتیجه ای که گرفته بودند خود را پیشاپیش بازنده دانستم و نوشتم که توی آزمون شرکت نمی کنم. اما کنجکاوی بر من غلبه کرد و رفتم سوالات را جواب دادم و نتیجه اش شد این:
 فعالیت فیزیکی :  20 
درک کلی از سلامتی :   17 
ایفای نقش  جسمی :  16 
فعالیت اجتماعی :  12 
ایفای نقش عاطفی :  16 
نشاط :  12 
سلامت روانی :  11   

درد جسمی :  17  

 

توی محل کارم از چند نفر خواستم که تست ها را جواب بدهند و دیدم که نمره سلامت روانی آنها هم، بد شد! خلاصه اینکه به این نتیجه رسیدم که یا تک تک ما در جامعه ی ایرانی سلامت روانی خوبی نداریم! یا جامعه ی ما کلا دارای مشکل حاد روانی است!   

اگر دوست داشتید شما هم خودتان را یک تست بزنید. یک ربع بیشتر وقت شما را نمی گیرد. اما اگر رفتید و تست زدید و دوست داشتید، همین جا نتیجه اش را هر چی که بود برای ما هم بنویسید.

نظرات 37 + ارسال نظر
کتی شنبه 17 فروردین 1392 ساعت 21:46


فعالیت فیزیکی : 16
درک کلی از سلامتی : 13
ایفای نقش جسمی : 18
فعالیت اجتماعی : 5
ایفای نقش عاطفی : 6
نشاط : 3
سلامت روانی : 1
درد جسمی : 12

سلامت روانی من شده ۱ ! و نشاطم ۳ ! بنده یک عدد دختر ۲۴ ساله متاهلم که سال اخر رشته پزشکی می خونم اونم تو یه دانشگاه خوب... با این وضعیت ایفای نقش عاطفی و نمره درخشانم کلی عذاب وجدان گرفتم البته ۲-۳ ماهی میشه که همسرم به افسردگی مبتلا شده و حالا یا من اونو افسرده کردم یا اون منو !...فکر نمی کردم تا این حد روانی باشم ! به هر حال شدیدا ترغیب شدم از یه مشاور خوب کمک بگیرم !!

سلام
ممنون که آمدید و از نتیجه ی تست خودتون باخبرمون کردید.
نمره ی سلامت روانی و نشاط شما از همه پایین تر شده اما این چیزی رو ثابت نمی کنه. همونطور که داشتیم کسی که ورزشکاره و هر روز ورزش می کنه و توی فعالیت فیزیکی نمره اش 6 شد!

اما گرفتن مشاوره همیشه و برای همه ی ما می تونه خوب باشه.

سلمان محمدی چهارشنبه 14 فروردین 1392 ساعت 22:19 http://salmanmohammadi3.blogsky.com/

سلام. راستش من این مرکز را نمیشناسم، ولی قطعا یک مرکز دانشگاهی نیست و از وجناتش حدس میزنم که نه خودش چندان معتبر باشد، نه نتایج آزمونش. قضاوت در مورد یک آزمون نیازمند دانستن خواص روانسنجانة آن است (عمدتا پایایی و روایی) که هیچ جایی ندیدم اشاره ای به آن بکند. طولانی بودن آزمون هم مزید بر غلت است، چون دقت پاسخگویی را کم میکند.
با این حال برای گل روی شما آزمون را انجام دادم (البته اگر از اول میدانستم این قدر طولانی است، سراغش نمیرفتم)، این هم نتیجه اش:
فعالیت فیزیکی : 13
درک کلی از سلامتی : 11
ایفای نقش جسمی : 16
فعالیت اجتماعی : 12
ایفای نقش عاطفی : 16
نشاط : 9
سلامت روانی : 5
درد جسمی : 10
حالا شما بفرما چه نتیجه ای در بارة من میگیری؟

سلام
امیدوار بودم با توجه به تخصصتان شما بتوانید نقش آنالیزور و تحلیلگر این اطلاعات را به عهده یگیرید! من چه نتیجه ای می توان بگیرم وقتی شما که دکتر روانشناس هستید نتوانستید؟!

بهتره ناشناس بمانم! :-(( سه‌شنبه 13 فروردین 1392 ساعت 22:23

فعالیت فیزیکی : 20
درک کلی از سلامتی : 16
ایفای نقش جسمی : 20
فعالیت اجتماعی : 14
ایفای نقش عاطفی : 11
نشاط : 11
سلامت روانی : 10
درد جسمی : 20

شما دیگه موضوع رو خیلی جدی کردی و به خودت گرفتی!

الهام سه‌شنبه 13 فروردین 1392 ساعت 22:16 http://sarve1390.blogfa.com

سلام .خوشمان آمد از این تست!!
فعالیت فیزیکی :19
درک کلی از سلامتی : 15
ایفای نقش جسمی :17
فعالیت اجتماعی : 20
ایفای نقش عاطفی : 16
نشاط : 10
سلامت روانی : 8
درد جسمی :17
من فکر میکردم اوضاعم به از این باشد!!!حالا واقعا سلامت روانی 8یعنی چی؟!!

سلام
یعنی یا اوضاع روان همه ی ما مشکل دارد و یا این تست ها

جوینده سه‌شنبه 13 فروردین 1392 ساعت 21:19

درود بر شما و همت عالی شما ...

نتیجه ی اولین بار که باعث برانگیختگی احساسات من شد:

فعالیت فیزیکی : 6
درک کلی از سلامتی : 15
ایفای نقش جسمی : 20
فعالیت اجتماعی : 20
ایفای نقش عاطفی : 20
نشاط : 11
سلامت روانی : 4
درد جسمی : 15


+ ای کاش مقدور بود دوستان سال تولدشون رو هم میگفتن تا تئوری نسل سوخته ی من رد یا اثبات بشه !!

به هرحال اگر مفهوم خود ساخته ی «اصالت اندوه» در شخصیت امثال من مشکل روانی باشه ... بنده به عدم سلامت روانی خودم معترفم

برقرار باشید

سلام
من جتا فکر نمی کردم برای تست زدن هم اینطور همکاری بشه. بعضی ها از گفتن اسمشان هم به خاطر این نتایج ابا داشتند، سال تولد؟
گمان نمی کنم این نتایج به دهه ی چهل و پنجاه و شصت ارتباطی داشته باشه. به نظرم جامعه ی ما از نشاط کمی برخورداره و این به سلامت روانی تک تک آحاد جامعه لطمه می زنه

الهام سه‌شنبه 13 فروردین 1392 ساعت 09:23 http://sarve1390.blogfa.com

یادمه چند وقت پیش تو یه خبر خوندم حدود 12میلیون ایرانی به بیماری های روانی دچار هستند!ولی من که فکر می کنم این بیشتر باشه

بله یک دوست دیگری هم به این خبر اشاره کرده بود. این هم لینک خبر:
http://www.shafaonline.ir/Home/FullNews/tabid/101/ArticleId/667/12.aspx
مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت:
طبق آخرین تحقیقات انجام شده در سال 89 و 90 حدود 23.6 درصد افراد 15 تا 64 سال کشور که 12 میلیون نفر می‌شوند دچار اختلالات روانی هستند.

پرستو سه‌شنبه 13 فروردین 1392 ساعت 01:03

سلام قربان
خب اینم کارنامه ی اعمال ما :

فعالیت فیزیکی : 20
درک کلی از سلامتی : 18
ایفای نقش جسمی : 17
فعالیت اجتماعی : 17
ایفای نقش عاطفی : 13
نشاط : 16
سلامت روانی : 13
درد جسمی : 17

آقا آیا ما باید در بریم یا بمونیم این جا ؟؟؟؟؟

سلام
خب جواب تست به نظر شما معقول بود؟
داریم یار کشی می کنیم اگر نامعقول بود باشید که بریم کتک کاری

کوثر دوشنبه 12 فروردین 1392 ساعت 22:06

فردا داریم میریم سمت مورچه خورت ومیمه!نیست که مسافرت نرفتیم دلمون هوس داره
باور کنین هنوز خسته ام ولی خب باید تابع جمع بود دیگه
ولی از همین حالا بگم همه کارها با من شده
هم وسایل هم غذا حدودا ۱۸ نفری هستیم
خداییش عمو شما بگین این انصافه؟؟؟
از دست این همسر من
میخوام بزنم لهش کنم

با وجود همه ی اینها ایشالا که خوشششش بگذره بشرط اینکه خونسردی خودتونو حفظ کنید و کسی رو نزنید لهش کنید

کوثر دوشنبه 12 فروردین 1392 ساعت 22:04

فریبا جون چون حالا دفعه اولتونه وخیلیییییییییییییی اصرار دارین حرفی نمیزنم وگرنه کوثر در مورد بیست با کسی شوخی نداره هااااااااااا

محرم دوشنبه 12 فروردین 1392 ساعت 22:04 http://namnammak.blogfa.com

بنظر من که درست بود

خب خدا را شکر که شما راضی هستید

کوثر دوشنبه 12 فروردین 1392 ساعت 22:03

دقت کردین فقط من در ایفای نقش عاطفی بیست گرفتم؟؟؟؟
از بس مهربونم من

نه! راستش من که بیشتر زوم کردم روی نشاط و سلامت روان

کوثر دوشنبه 12 فروردین 1392 ساعت 22:02

سلام عموجان
من در مورد جایزه شوخی کردم
شرمنده کردین چرا؟؟؟

سلام
خب شما اگر هم شوخی گرفتید اما این جدی بود و با شرمندگی تقدیم شد

همطاف یلنیز دوشنبه 12 فروردین 1392 ساعت 21:26 http://fazeinali.blogfa.com/

هستم
دیدم حرف یارکشی شد گفتم بگم منم هستم ها
رزمی کار نیستم منتهی شاید نفراتی از این متخصصین طراح سوال ،خانوم باشند شما آقایون... بعد همطاف کارساز می شود و گیس و گیس کشی
.
.
فقط معطل نکنید دیگه بریم گروهی حالشونو بگیرم اســـاســـی

بله باید یک فکر اساسی بکنیم برای طراحان این تستها

محرم دوشنبه 12 فروردین 1392 ساعت 21:24 http://namnammak.blogfa.com

سلام آقای ستاریان.
راستش من چند بار تا حالا شروع کردم بنویسم اما ...خوب نمیشه دیگه.امسال دیگه باید بنویسم.اما خوب کتابه همینطوری داره نوشته میشه.
برم ببینم نمره من چند میشه

سلام
میدانم داره نوشته میشه. اما می خواستم بدانم چطور باید آنطور که می خواهیم، خودمان بنویسیم؟

مهرداد دوشنبه 12 فروردین 1392 ساعت 19:17 http://liveforlove.blogfa.com

میگماااااااااااا
من ناخودآگاه یادم اومد که توی تست ها زدم چیزای سنگین و میز و این چیزا رو که معمولا بلند میکنم پیاده روی هم که توی تمام مسافت ها زدم میرم پس چرا فعالیت فیزیکیم شده 4؟؟؟
آقا من به این تست شک دارم

فکر کنم کار کار انگلیس هاست

ناهید دوشنبه 12 فروردین 1392 ساعت 19:03

سلام آقای ستاریان
این دفعه بعد از موضوع سبزه ها عجب داستانی رو مطرح کردید !!!
بیشتر از نیم ساعت وقتم رو گرفت چون واقعا خواستم به سوالها دقیق جواب بدم .
اما از نتیجه اش به کلی نا امید شدم ُ چون از فعالیت فیزیکی که انتظار داشتم نمره تک بگیرم ُُ بیست گرفتم و از ایفای نقش عاطفی که توقعم حداقل هجده بود ده گرفتم و نشاط هم نمره ده گرفتم وبقیه اش رو هم تک ... وای کارنامه ام وضعش خیلی خرابه
بیچاره کامپیوتر هم از نوع زندگیمون حسابی هنگ کرده و نمیدونه چه جوابی بده
خودکشی چیه ؟ بیایید یه فکری به حالمون بکنیم ...
ااتفاقا چند روز پیش یه جایی می خوندم که نوشته بود در ایران حدود دوازده میلیون نفر مشکل روانی دارند . اما نمی دونستم خودمم جز اون دوازده میلیون نفرم

سلام
راستش من هم با این نتایج درخشانی که گرفتم و گرفتیم حسابی گیج ویج شدم
خب چه فکری بکنیم؟!
ما نسبت به افراد جامعه که خودمون هم جزئی از ان هستیم خوش بین نیستیم و یک بی اعتمادی عمومی توی ما هست و این صد در صدر نمره ی منفی برامون میاره و مطمئنا برای یک جامعه مشکل روانی محسوب میشه

فریبا دوشنبه 12 فروردین 1392 ساعت 18:13 http://faribae.blogfa.com/


ظاهرآ من 20 شدم هااااااااااااا !!
کوثر جان اصرار نکن !!!

من سر از این شکلک ها در نمیارم ! پس اگه بی ربط گذاشتم ، تقصیری ندارم !!
و آیا حالا من ط ن ب رو واسه 20 شدن میگیرم ؟!!!

تا بعد ..

یله خوب مبارکهههههههه
شما با این بیست اگر دوباره تست بزنید فکر کنم نمره نشاط تون ۲۰ بشه

فریبا دوشنبه 12 فروردین 1392 ساعت 18:05 http://faribae.blogfa.com/

با سلام

راستش یه جورایی اعتباری به نتایج نیست !!
با اینکه خط اینجا کند هست ولی تونستم نتیجه جواب هام رو بگیرم !!

فعالیت فیزیکی : 9
درک کلی از سلامتی : 16
ایفای نقش جسمی : 13
فعالیت اجتماعی : 20
ایفای نقش عاطفی : 10
نشاط : 17
سلامت روانی : 12
درد جسمی : 15

الله اعلم !!

سلام
شما رتبه اول این کنکور را از نظر نشاط گرفتید!!
خوششششش به حال شما چی کار باید بکنیم که مثل شما با نشاط باشیم؟!

مهرداد دوشنبه 12 فروردین 1392 ساعت 17:53 http://liveforlove.blogfa.com

یعنی ها من توی این پست هم باید یه جایزه بگیرم چون کسی رو ندیدم چنین نمره هایی گرفته باشه

شما فقط کمی پله بالا و پاینن کنید یا لااقل موقع تست زدن وب کم خودتون رو خاموش کنید

مهدی نادری نژاد دوشنبه 12 فروردین 1392 ساعت 17:50 http://www.mehre8000.blogfa.com

با سلام
جناب ستاریان
آشنایی من و شما به صورت جدی دگرگونی در من ایجاد کرد و مسائل را از جوانب گوناگون محاسبه میکنم شما مصداق این سخن منتسب به حضرت امیر علی علیه السلام هستید که من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا.
می خواستم این پیام را خصوصی برایتان بفرستم که دلیلی نیافتم.

سلام
آقای نادری نژاد من عبد و عبید شما هستم. مخلص شمام. حرف و حدیث از حضرت علی هم روی چشم من. اما واقعا با این کامنت شما حتا اگر خصوصی هم می بود، اذیت شدم. شما رو بخدا اذیتم نکنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد