آبشار یخی دره هملون

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

                          آبشار یخی یخ نوردی  

 برای دیدن عکسها به ادمه مطلب بروید

آقای سالار کیا یکی از بستگانم، ساکن میگون و از مربیان با سابقه و ممتاز بین المللی اسکی و کوهنوردی و از پیش کسوتان مدرسه ی اسکی و کوهنوردی میگون است، او موسس و مبتکر آبشار یخی هملون واقع در دره هملون نیز هست. برای اولین بار سال ۸۵ بتوسط او به این آبشار یخی رفته و عکسهایی گرفتم و در وبلاگم منتشر کردم. پیش از این عکسها، در هیچ کجا، هیچ عکس و مطلب و نشانی از این محل وجود نداشت! اما خوشبختانه الان که جستجو کردم. دیدم عکسها و مطالبی در اینباره در اینترنت، موجود هست. با توجه به آمدن فصل زمستان برآن شدم تا ضمن قدردانی از زحمات مداوم و چندین ساله آقای سالارکیا، برای آشنایی دوستان و علاقمندان به ورزشهای زمستانی، یکی از جاذبه های توریستی بسیار دیدنی تهران را، با انتشار دوباره، در معرض دید شما قرار دهم. 

موضوع جالب این است که این آبشار یخی، مصنوعی است و با ابتکاری جالب بوجود می آید.  

با توجه به شدت برودت هوا در این منطقه، در زمستان با پمپاژ کردن آب با شلنگ، آب را به کوه می پاشند و این آب تا پایین برسد قندیل بسته و یخ می زند و با تکرار چندین باره ی این عمل مدام بر ضخامت یخ ها افزوده می شود و صحنه هایی بدیع و بسیار زیبایی بوجود می آید که تا اواسط بهار محل جذب و بازدید عاشقان طبیعت و علاقمندان به ورزش مفرح و زیبای زمستانی یخ نوردی است.   

آبشار یخی یخ نوردی دره هملون   

منظره عمومی آبشار یخی دره هملون 

یخ نوردی آبشار یخی دره هملون سالارکیا    آبشار یخی دره هملون یخ نوردی آقای سالارکبا  

یخ نوردی دره هملون آقای سالارکیا 

دره هملون صعود از صخره یخی 

غارهای یخی دره هملون   

جاده ی کوهستانی میگون متنهی به دره هملون 

این عکسها، تا زمانی که وبلاگم برقرار بود و به تیر غیب گرفتار نیامده بود؛ یکی از پربازدید ترین عکسها و مطالبم بود. با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان، شاید انتشار دوباره ی آن، به معرفی دوباره و بیشتر و ترویج ورزش و تفریحات سالم زمستانی بیانجامد.  

برای دیدن سابقه ای از این مطلب با داشتن فیلتر شکن می توانید به آدرس قبلی ام سر بزنید: 

http://www.mohredel.blogfa.com/post-68.aspx 

اینجا: 

http://www.irancaves.com/fa/reportdetail.aspx?id=44 

را هم ببینید  

پ ن: 

تاریخچه یخ نوردی را بخوانید و عکسهای زیبایی که دارد را هم ببینید

مسابقات یخ نوردی

نظرات 19 + ارسال نظر
شنگین کلک چهارشنبه 13 دی 1391 ساعت 01:10 http://shang.blogsky.com

بسی لذت بردم از این عکس های
زیبای شما . خوش به حال آنان که
در آنجا بودند . متاسفانه فعلا امکانات
فضانوردی برای مشاهده سوابق
عکسها دردست نیست .

به بزرگواری خودتان کمبود شکلک هارا ببخشید

خوشحالم که لذت بردید و تازه این کپی برابر اصل آن چیزی است که اگر بخواهید حاضرم اصلش را پیشکش شما کنم.
اصلا گور بابای امکانات فضانوردی

برگ سبزی است تحفه ی درویش
بیچاره چه کند که ندارد بیش
بقول خانم معلم هوارتا گل بلاگفایی تقدیم به شما

مریم دوشنبه 11 دی 1391 ساعت 11:46

آمدم بگم به هر سه لینک سر زدم در عین حال که تصاویر بسیار زیبا بودند اما به نظر من وحشتنااااااااااااااااااااک بودند هم یخ نوردی و هم غار نوردی ! خدا حفظشون کنه .

خب باید بگم ماشاءالله به این پیگیری شما بله خب "آقایون این جوریند توی شجاعت و این حرفها" الفراررررر

آراس یکشنبه 10 دی 1391 ساعت 08:51 http://kakaras.blogfa.com/

سلام وقت به خیر واقعا لذت بردم خوش به حالش دمش گرم

سلام
قربانت و معلوم شد اهل طبیعتگردی هستی شما

کوثر یکشنبه 10 دی 1391 ساعت 08:48

چه نشستی عمو که وب مریم بانو مدالها پریدددددد

ممنون از کوک کردن ساعت توسط برادر زاده ی عزیز که باعث شد ترکم را ترک کنم و دوم بشم

کوثر یکشنبه 10 دی 1391 ساعت 07:08

این قالبتون شکلکهاش برامن نصفه نیمه است
از اونجایی که من قالب انتخاب کردم میتونین یه قالب خوشگل پیدا کنیناااااااا

ای بابا! دارم وسوسه میشم یک قالب ساده ی آبی بگذارم اینجا

کوثر یکشنبه 10 دی 1391 ساعت 07:06

سلام عموجان
دوباره همون قالب وگذاشتین

سلام
خب چاره ای نداشتم. تا سر فرصت یک قالب سبک پیدا کنم

خراسانی یکشنبه 10 دی 1391 ساعت 01:12 http://cheshmejoo.blogfa.com/

سلام.
صفا سیتی، سو فلتی!

جای ما را هم خالی کنید.

سلام
حیف که تهران نیستی والا می رفتیم با هم

مریم یکشنبه 10 دی 1391 ساعت 00:42 http://raze-nahan.blogfa.com/

ممنون . توضیحاتتون برای جلسه ی اول خیلی مفید بود به خصوص در مورد اونی که خودشو زده به کوچه ی علی چپ و داره سوت می زنه !
...راستی من مدتهاست دارم در باره ی ریشه ی ضرب المثل " کوچه ی علی چپ " تحقیق و پرس و جو می کنم ... تا الان که چیزی دستگیرم نشده .

من در اینباره حساس شدم و جستجویی کردم و به مطلب درخوری نرسیدم اما متنی دیدم که خواندنی است:
http://hassani.ir/post-370.aspx

مریم شنبه 9 دی 1391 ساعت 21:41 http://raze-nahan.blogfa.com/


آقای ستاریان عزیز یک خواهش :
می شه توضیح بدید هر کدوم از این شکلک های اسکای رو چه موقع و کجا باید استفاده کنیم ؟
یا من خنگ و کودنم یا اینکه این شکلکها عجیب غریبند !
ببینید من کاربرد این شکلکها رو نمی دونم :



آخه این دزد دریایی کجا به کار میاد ؟












خدا کنه شما از این شکلکها سر دربیارید

راستش من که قبلا هم اعتراف کردم ما اینجا امکانات کمی داریم و مثل بع ززززی از شرکا بورژوا نیستیم که شونصد جور شکلک دارند
ما از هر کدوم که استفاده نکردیم، یا برای تنوع یا برای اینکه یک وقت خراب نشه و کپک نزنه، به نوبت استفاده می کنیم
دزد دریایی یک نماد و نشانه است از بدجنسی و شرارت
این محرمانه است گفتند فقط بچه های بلاگ اسکای بدانند
اما این که خیلی با مسما است سوت زدن و خود را به کوچه ی علی چپ زدن

خونسردی چشمک شرمنده خجالت زده و ... کلاس بعدی هفته ی بعد ساعت ...

مریم شنبه 9 دی 1391 ساعت 21:37 http://raze-nahan.blogfa.com/

سلام مجدد
جناب ستاریان آقایون چه جوریند توی شجاعت و این حرفها ؟!!!
حالا من یک چیزی گفتم ! قرار نشد شما حرف منو مصادره به مطلوب بکنید !!!

علیک سلام مجدد
آقایون؟! چی؟ هان ؟ کجا؟ شجاعت؟! من که منظور شما را اصلا نمی فهمم

کوثر شنبه 9 دی 1391 ساعت 19:53

میبینم که به جمع از راه بدر شوندگان اضافه شده

اپیدمی شده و همه را آلوده کرده البته آقای علایی قبلا وبلاگ داشته ولی اهل مدال و مقام اوردن و این حرفها نبود همشهری شماست دیگه

کوثر شنبه 9 دی 1391 ساعت 19:48

وووی چه عکسهایی!!!یکم سرم گیج رفت
ولی خداییش قشنگن
چه دل وجراتی باریکلا
من تا چندسال پیش دیوار راست وبالا میرفتم ولی الان اگه دوسه متر از زمن فاصله بگیرم سرم گیج میره وحالت تهوع بهم دست میده
خوش بحالشون

ممنون
بله خب اصولا آقایون اینطوری هستند
سن که بالا رفت بنیه و توان قبلی هم تحلیل میره اما شما که سنی نداری

کوثر شنبه 9 دی 1391 ساعت 19:43

سلام عموجان مصطفی
مدیونین اگه فکر کنین تونستم ونیومدم
چندبار وبتونو بازکردم ولی هربار سیستمم هنگ میکنه

سلام
نه بابا چرا باید همچین فکری بکنم؟
ببخشید که اسباب زحمت شد. احتمالا قالب مشکل داشت که عوضش کردم

آراس شنبه 9 دی 1391 ساعت 12:36 http://kakaras.blogfa.com/

سلام وعرض ادب وممنون
فکر کرده ایم ستاریان جان . بعنوان پرچم آخرین افتخارمون نسبش می کنیم بر دیوار اطاقمون
تجربه ای شد برای نوه آیندمون
ما خیلی وقته می گوییم خدا یکی بچه یکی

سلام
اگر همه اینطور فکر می کردند که نسل بشر خیلی وقت پیش منقرض شده بود!

مریم جمعه 8 دی 1391 ساعت 22:11 http://raze-nahan.blogfa.com/

سلام
تصاویر خیلی خیلی زیبا هستند.
...یک شاهکار مشترک از خالق و مخلوق
دست آقای سالارکیا درد نکنه
در واقع می شه گفت این تصاویر بی نظیر ، ساخته و پرداخته ی دست انسانهایی هست که عاشق یخ نوردیند .
...اما چه دل و جراتی دارند ها ! اگه به من تمام دنیا رو بدن جرات نمی کنم دست به این کارهای خطرنااااااااااااااااااک بزنم .
...دست شما هم درد نکنه ، عکسها فوق العاده اند . من با اینکه علاقه ای به این کارها ندارم از دیدن عکسها خیلی بسیار زیاد لذت بردم . تنکس
چشم حتما سر فرصت به اون دو تا لینک هم سر می زنیم ..

سلام
ممنون از شما با این تشویقها توی این وانفسای اعتراض مردم همیشه در صحنه، داشتم دپرس و پشیمان می شدم از گذاشتن این عکسها
بله خب آقایون اینطوریند توی شجاعت و این حرفها!
باز هم ممنونم از شما

شرف الدین جمعه 8 دی 1391 ساعت 21:58 http://aldin.blogfa.com

ای آقا!
این ورزشها مال پولدارهاست! ما رو چه به این کارها. اصلا این ورزشها برای من ضرر داره. ما همون پیاده روی برامون مفیده!

سلام
نه داداش!
اتفاقا پول چندانی لازم نیست و مبلغ ناچیزی ورودیه دارد و ابزار و وسایل یخ نوردی را خودشان دارند و می دهند.
خب شما پیاده راه بیفت تا دره ی هملون و یخ نوردی هم بکن و برگرد

آنتی ابسورد جمعه 8 دی 1391 ساعت 19:52

سلام آقا مصطفی
پس انسان هم می تواند آفریننده باشد؟!
در این وانفسای کرختی و عفن مرگ،گمان داشتم خبری نیست از این دست آفرینندگی ها!
دل می خواهد در این هوای یخ کوهنوردی کردن به خصوص در صبح.بنده که از هر نوع حرکت ورزشی خاصه کوهنوری و خاصه در هوای سرد فراری بود هام همیشه.

سلام آقا مهران
بله نمی دانی که چه عشقی دارد؟ توی سرمای شدید از این یخها بالا و پایین می رود! تازه جانباز هم هست و من چند سال قبل توی عکس رادیولوژی کمرش نزدیک به چهل پنجاه تا ترکش شمارش کردم!
باید زد بیرون و کرختی از تن به در کرد

علایی جمعه 8 دی 1391 ساعت 17:19


ببخشید یادم رفت
ط
ن
ب


شما هم از راه بدر شدی؟!

علایی جمعه 8 دی 1391 ساعت 17:18


سلام

بابا مایه دارا

سلام
بابا برای ما که مفتی تمام شد
البته پول رپرتاز و اگهی را هم نه آن دفعه و نه ایندفعه چون روحش هم خبردار نیست نگرفتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد