تعامل دولت و مجلس در وانفسای کمپین انتخابات آزاد!

بسم الله الرحمن الرحیم  

حرفم را می زنم و می روم!

رئیس جمهور در پیامی شفاهی خطاب به مجلس اظهار کرده است که به دلیل مشغله کاری فرصتی برای استماع سخنان نمایندگان ندارد و مایل است پس از درمیان گذاشتن سخنانش با وکلای ملت، مجلس را ترک کند. 
گویا این اقدام احمدی نژاد با واکنش نمایندگان و هیات رئیسه مجلس مواجه شده است، تا جایی که هیات رئیسه، در پیامی شفاهی، خطاب به وی اعلام کرده است، در صورتی که رئیس جمهور فرصتی برای استماع سخنان نمایندگان و پاسخ به آنان ندارد، بهتر است درجلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی حضور پیدا نکند؛ چرا که با این شرایط نمایندگان مردم در مجلس، تمایلی به شنیدن سخنان وی ندارند.
....
ساده و خودمانی یعنی دولت و مجلس دارند با هم تعامل می کنند تعامل از نوع تو حرف نزن و فقط گوش بده! خب این هم یک جور تعامل است، منتها اینجوری که یک طرف حوصله و وقت یا تمایلی به شنیدن حرف طرف دیگر را ندارد! فراموش نکنیم که این دولت و این مجلس یک وقتی با هم کلی خوش و بش می کردند و برای هم کلی نوشابه باز می کردند!  
 

موضوع انتخابات آزاد هم بحثی جدی شده است و هر چند تخریب هاشمی به بهانه هشدار رهبری درباره انتخابات آزاد دوباره باب شده اما فراموش نکنیم که آقای احمدی‌نژاد در دوم آذر ماه سال جاری در اولین همایش ملی «قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران» در فرازی از سخنان خود این چنین گفت: «اصل بر رأی مردم است. انتخابات آزاد حق مردم است. هم اصالت دارد، هم ضرورت و اینکه حدود انتخاب رئیس جمهور براساس یک گروه محدود شود، درست نیست و مغایر با روح قانون اساسی است.»  

پس آقای جنتی با گفتن " کله گنده‌ها و شکست‌خورده‌های سیاسی امروز از انتخابات آزاد صحبت می‌کنند و یکی از آن‌ها که گردن کلفت‌تر از همه است از مدت‌ها قبل این موضوع را مطرح کرد" اگر مقصودش از آنکه مدتها قبل این موضوع را طرح کرده هاشمی یا خاتمی باشد بدون شک یکی از کسانی هم که امروز از انتخابات آزاد صحبت می کند آقای احمدی نژاد است و سخن آقای جنتی او را نیز در بر می گیرد!  

 

البته کم کم خوابی که موضع عسگراولادی درباره کروبی و موسوی را عوض کرد و

این گفته ی غفوریفرد: نمیدانم کسانی که به خاتمی تهمتها زدهاند چطور میخواهند پاسخ خدا را بدهند هم نشان می دهد که ریزش ها در جریان اصولگرایی از نوع جنتی اش زیاد شده و تعداد کله گنده های گردن کلفت رویش داشته است!  

بگذریم. خدا این چند ماه آینده را با این روند بخیر کند! 

... 

پ ن ۲۶/۱۰: 

نماینده مجلس: احمدی نژاد گفت اگر برایم شرط بگذارند به مجلس نمی‌آیم

وی افزود: رئیس‌جمهور در مورد حضور خود در جلسه مجلس گفت که حضور در مجلس حق قانونی من است و هر وقت که بخواهم با حضور در مجلس مطالبم را مطرح می‌کنم و نمایندگان مجلس نیز باید گوش بدهند.

باهنر: احمدی‌نژاد اگر تاب شنیدن حرف نمایندگان را ندارد مجلس تسلیم می‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه نمایندگان شرطی برای حضور رئیس جمهور در مجلس نگذاشته اند، گفت: ما به ایشان اطلاع دادیم که نمایندگان هم قصد دارند در این جلسه صحبت کنند؛ خوب اگر احمدی نژاد بگوید من تاب تحمل شنیدن صحبت های نمایندگان را ندارم ما تسلیم می شویم.

و 

اصرار عسگراولادی بر مواضع اخیر خود موسوی و کروبی مجرم نیستند آنها که بر مرکب احساس سوارند در آن دنیا نمی‌توانند جواب مرا بدهند.

حبیب‌الله عسگراولادی بر مواضع پیشین خود درباره موسوی و کروبی تاکید کرد و گفت که «به عنوان یک عضو هیات منصفه می‌گویم که من موسوی و کروبی را در فتنه ۸۸ مجرم نمی‌شناسم» 

پ ن ۲۷/۱۰ 

رئیس جمهور در پاسخ به این گفته یکی از نمایندگان که انتظار میرود دولت در انتخابات دخالت نکند. گفت: رئیس‌جمهور را در ایران خدا تعیین میکند!  

 

از سوی معاون پارلمانی رئیس جمهور اعلام شد احمدی نژاد بین ساعت ۱۰ تا ۱۲:۳۰ به مدت یک ساعت و نیم در صحن علنی سخنرانی خواهد کرد. 

  

هیات رئیسه در بررسی خواست ریاست جمهوری مبنی بر حضور در جلسه روز چهارشنبه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ را به ۸:۳۰ تا ۱۰ تغییر داد.  

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه غیرعلنی صبح روز سه شنبه مجلس درباره حضور رئیس جمهور در جلسه روز چهارشنبه با اعلام این خبر به نمایندگان که ساعت حضور رئیس جمهور ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ خواهد بود خاطرنشان کرد: رئیس جمهور بعد از سخنرانی خود چه در مجلس بماند و چه نماند نمایندگان نقطه نظرات خود در خصوص مسایل مختلف کشور را بیان خواهند

پ ن ۲۸/۱۰ 

سرانجام پس از چندین روز کشمکش سیاسی میان دولت و مجلس، امروز چهارشنبه محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران، در مجلس سخنرانی خود را انجام داد. احمدی‌نژاد پس از سخنرانی، به رغم درخواست آقای ابوترابی در مجلس نماند و رفت.

سخنانی که احمدی‌نژاد برای شنیدنش وقت نداشت

«آقای رییس‌جمهور! دادهایی که می‌زنید، دادهای تخصصی باشد»، «طرح‌های رئیس‌جمهور مناسب ابتدای دولت نهم بود، نه پایان دولت‌ دهم»، «دولت باید به قانون برگردد»، «مشکل مملکت تنها با انصاف و عمل به قانون حل می‌شود»، «بیکاری خانواده‌ها را آزار می‌دهد»؛ از جمله سخنانی بود که نمایندگان در پاسخ به نطق امروز رییس جمهور در مجلس بیان کردند.

نظرات 18 + ارسال نظر

سلام جناب ستاریان ارجمند
پست کوه به کوه ... و این پست را خواندم من با آثار جناب استاد دکتر پاریزی از دوران مدرسه ابتدائی و زمانی که اولین بار کتاب پیغمبر دزدان را خواندم آشنا شدم واقعن نثر و اطلاعات تاریخ نویسی ایشان کم نظیر است . خدا خیرشان دهد .
در مورد پست تعامل دولت و ... مطلبی نوشته ام و نظرم را در خصوص اظهارات هر از گاه بعضی افراد در پست اول وبلاگم بیان نموده ام .
موفق باشید .
با احترام _ خودکار کم رنگ

پاینده باد ایران پنج‌شنبه 28 دی 1391 ساعت 09:36 http://rezanouhi.persianblog.ir

جناب آقای ستاریان

با سلام
آقای احمدی نژاد اومد حرفش رو هم زد و با یک سری آماری که امکان راستی آزمایی اون هم فراهم نبود عملا بازهم همه رو آچمز کرد.
فرازی از سخنان ایشان جالب بود که کاملا نشون دهنده روحیاتشون هست.
اونجا که (نقل به مضمون )اشاره کرد که کسی که حمله می کند برنده است
دقت کنید راز موفقیت ایشون در برخورد با سایر نهاد های نظام مانند مجلس و دستگاه قضایی است.
در هر صورت با توجه به انفعال و ضعف مجلس و بازی شطرنج واری که آقای احمدی نژاد به صورت ماهرانه ای بازی می کنند ،وی برنده جلسه مجلس بوده و تا پایان دوره،بابهره گیری از رفتارها و شعارهای پوپولیستی بخش اعظم طرح های وعده داده شده خود را اجرایی می کند(البته طبق معمول بدون انجام هرگونه کار کارشناسی)

پیروز باشید

همطاف سه‌شنبه 26 دی 1391 ساعت 08:12 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام
.
.
.
تمام

کوثر سه‌شنبه 26 دی 1391 ساعت 08:04

سلام عموجان
صبحتون شاد ودل انگیز

شهید خرد دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 22:49 http://dinpajoohan.ir/post/author/778353

یک نکته ی اخر بر خلاف دیگر دوستان من فکر نمیکنم مشکل روسای جمهور ما پارادوکسشون با رهبری باشه

نمیدونم تا چه حد با این موافقید ولی من مخالف این ادعا هستم
چون تفکیک مسوولیتها در قانون اساسی کاملا انجام شده رییس جمهور و رهبری وظایف خاص خودشونو دارن نه میتونن کم کاری کنن و نه تجاوز

شهید خرد دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 22:45 http://dinpajoohan.ir/post/author/778353

سلام
من واقعا متاسفم از بابت بچگی های خاصی که در مقامات سیاسی خود ملاحظه میکنیم
وقتی در این سالهای اخیر سخنان رهبری طی این چند سال اخیر را هم که مرور میکنیم و میبینیم در تمام دیدارهایشان با مسولان همین توصیه ها رو داشتن به این نتیجه میرسیم مسوولان ما از وزیر و وکیل و رییسش عرضه ی یک دور هم نشستن را هم ندارن
و انوقت است که مطمین میشویم هیچ اتفاقی به معنای مثبت در این کشور رخ نخواهد داد

جالب اینکه سیاست اسلامی که حضرات در ادعا گوش عالم را کر کرده اند و در حال صدور فرهنگ ان هم به دنیای بین اللمل هستن!!!! بر این تعامل قوا و مسوولین تاکید حیاتی دارد

جز تاسف هیچ نمیتوان کرد و گفت

راستی اون مطلبتونو در مورد انتونی فلو خوندم بسیار عالی بود و فکر میکنم کلیت مباحث و نظراتمون در مورد ایشون یکی بود هر چند کمی بحثهامون باهم فرق داشت

سلمان محمدی دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 17:06 http://salmanmohammadi2.blogsky.com

سلام. اول از همه - به قول فرقة ضالة فیسبوکیه! - لایک به خانم مریم.
اما بعد؛
دعواهای ظلمه با ظلمه که همیشگی است. این وسط ما که نباید تماشاچی باشیم. نگرانیم از این است که این موضع تماشاچیگری دارد باب میشود.
وسط این خوشحالی از دعوای ظلمه با ظلمه، سوالی که باید از خود پرسید، این است: چه کنیم که ماجرا به منافع بیشتر برای مردم با هزینة کمتر ختم شود؟
چه کنیم؟

خراسانی دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 16:40 http://cheshmejoo.blogfa.com/

سلام.
به نظرم اتفاقات سیاسی سال 92 بسیار پر رنگتر از وقایع سال 88 خواهد بود؛ البته مردم هوشیارتر و کمتر درگیرخواهند بود و دعواها در سطح خود مقامات باقی خواهد بود.

سلام علیکم.
به نظر من، مشکل بنی صدر و خاتمی و رفسنجانی و احمدی نژاد این است باورشان شده رئیس جمهور ایران مقامی است مانند رئیس جمهور دیگر کشورهای جمهوری. رئیس جمهور در جمهوری ی اسلامی تقریباً مانند نخست وزیر در دوران سلطنت مشروطه است. در دوران سلطنت مشروطه، حق عزل و نصب تمام وزیران با پادشاه بود (نخست وزیر هم یک وزیر بوده: رئیس الوزرا بوده). در جمهوری ی اسلامی هم رئیس جمهور تا توسط رهبر تنفیذ نشود، رئیس جمهور نیست. یعنی الان یک نفر چهل میلیون رأی مستقیم مردم را بیاورد، اما اگر رهبر تنفیذ نکند حکم او را، او رئیس جمهور نمی شود.


من اگر مجلس بودم، پس از کسب تکلیف از مقام رهبری البته، به رئیس جمهور می گفتم بیخود کردی وقت نداری. اگر هم رئیس جمهور بودم، پس از کسب تکلیف از مقام رهبری البته، به مجلس می گفتم من وقت ندارم سخنان شما را استماع کنم!!

کوثر دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 13:33

سلام عموجان.
خوبین؟
ممنون بابت احوالپرسیالحندلله ما هم خوبیم
انتخاباتتتتتتتتتت؟؟؟
وووووووی حالا سرگیجه میگیرماااااااا
من که دوره ی قبل شرکت نکردم...نه ناراحتم که چرا نرفتم ونه خوشحال که نتیجه ی انتخابات این شد
نظاره گری بودم از دور بر این جریانها
آخه وقتی از قبل معلوم باشه کی قراره مجددا انتخاب بشه رای دادن معنی نداره
ووووووویاینم از اون حرفای سر سبز وزبان سرخ بوداااااا
حالا فردا ف ی ل ت ر میشم
احمد نژاد هم مثل بقیه بازیچه ای بود که داره دوران بازیگریش تموم میشه

دمادم دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 13:30 http://www.damadamm.blogsky.com

شاید مضحک به نظر برسد اما این روند برای من خوشایند است. یعنی اگر حداقلی نگاه کنیم و از این زاویه وارونه که در طول سالها تمام تلاش ها بر حذف مردم بوده اما باز هم دعوا بر سر آن است به معنای این است که هنوز و همچنان -حداقل در حرف- مردم مشروعیت بخشند و با تمام پستی و بلندی های این تاریخ چند ساله نمی تواند کم چیزی باشد. شاید خیلی به حداقل ها راضی شده ام . اما همچنان برایم نویدبخش است شنیدن دعواها بر سر مردم تا مردم را راضی نگه دارند، مهم نیست چه می گویند.

شنگین کلک دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 13:03 http://shang.blogsky.com

مردم ؟
آزاد ؟
انـتخابـات ؟
کله گنده ها و گردن کلفت ها ؟
مـجلس ؟
رئیـس جـمهور ؟؟؟

مریم دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 12:30

سلام
احمدی نزاد عذاب الهیه که بر این قوم نازل شده !
خدا رو شکر که زنده موندیم و این روزها رو دیدیم !
می خواستم یک چیزی بنویسم اما یاد ضرب المثل زبان سرخ و سر سبز افتادم ...

آراس دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 11:52 http://kakaras.blogfa.com/

سلام من هم مثل اون دوست عزیز واقعا اعتقاد دارم که سیاست کج ومعوج ما مثل دینداریمان است ولاغیر
بعد از سی و پنج سال از انقلاب که شعارش استقلال آزادی جمهری اسلامی بود ما هنوز تو بدیهی ترین قسمتش یعنی آزدای دچار مشکلیم
یک روز احمدی نژآد در حد پیامبر تقدیس میشود ویک روز منحرف
هاشمی سردار سازندگی میشود وتا هاشمی زنده است انقلاب زنده است ویک روز کله گنده منحرف

فرزانه دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 11:00 http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
جایی دیدم اظهار نظر کرده بودند که احمدی نژاد یکی از خدماتی که به این مردم کرد این بود که نشان داد این مجلس چقدر خوار و خفیف است و وکلایش برای نشستن در آن صندلی به هر حقارتی تن می دهند .

به نظرتان بیراه می گوید ؟

محمد مهدی دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 09:03 http://1sobhe14.persianblog.ir/

سلام
فعلا کار دارم. دارم میرم. خدمت میرسم.
انتخابات ازاد! عجب مقوله ایه ازاد یعنی چی؟
مهندسی و نظارت و تقلب و... یعنی چی؟
تا بعد

شرجی شرم دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 07:45 http://sharjee.blogfa.com

فی تقلب الاحوال علم جواهر الرجال

آدم ها در روزهای عادی و معمولی همه خوبن
وقتی زیر و رو می شه قضیه ها
وقتی احوال تغییر پیدا میک نه
تازه معلوم میشه تو جوهره هر کسی چی هست !!!
واقعا من به این نتیجه رسیدم که سیاست ما عین دیانت ماست

به این مفهوم که همونطوریکه دینداری میک نیم (کج و معوج) سیاست هم می ورزیم!!!!!!!

شرجی شرم دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 07:43 http://sharjee.blogfa.com

ط
ن
ب

سلام
بنا ندارم برای کامنتهای دوستان توی این مطلب جوابی بنویسم.
فقط آمدم بگویم چهارده کامنت شما را خواندم و به همگی سلام می کنم و از همگی شما هم ممنونم که نظراتتان را نوشتید
کسب مدال مبارکه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد