خانه تکانی یا فنگ شویی!

بسم الله الرحمن الرحیم

بنا داشتم با معرفی چند فیلم حرفهایی بزنم که موکول می کنم برای فرصتی بعد.

فکرم آشفته است. به هم ریخته ام. باید افکارم را جمع و جور کنم. خوشبختانه ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا نانی به کف آرم و به غفلت نخورم!

میانه ی کوچکترین برادرم با من مدتی بیش از یکسال، به خاطر آنچه میان خانمها گذشته بود شکرآب شده بود. طوریکه به عروسی پسرم نیامدند. همسرم شخصا رفت و دعوتشان کرد نیامدند. چند ماه قبل هم من به دیدارش رفتم و از او عذر خواستم، گفتم میان آنان هر چه گذشته و هرچه شده، نباید در برادری من و تو تاثیری بگذارد. اما حرفهایم اثری نکرد و روابط همچنان سرد باقی ماند، آن هم برای حرف و حدیثی که به نظرم اصلا و ابدا، محل کوچکترین ارزشی برای توجه به آن نبود و نیست. اما خب دلگیر شده بوده...انگار آفتابی تابیدن گرفته و یخ دلها آب شده، به هر حال دومین سالروز تولد دختر نازش " فاطمه" بهانه ای شده تا کدورتها را بدور بریزیم. امشب دعوت شدیم به جشن تولد و جشن بیرون ریختن کدورتها و ناپاکی ها از دل. و این همان نانی است که نباید به غفلت خورد!

این روزها به عید نوروز نزدیک می شویم. خانه تکانی پیش از عید ما را مهیای دید و بازدید عید می کند و اثرات بسیاری در بشّاش بودن روح ها و دل و جان همه ما دارد. بنا دارم به استقبالش بروم و مغازه را برق بیندازم!

اگر فیلم نارنجی پوش مهرجویی با بازی حامد بهداد و لیلا حاتمی را هنوز ندیده اید، فرصت را از دست ندهید و نگاه کنید. در این فیلم مهرجویی از فنگ شویی می گوید. همان نظافت و خانه تکانی خودمان. اما چون ما را نوعی دافعه برای فرار از سنت ها پیش آمده، شاید با فنگ شویی چینی به سنت ایرانی خود برگردیم!

در تعریف فنگ شویی گفته اند: « اولین قدم برای فنگ شویی، خانه تکانی و پاکسازی مکان است. تاثیرات بی نظمی را نمی توان نادیده گرفت. بی نظمی نه تنها شما را از حرکت باز می دارد بلکه جریان انرژی های مثبت را نیز متوقف می کند. »

بله خانه تکانی کنیم و بعد از آن دلها را بشوییم و آماده ی بهار شویم. نه آن بهاری که این روزها می گویند که از دل سیاه زمستان هم سیاهتر است!

طول و تفصیلش ندهم که کاری دارم و باید جایی بروم. تفالی به حافظ زدم این ابیات آمد.

راستی نمیدانم که چه حکمتی دارد که میان این همه سایت و وبلاگ خبری، وقتی نامه هیلاری کلینتون به اوباما را جستجو می کنند، گوگل، قرعه ی نام به من بیچاره میزند! 

پ.ن : 

مشغول فنگ شویی هستم گفتم فعلا دهانتان را با نگاه کردن به کیک تولد فاطمه شیرین کنید تا من برگردم

                              کیک تولد فاطمه

نظرات 18 + ارسال نظر
سینا برادران شنبه 12 اسفند 1391 ساعت 00:39 http://zehnenaghes.blogfa.com

گاه دلها بیشتر خانه تکانی می خواهد

اصل پاکیزگی دل است والا خانه ها که همه از خاک و گل است
خانه تکانی دل، بیرون کردن غیر خداست که القلب حرم الله فلا تسکن حرم الله غیر الله

سینا برادران شنبه 12 اسفند 1391 ساعت 00:11 http://zehnenaghes.blogfa.com

کاش این مردم شهر
دلشان پیدا بود

کاش می شد دلها را هم شست

ستاریان شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 22:55 http://mostafasatarean.blogsky.com/

سلام به همگی
مشغول فنگ شویی هستم گفتم فعلا دهانتان را با نگاه کردن به کیک تولد فاطمه که توی پ. ن گذاشتم شیرین کنید تا من برگردم
تعارف نکنید از خودتون پذیرایی کنید لطفا

اشتباه شده! فنگ شویی نه!! خانه تکانیدرستش تمیز کردن مغازه است

چون کنترات کردم جواب بدم به خودم هم جواب دادم
نصفه شبی با خستگی و بی خوابی چه سرخوشم من!!

فریبا شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 22:42 http://faribae.blogfa.com/

سلام مجدد خدمت شما ..

اعتراف میکنم که اغلب خانم ها هستند که باعث شر و دعوا میشوند !!!

البته من خودم بسیار استثنا هستم هااااااا !!!
اصلآ اهل این حرفا نیستم ..

امید که تولد خوش گذشته باشه و روابط بین شما و برادران و کل خانواده و اقوام همیشه برقرار باشه ..

در مورد خصوصیات اخلاقی اغلب اشخاصی که به اروپا یا ... میروند نوشته بودین ..
ولی چون اون داستان تمام شد، لذا من دیگه چیزی نمینویسم !
فقط میگم در این مورد، همه مثل هم نیستند .. و این برمیگرده به نوع شخصیت افراد و دید اونها و ظرفیتشون ..

تا بعد ..
موفق باشین .
راستی کی بیام واسه ط هاااااا ؟؟!!

سلام
ماشاءالله شما چه زود برگشتید! من هنوز فرصت نکردم از نیم ساعت قبل تا حالا برم بازار و مدال تهیه کنم

بله بله حق باشماست و خانمها کلا مستثنا هستند و همگی هم استثنایی.
به لطف خدا همینطور بود.
بله دیگه دیر رسیدید و ما نظر یک اهل نظر را از دست دادیم متاسفانه.

اوه اوه یادم رفته بود الان دارم میرم بازار

محمد مهدی شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 21:49 http://1sobhe14.persianblog.ir/

هیچ خوشدل نپسندد که تو محزون باشی
ان شاا.. که همیشه دلتون شاد و خرم باشه

ممنون

محمد مهدی شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 21:46 http://1sobhe14.persianblog.ir/

سلام
خیلی خوشحال و خرسند از رفع کدورت
خداروشکر و انشاا.... برادری با رفاقت و برادری همیشه ژا برجا باشه.
تولد فاطمه خانم هم مبارک/ عموجان یه کادوی اساسی براش ببرین و تا عموگی را ثابت کنید.
دل و مغازه و خونتون همیشه تمیز و نو باد

سلام
بله خدا رو شکر
واقعا بار سنگینی از روی دوش همگی ما برداشته شد و باعث و بانی این سبکباری فاطمه بود. خدا حفظش کنه. عکسهایی ازش با گوشیم گرفتم که بگذارم اینجا اما نمی دونم چی شده؟! نیست شده!!
ایشششششش خب کادو هم بردیم و کلی هم شلوغ کردیم و جای شما خالی بود که ببینی خونه رو روی سرمان گذاشتیم و اومدیم
همیشششششه!! اینطوری بیچاره میشیم که هی بشوریم و بسابیم!!!

آراس شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 15:19 http://kakaras.blogfa.com/

سلام من هر چه دقت کردم تو عکس ها بغیر از اون تابلو وخرس کیک چیزی شبیه به خودم ندیدم
ممنون از اون ادرسی که فرستادی کلی خندیدم به آکام تذکر می دهم دور ور دکتر شدن نره

سلام
اهان. من فکر کردم جلوی شما آینه بوده و با عکس گرفتن از اکام، عکس شما هم توی آینه افتاده و بعد حذفش کردید. می خوستم بصیرتم رو به رخ بکشم که انگار به اوت زدم

آراس شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 13:56 http://kakaras.blogfa.com/

سلام
کار بسیار پسندیده ای کردی
ولی تو تولد آکام دلم شکست س همین حرف های زنانه داداش بزرگم به مراسم نیامد نمی دونم چکار کنم خودم سه بار رفتم خونه اش ولی نیامد

سلام
حیف شد. راستش ناراحت شدم با این خبر. می دانم که چه می گویید. اما گاهی باید فرصت داد، متاسفانه همه به یکباره نمی توانند چشم بپوشند و ببخشند و یا نادیده بگیرند و به فرصت بیشتری احتیاج دارند و باید این فرصت را به انها داد. تماستون رو قطع نکنید باهاش.

سلام علیکم.
با خانواده ات و برادرانت و کل ستاریانها و کل تُرکها و ...، عید نوروزی خوب پیش رو داشته باشی.

سلام
قربانت سید جان. من هم از خدا برای شما و خانواده ات آرزوی شادی دارم. روی ماه سینا را ببوس

آنتی ابسورد شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 07:32

سلام آقا مصطفا
متاسفم واقعن.ببخشید این را می گویم:که زنها در کل موجودات خوبی نیستند.
اما بهرحال تبریک میگویم که این قضیه فیصله یافته اگرچه اعتباری به دوام آن نیست و تا زمانیکه زنها باشند باید بیم اینگونه حوادث برود!
این یک حقیقت است!

سلام آقا مهران
شاید بهتر باشد این را نگوییم. چون حقیقتا توی همین ماجرا بیشترین دلیل را من سوءتفاهم دیدم و نه داشتن تعمد. ماجراهای اینطوری بیشترین باعثش یک کلاغ چهل کلاغ کردن هاست که کار را به جاهای باریک می کشد.
همکاری و گذشت خانمها هم اگر نبود موضوع ختم نمی شد و همینطور کششش پیدا می کرد. اما انها هم به سهم خودشون برای حل موضوع راغب و مشتاق بودند. این را باور کنید.

شنگین کلک شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 00:31 http://shang.blogsky.com

درود بسیار و تولد فاطمه خانم عزیز مبارک باشد .
مخصوصاً بر شما عموی بزرگوار . چه زیباست آن زمانی که بچه ها کاری کنند که بزرگتر ها نتوانسته اند انجام دهند و وسیله ای باشند برای نزدیکی قلوب . باشد که خداوند مارا به معصومیت این کودکان بهشتی مورد لطف خویش قراردهد . تبریکات مخصوص عمو شنگ را هم به ایشان برسانید و تشکر ویژه نمایید از جانب من که بهانه ای برای آشتی فامیل شدند . چقدر دوست دارم این آشتی ها را و این آشنایی ها را و شنیدن صدای دلنشین دوست را . ای وای از این نارنجی پوش . از روزی که این فیلم را گرفتیم و آوردیم ببینیم دستگاه پخش ما خراب شد و هنوز هم درخرابی به سر می برد و نشد که نشد که ببینیم . برای برق انداختن مغازه در خدمتیم . آب حوض هم بلدیم بکشیم ها ! . ان شاالله که همیشه شاد باشید . "هیچ خوشدل نپسندد که تو محزون باشی"

سلام بر شما و ممنون از محبت و لطف شما
بله طفل معصوم یکدفعه مواجه شده بود با عمو و زن عمو و پسرعمو و دخترعموهایی که نمی شناخت و بقدری هم دوست داشتنی و قشنگ و تودل برو بود که همه مون کم مونده بود بخوریمش
آقا خرابی دستگاهتون رو تقصیر نارنجی پوش بیچاره نیندازید. ما هم دیدیم و طوری هم نشد
ممنونم داداش. ان شاءالله خودم طوری برق بندازمش که کل تهران نو و سیمتری نیروهوایی برق برقی بشه
آب حوض گفتی و کردی کبابم. یاد حوض کوچک خانه ی قدیمی افتادم که دم دمای عید توی سرما می رفتیم توش دست و پامون یخ می زد و با زحمت زیاد با فرچه خزه ها رو می شستیم و می شستیم و بعد آب می انداختیم توش و چند تا ماهی قرمز و بعد هم انگار عید با همین ماهی ها بود که می آمد توی خانه ی ما

مریم شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 00:00

به نظر شما من فیلم نارنجی پوش رو دیدم ؟!
راستی امروز فیلم "جرم" مسعود کیمیایی رو از یکی از شبکه های اونور آبی دیدم ( البته مطابق معمول از وسطاش رسیدم )
جونم به لبم رسید تا فیلم رو دیدم ... 10 دقیقه از فیلم رو نشون می داد 20 دقیقه آگهی پخش می کرد اونم چه آگهی هایی ! لعنت به ذاتشون ... آخه این چه طرز فیلم نشون دادنه ؟

نه مطمئنم ندیدید. این فیلم از اون فیلمهایی نیست که اگر دیده باشید یادتون بره
من اصلا به خاطر فیلم پای اینطور شبکه ها نمی شینم رسما آدم رو به خاطر یک فیلم رو به موت می کنند بس که حرص و جوش میدند با اون آگهی های صدبار تکراری و مزخرفشون

مریم جمعه 27 بهمن 1391 ساعت 23:56

مدیونید اگه زودتر از من شروع به مغازه تکونی کنید ! من به شدت در مورد خونه تکونی حسودم و دوست ندارم کسی ازم جلو بزنه !

من اسفند 88 یک پست در باره ی آشتی کنان زدم عنوان پستم بود : آشتی خواهم کرد ...آشتی خواهم داد
تو این پست نوشتم :
من برای آشتی پیشقدم می شوم.... نام تو را با صدای بلند فریاد می زنم...آیا پاسخی خواهم شنید ؟

مدیونید اگر فکر کنید بخاطر اینکه مرا مدیون کردید شروع نکردم
من ناچارم زودتر شروع کنم چون وسط رفت و آمد باید اینکار را بکنم. شما هم به جای حسودی آستین همت بالا بزنید و شروع کنید خب
فردا فرصت کنم پست اسفند شما را حتما می خوانم.
معلوم میشه شما قلب رئوف و مهربان و بی کینه ای دارید. خدا هم از کسی که گذشت داشته باشد به راحتی گذشت می کند.
خوشششش به حالتون
....
مطلب اسفند ۸۸ را خواندم ولی کامنتش را چرا بستید؟

مریم جمعه 27 بهمن 1391 ساعت 23:50

حضرت علی علیه السلام :
ای مردم انسان هر مقدار که ثروت مند باشد باز از خویشان خود بی نیاز نیست که از او با دست و زبان دفاع کنند. خویشاوندان انسان بزرگترین گروهی هستند که از او حمایت می کنند و اضطراب و ناراحتی او را می زدایند و در هنگام مصیبت ها نسبت به او پرعاطفه ترین مردم می باشند.

واقعا که همینطوره. دیشب جای همگی خالی بود. به همگی ما از کوچک و بزرگ خوش گذشت و از اینکه بعد از مدتی دوباره توانسته بودیم دور هم جمع شویم، همه شادمان بودیم. راستش همان سلام و علیک اول کمی سخته، بعد فورا همه چی درست میشه و انگار که نه انگار

مریم جمعه 27 بهمن 1391 ساعت 23:49

سلام
تولد برادر زاده ی عزیزتون مبارک ان شاء الله امشب بهتون خوش بگذره
چقدر بده که خانمها سر هیچ و پوچ با همدیگه حرفشون بشه
و بدتر اینکه مردها تحت تاثیر این دعواهای زنانه قرار بگیرند
اتفاقا منم یک ماه پیش می خواستم یک پست در همین رابطه بزنم و به جمعیت اخوان بگم تو رو خدا خودتونو قاطی گله گذاریها و چشم و همچشمی ها و انتظارات و توقعات بیجا یا بجایی که خانمهاتون از همدیگه دارند نکنید !
خدا رو شکر که قهر برادرتون با شما بیشتر از این کشششششششششش پیدا نکرد و ختم به خیر شد .

سلام
ممنون. ببخشید دیشب فرصت نشد جواب بدم و الانم خیلی خسته بودم اما کامنتای پر انرژی شما و دوستان باعث شد از تاخیر بیشترم توی جواب شرمنده بشم.
خب زندگی است و توی زندگی هم این حرفا پیش میاد و این قهر و آشتی ها هم جزیی از زندگی است. هر چند ناراحت کننده است اما انگار چاره ای هم نیست و فقط باید هر طور شده زود ماجرا را ختم به خیر کرد.
من نمی خواستم راجع به این موضوع بنویسم. اما دیدم نوشتنش شاید تاثیر مثبتی توی ذهنها بگذارد و برای رفع کدورتها موثر واقع بشود. پس نوشتم

شرف الدین جمعه 27 بهمن 1391 ساعت 22:57 http://aldin.blogfa.com

اینکه روابط برادری دوباره برقرار شده جای شکر دارد. شکر و حمد خدا را فراموش نکنید. قطع رحم وعده عذاب دارد

سلام
بله خدا را شکر
صله رحم واجب و قطع رحم از گناهان بزرگه

هویت جمعه 27 بهمن 1391 ساعت 19:34 http://mankiistam.blogfa.com

سلام

مبارک باشه ...کار بسیار پسندیده ای کردید ...

از کار فنگ شویی هم خسته نباشید ...

فیلم نارنجی پوش رو دیده ایم ...البته ناگفته نماند ما هم امروز کمی تا قسمتی خانه تکانی کردیم!!!

سلام
ممنون. انجام وظیفه کردیم و بابت آن خدا را شکر
فعلا استارت زدم و شروع کردم و اول کارم. کو تا خستگی؟
بله دیدم که چقدر مهرجویی را مورد لطف و عنایت قرار دادید
پس شما هم فعلا هندل زدید

فریبا جمعه 27 بهمن 1391 ساعت 18:28 http://faribae.blogfa.com/

سلام خدمت شما دوست گرامی ..
تا کسی نیامده بگم من اول !!
بعد میام میخونم ..
تا بعد ..
ترانه بسیار زیبایی گذاشتین ..
راستی ط های من رو بذارین کنار تا برگردم !!

سلام از بنده است!
خوش آمدید
شما نیامدید نیامدید و بعد از یک غیبت طولانی... طلا
مبارکه. این مدال طلا برازنده ی شماست.
خوشحالم از اینکه از آهنگ چیپسی کینگ خوشتان آمد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد