کینه شتری و صدام!

بسم الله الرحمن الرحیم 

چند روز نبودم. داشتم مطالب دوستان در این چند روز گذشته را مرور می کردم به مطلب جالبی از آقای غلامعلی رجایی برخوردم. به خصوص این قسمتش برای من جالب و در عین حال خیلی عجیب بود: 

« تاریخ معاصر عراق حکایات عجیبی از بغص صدام و بعثی ها نسبت به ایران و ایرانی ها در خود نهفته دارد. نماینده آیت الله سیستانی در جنوب عراق که از دوستان  من است می گفت بخاطر گزارشی که ماموران مخفی استخبارات عراق در مورد من داده اند که مخفیانه رادیوی ایران را گوش می کنم به اعدام محکوم شدم و با وساطت استثنایی آیت الله سیستانی که برادرم در دفتر ایشان کارمی کرد و مسئول امور مالی بود معظم له نامه ای به حکومت بعث نوشته و تقاضا کرد مرا نکشند و درست به همین دلیل از مرگ رهیده است!

شنیده ام آخرین جمله ای که صدام قبل از اعدام گفته این عبارت بوده است که : احذروالفرس. مواظب ایرانیها باشید! » 

...  

بله احادیث ما نشان می دهد که مردم یا به علمای خودشان شبیه اند یا به امرایشان; یا حدیث دیگری از معصوم می گوید مردم به حاکمانشان شبیه ترند تا به پدرانشان. کاش دلیل این کینه ی صدام نسبت به ایرانی ها روشن می شد. آنگاه شاید دلیل جنگ با ایران و این همه مصیبتی که بر مردم دو کشور رفت، هم معلوم می شد!

مطلب ایشان را کامل بخوانید تا متوجه بشوید که دردها کجاست و ما چه فرصت سوزی هایی که نمی کنیم و اصلا چرا این موضوع برای من تا به این حد عجیب جلوه کرد!  

نظرات 12 + ارسال نظر
خراسانی یکشنبه 24 دی 1391 ساعت 23:06 http://cheshmejoo.blogfa.com/

سلام.
اگر آن جمله را واقعا" صدام قبل از اعدام گفته باشد، به عنوان دشمن به او احترام می گذارم که در دشمنی اش صادق بوده و صرفا" مزدور غرب نبوده است.

کاش این تاثیرها از مرز شور عبور کند و شعور ایرانی ها و عراقی ها را هم متاثر سازد.

سلام
من نمی توانم به خاطر صداقتش در دشمنی برایش احترامی قائل شوم. بنظرم آنچه او کرد برای ایفای نقش ژاندارمی بود.

افسانه یکشنبه 24 دی 1391 ساعت 18:53 http://gtale.blogsky.com

سلام

خدایا این چه حکمتی است ؟!:
اونی که به پروازه نشسته آرام و نگاه به انتهایی زمین داره !

اونی که به دعوت نشسته به زمین و نگاه به انتهایی آسمان داره

سلام علیکم.
رحمت خدا بر امام راحل عظیم الشأن سلام الله علیه که کینه ی صدام حسین در قلب مقدسش نبود و کینه ی محمدرضا شاه در قلب مقدسش نبود و کینه ی رضا شاه در قلب مقدسش نبود و کینه ی آمریکا در قلب مقدسش نبود و اصولاً قلب آن حضرت جایگاه کینه نبود، و لطف خدا به ملت بزرگ ایران بوده است که بی کینه بودن امام خمینی به امام خامنه ای هم منتقل شده است و می بینیم امام خامنه ای هم دریای مهر و احسان است.

سلام
بله خب امام کسی است که مصداق القلب حرم الله فلا تسکن حرم الله غیر الله است و باید هم اینطور بود.

محمد ح یکشنبه 24 دی 1391 ساعت 15:10 http://dustevatan.blogfa.com

سلام
بله همه این باورها و کینه های احمقانه که موجب بلاها می شود از همین حرفهای چرندی ریشه می گیرند که گاه علاما (مخصوصا دینی) و گاه امرا (مخصوصا دیکتاتور) در مخ مردم فرو می رود. مردمی که از خود قدرت اندیشیدن ندارند

سلام
وقتی موج و جریان درست شد، آنکه تامل کند و با تامل قدم بردارد نادر است

شرجی شرم یکشنبه 24 دی 1391 ساعت 13:35 http://sharjee.blogfa.com

سلام
وقتی کتاب ریاضی دانش آموزان عراقی جمع و منهایش به جای تعداد سیب ها ٬ تعدا کسانی باشد که باید از ایرانی ها بکشند !!! شما بخوانید که کل ماجرا از کجا سرچشمه می گیرد .

بحث اختلاف شخص صدا و حساسیت اش به ایران و ایرانی نیست بحث تفرقه ای است که با برنامه ریزی قرار بوده و هست بین ملل مسلمان ایجاد شود و شده است .

شما از انواع پان های متداول در ملل پیرامونی بگیرید تا اختلافاتی قومی و نژادی و مذهبی که در تک تک این کشورها از صدها سال پیش طراحی و اجرا شده

سلام
با شما در ایجاد دشمنی برنامه ریزی شده از سوی قدرتها بین ملتها کاملا هم عقیده ام

آنتی ابسورد یکشنبه 24 دی 1391 ساعت 13:26

سلمان محمدی یکشنبه 24 دی 1391 ساعت 11:58 http://salmanmohammadi2.blogsky.com

حلول ماه ربیع الاول بر شما و همة مسلمانان مبارک باد!
التماس دعا دارم.

سلام
بر شما هم مبارک آقا سلمان.

مریم یکشنبه 24 دی 1391 ساعت 11:24

سلام
- من از بابت اینکه عزداریهای عراقیها داره شبیه عزاداری ما می شه خوشحال نشدم ! این شور بی شعور چه فایده ای داره ؟! ( نتیجه گیری شما جالب بود ...الناس بامرائهم اشبه منهم بآبائهم)
- زمان شاه برادر بزرگم گاهی وقتا بخش فارسی رادیو بغداد رو می گرفت ، همون زمانها هم گوینده ی رادیو بغداد به سران مملکت فحش و ناسزا می داد این نشون می ده دشمنی صدام با ایران ارتباطی به حکومت اسلامی نداشت اما بعد از انقلاب از اوضاع آشفته ایران استفاده کرد و به ایران حمله کرد .
آقای سامع واقعا صدام ما رو با مگس یکی می دونسته ؟! دیوووووووووووووووونه ! خودش مگس بوده !

سلام
اتفاقا من هم مقصودم این نبود که خوشم آمده.
من طی ایام محرم امسال و پارسال دقت کردم و دیدم مردم رغبت کمتری برای خرید CD مداحی نسبت به سنوات قبلتر دارند. به خصوص که دیگر کسی سراغ هلالی و سیب سرخی و حدادیان و منصور ارضی اصلا نمی رود. من CD روضه خوانی مرحوم کوثری روضه خوان زمان امام را آورده بودم و واقعا متعجب می شدم وقتی به ان گرایش نشان داده می شد که نه صدا دارد و نه شور!

کوثر یکشنبه 24 دی 1391 ساعت 09:08

سلام عموجان
حلول ماه ربیع الاول برشما میمون ومبارک...
وچه زیبا ماهیست این ماه...ماه آمدن ختم رسل...ماه محمد(ص)
درمورد صدام فقط میتونم بگن خدا نبخشدش ونیامرزدش
همین
چه کینه توزانه ونا جوانمردانه جوونهای مملکت مونو به خاک وخون کشید
کسی که حتی از قربانی کردن سربازان وطن خودشمرویگردان نبود

سلام
مشکی از تن به درآرید ربیع آمده است
خم ابرو بگشایید ربیع آمده است
مژده ای ختم رسل داد که آید به بهشت
هر که بر من خبر آرد که ربیع آمده است.
حلول ماه ربیع بر شما و همه ی دوستان حاضر مبارک

بله لطمه ای که صدام با کینه اش به ایران و عراق زد حالا حالاها جبران شدنی نیست. خدا لعنتش کند و بر شدت عذابش بیفزاید.

محمد مهدی یکشنبه 24 دی 1391 ساعت 07:23 http://1sobhe14.persianblog.ir/

سلام
دوست عزیز عزاداری هاتان قبول ان شاالله
اقای ستاریان کتاب سوداگری مرگ / تاگفته های جنگ ایران عراق را بخوانید تا به عمق کینه صدم پی ببرید. کینه ای که ایرانیان را با قوم یهود و مگس یکی می داند. سه موجودی که تعجب میکند که خداوند بر چه افریده است!!
همین کیننه درث ملت عراق هم خست. کمتر یا بیشتر شاید در بین بسیاری از همین شیعیانش نیز. و ما نباید به این موارد دل خوش کنیم که خیلی اس و اساس محکمی ندارد....
من چند بار به عربستان رفته ام و یک بار به عراف در بدو ورود به فرودگاه بغداد برخورد بد و کینه جویانه عراقی ها را احساس کردم. در حالی که در چند سفر به عربستان مهد وهابیون چنین احساسی نداشتم.

سلام
ممنونم و کتاب سوداگری مرگ را اگر پیدا کنم حتما می گیرم.
ما یا از آنطرف می افتیم و یا از اینطرف. فعلا که ملت عراق شده اند ملت دوست و برادر!

سینا برادران شنبه 23 دی 1391 ساعت 23:52 http://zehnenaghes.blogfa.com

با درود فراوان
نظر به فرمایش شما در تارنمای اینجانب ضمن تشکر از اظهار نظر حضرتعالی موافقت خویش را با قسمتی از فرمایشات شما اعلام می دارم. کیمیایی در تمامی فیلم‌هایش اعتراض و عصیان را به رخ میکشد. فیلم‌هایش در عین اینکه اجتماعی هستند اما درون مایه سیاسی دارند. اعتراض به وضع موجود و بد کارکردی‌ها تم اصلی داستان‌های اوست. اما با شما نیز موافقم. او همچون قبادی و یا پناهی نبوده و نتوانسته از دایره اعتراض لمپنیستی خود خارج شود.

سلام
پس کاملا هم عقیده ایم

شنگین کلک شنبه 23 دی 1391 ساعت 22:45 http://shang.blogsky.com

درود بسیار
داداش دل تنگتان بودم . خسته نباشید . خدا قوت
ان شاالله که مقبول حق واقع شود .
لینک جناب رجایی را هم خواندم بسیار جالب بود این مقایسه هایشان
البته من بسیار مشکوکم که آنها از خودمان بود باشند نه که خودمان
بوده ایم اما هرکه بود اند بسیار تحت تاثیر بوده اند . و به قول ایشان
"کاش اندکی ازمعرفت وعرفان عاشورا را به اینها تعلیم می دادند.امری که جایش حتی درهیئنهای ما خالی است چه رسد به آنها"
راستی ممنون از معرفی جناب رجایی ظاهرا ایشان را فضایل و درجات
عالیه بسیار است .

سلام
قربانت وممنونم از این همه لطف و محبت شما
مقصود من از فرصت سوزی همین بود که به جای دادن معرفت، داریم فقط شور، انهم شور فاقد شعور صادر می کنیم!
بله مطالب آقای رجایی بی استثنا خواندنی است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد