چوپان دروغگو مقابل دهقان فداکار!

بسم الله الرحمن الرحیم 

"در ایران کالاهای مصرفی اصلی از جمله نان، آرد، گوشت قرمز، گوشت مرغ و میوه صرفا از طریق بازار داخلی و به علت ذخایر مدیریت شده تحت تاثیر عوامل واردات نیست و قیمت آنان نیز همیشه ثابت است".  

تعجب نکنید، این اظهارات، بخشی از یک شوخی یا یک یاداشت طنز نیست، اینها افاضات سفیر ایران در کشور اکراین است.
یکی از دوستان آزاده تعریف می کرد که او را با اسرای اول جنگ هم سلولی کردند و او وقتی برای اسرا از قیمت های جدید بازار کشور تعریف کرد و گفت که روغن 300 و کت و شلوار 500 تومان است، او را در زیر مشت و لگد خود تا سرحد مرگ کتک زدند که گمان کرده بودند وی نفوذی رژیم صدام و یا منافقین است که برای تضعیف روحیه و شکستن اراده اسرای ایرانی فرستاده شده است. اما این آزادگان عزیز، ماندند و دیدند که چگونه در روزگار صلح و پرنعمتی ایران، تورم به چندین برابر دوران جنگ بالغ می گردد.
حال اما گویا جناب سفیر هم به دلیل کثرت دوری از کشور، از همه چیز بی خبر است.

سفیر ایران در اوکراین با بیان این که شوک‌هایی که بر اثر افزایش تحریم‌ها به اقتصاد کشور ما وارد شده‌اند باعث ایجاد برخی نوسانات در زمینه ارز ملی شده تاکید کرد که نوسانات ارز ملی پدیده موقت بوده و تاثیر سنگینی بر مایحتاج اصلی زندگی ملت ایران ندارد. 
مطلب را بطور کامل از اینجا بخوانید و اگر نتوانستید از ایسنا دنبال کنید 

 به گزارش ایسنا ، اکبر قاسمی، سفیر ایران در کی‌یف مصاحبه‌ای با مجله بیزینس انجام داده است که گزیده آن بدین شرح است:

* در جمهوری اسلامی ایران کمبود کالاهای مصرفی وجود ندارد. به برکت امکانات و ظرفیت‌سازی جدید ایران و همین‌طور مقاومت هدفمند و هوشمندانه ملت ایران در زمینه تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها برای پیشرفت آینده کشور ما توانستیم تحریم‌های اعمال شده را به فرصت‌ها برای پیشرفت‌های هنگفت در بسیاری از زمینه‌ها تبدیل کنیم. به عنوان مثال یکی از تهدیدات آمریکا قطع صادرات بنزین به جمهوری اسلامی ایران بود زیرا بر اساس محاسبات آن‌ها ایران به 30 تا 40 درصد بنزین وارداتی نیازمند است. اما با کمک کارشناسان بومی ایران نه تنها در این زمینه به خودکفایی رسید بلکه موفق به راه اندازی صادرات سوخت هواپیمایی جت به کشورهای دیگر نیز شده است. ایران کشوری است که سابقه تاریخی آن به 7 هزار سال می‌رسد و کشورها و ملت‌هایی که در حال حاضر نسبت به ایران ادعاهایی دارند در آن زمان حتی وجود خارجی هم نداشتند. آمریکا به هر طریق تلاش می‌کند ایران را تحت فشار خود قرار دهد اما چنان چه مشاهده می‌کنید در حال حاضر ایران از لحاظ حجم تولید ناخالص داخلی دارای رتبه 17، از لحاظ پیشرفت علمی دارای رتبه 16، از لحاظ پیشرفت فن‌آوری نانو دارای رتبه 9 و از لحاظ پیشرفت فن‌آوری‌های کشاورزی دارای رتبه 14 (جهان) است. بدیهی است که از پا درآوردن کشوری که دارای چنین منابع طبیعی و ظرفیت‌های عظیم بشری و مادی است امر به غایت سختی است. 

   زندگی فلاکت بار خانواده ی 5 نفره کنار برج میلاد      

البته شاید او حق دارد، چون لابد بدلیل اینکه از ایران دور بوده از زندگی فلاکت بار یک خانواده ۵نفره در کنار برج میلاد چیزی نشنیده است.  

گزارش فارس را در اینجا ببینید و گزارش تصویری و عکسهای بیشتر را هم نگاه کنید. 

در صورت تمایل برای دادن کمک به این خانواده به انجمن خیریه ی همت مراجعه کنید که نوشته است:

یکی از روزهایی که در چادر زندگی می کردند، مادر متوجه می شود که میخواهند یکی از دخترانش را بدزدند که با سروصدای فراوان مانع از کار دزدان می شود. وقتی پدر به خانواده برمیگردد و ماجرا را می شنود دچار شوک شده و نیمی از بدنش لمس می شود.

نظرات 17 + ارسال نظر

شما گفتی «... او را در زیر مشت و لگد خود تا سرحد مرگ کتک زدند»، و من به مزاح گفتم:
از پا درآوردن مملکتی با این آزادگان بوکسور، کار حضرت فیل است!

کوثر سه‌شنبه 5 دی 1391 ساعت 08:18

سلام عموجان.صبحتون بخیر
به به قالب زمستونیتون مبارک

سلام و صبح عالی متعالی
مدتی بود برای تنوع دنبال یک قالب ساده و یک ستونه می گشتم تا به این برخوردم
دیروز متوجه شدم تایت اسکین که فقط قالب درست می کند هم فیلتر شده!

محمد مهدی سه‌شنبه 5 دی 1391 ساعت 08:06 http://1sobhe14.persianblog.ir/

سلطان به سلامت باد.هیچ چیز مهم دیگری وجود ندارد.
اینان همه ندیم سلطانند نه ندیم...
ماست را به موقع سیاه میبینند....
بیچاره چوژان دروغگو

حمایت های بی چون و چرا، هنوزم باعث شده که مثلا مرتضی حیدری در همان برنامه ی پر بیننده فقط بنشیند و کله تکان بدهد! بعد که دیدند از هم طرف صدای اعتراض بلند شدفردایش در برنامه ی کم بیننده ی پایش همین حیدری این آمارها از گرانی ها و تورم را ارائه می دهد:
خوراکی ها و آشامیدنی ها: 62.9 درصد
دخانیات:60.9
پوشاک و کفش: 60
مسکن و سوخت:32.7
لوازم و اثاث خانگی: 54.3
بهداشت و درمان: 43.5
حمل و نقل: 55.2
ارتباطات: 8.2
تفریح و امور فرهنگی: 45.7
تحصیل: 18.1
رستوران و هتل: 55
کالاها و خدمات متفرقه: 66.1
کالا (میانگین): 63.8
خدمات (میانگین): 33.2

و به این ترتیب از تورم 66 درصدی شهریور ماه خبر می دهد که اگر تورم ماههای قبل را هم اضافه می کرد به تورم 300 درصد میرسید!
عضو شورا اصناف گفته:
قدرت خرید مردم تحلیل رفته/ مایحتاج عمومی تا 100 درصد افزایش قیمت داشت/ بازار نیمه بحرانی است
برخی کالاها تا 250 درصد افزایش قیمت داشته است... بسیاری از کارخانجات، روزانه نرخ های خود را تغییر می دهند... آب از سرچشمه گل آلود است اما تا بحث نظارت و کنترل قیمت ها می شود، بازرسان سراغ خرده فروش ها می آیند.

محمد مهدی سه‌شنبه 5 دی 1391 ساعت 08:01 http://1sobhe14.persianblog.ir/

سلام
وقتی چهار سال قبل صدای بسیاری دروغگویی و رمالی و خرافی بودن را گوشزد می کرد. یکی گفت به دولت خدمتگذار تهمت دروغگیی می زنند! متهم به رمالی می کنند! و...
اما فکر کنم این روزا خودشون هم میدونند چی شده! اما سکوت کردند. ضمن اینکه همون روز همه با دروغ و ریا و تظاهر دست همدیگرو گرفتند. همه سر و ته یه کرباسند.
جناب ستاریان وقتی تقدس همراه موضوعی شد. از این واژه به هر نوعی سواستفاده می کنند و در راهف تطمیع مردم دست به هر کاری میزنند. میگند نظام مقدسه و به جهت تقدس حفظش از اوجب واجبات است. در این راه و انجام نیات دروغ گفتن بلامانع است. ظلم و قتل و تجاوز و تعدی به حقوق دیگران اهمیت ندارد. و....

سلام
بله همین حمایتهای بی چون و چرا باعث شد که هر منتقدی را بگیرند و حصر یا زندانی کنند و مثلا اگر اقتصاددانان نامه نوشتند و گفتند عاقبت به اینجا خواهیم رسید که امروز رسیدیم و همه دیدند، دهانشان را با زندانی کردن ببندند !
از اول هم معلوم بود اینها یک نانوایی را هم نمی توانند اداره کنند!
کدام تقدس؟ وقتی دروغ و تهمت و ظلم و تعدی، به عادتی روزمره تبدیل شده!

bozorg سه‌شنبه 5 دی 1391 ساعت 03:17

خانه از پای بست ویران است.سرنخ این حرف و حدیث ها را که بگیرید می رسید به آنانکه با وجود همه بی لیاقتی ها و بی کفایتی های رئیس جمهور غیر مشروع& از ترس پرونده های زیر بفلش هرخفتی از او را می پذیرند و دم بر نمی آورند

همگی از هم پرونده دارند. تا پورمحمدی از سازمان بازرسی از رحیمی معاون اول و اختلاس در پرونده ی بیمه می گوید فورا می شنویم از آنطرف از چندین میلیارد پول گم شده در وزارت کشور و صدها اتوبوس گمشده!

سلام.
از پا درآوردن مملکتی با این آزادگان بوکسور، کار حضرت فیل است!

سلام
بله آنها جنگیدند و اسیر شدند و در اسارت هم مقاوم ایستادند که مملکت نه بدست حضرت فیل و نه بدست بابای حضرت فیل و نه بدست بابابزرگ حضرت فیل از پا درنیاید!

آنتی ابسورد دوشنبه 4 دی 1391 ساعت 18:07

ممنون آقا مصطفی به خاطر اطلاع رسانی هاتان.برای چون منی که هیچ دل و دماغی برای خواندن و تورق روزنامه ها ندارم(بخشی از دلایلش را نیک می دانید) خواندن اکثر پست هاتان مفید است.بعضی از اسامی که ذکر کرده اید یادم نمیاید! مصطفی تاجزاده را که چه عرض کنم،نامش زنده شد برایم.یاد آن روزها بخیر که در کوران فعالیت های سیاسی و به قول خودمان روشنفکرانه مان،پی می گرفتیم و ...
امّا اینبار به گونه ای دیگر و در جاها و فضاهایی دیگر این نام ها را می بینم و می شنوم...راستش باید بگویم با بدبینی مفرطی به این قضایا می نگرم.همانگونه که به جریان حاکم با بدبینی فزاینده ای می نگرم،از جریانات پیشین نیز دل چندان خوشی ندارم.امّا با اینحال برآنم که هیچ گاه تا به این حد گرفتار و درگیر زوال نبوده ایم.از جریانات پیشین شاید بتوان تنی چند و انهم به ندرت و انگشت شمار را در نظرم به شماره آورد که بتوانم گفت به شان مشکوک نیستم! مصطفی تاج زاده یکی از آنان نیست در نظرم!

سلام
ممنونم. یادم هست عباس عبدی به مهاجرانی گفته بود شما هم به عنوان یک مدیر در شکل گیری ایران امروز نقش داشته اید.
قاعدتا، همه ی کسانی که سابفه ی فعالیت سیاسی داشته اند،در وضعیت امروز، نقش داشته اند. اما بعضی از نقشی که داشته اند می گویند از اشتباهاتشان درس می گیرند و عذر می خواهند و تاجزاده هم چنین است و این کار او بنظرم ارزشمند است.

شرجی شرم دوشنبه 4 دی 1391 ساعت 11:35 http://sharjee.blogfa.com

جناب رئیس جمهور از طرح هدفمند سازی یارانه ها که سخن می گفتند برای برنامه شان پیامک زدیم :
اگر قرار بر این باشد بخاطر اجرای این طرح کسی تشویق شود این فقط مردم هستند که در برابر تورم ها فشار سنگین تحمل می کنند حال چرا شما با افتخار از این طرح یاد می کنید ؟ بهتر است به جای ین حرف هابفرمایید ۳۰ درصد تورم های حاصل از اجرای هدفمندی که قرار بود صرف زیر ساخت ها شود چه شدند و صدها سوال دیگر از این دست !

شما ها چه پرسیدید دوستان ؟!

راستش لیست بلند بالایی از اینطور سوالات را دیدم که برای نمونه فقط چند تا را نقل می کنم بقیه را جستجو کنید بخوانید:
آیا میدانید آقای احمدی نژاد ۳۴۰ هزار میلیارد تومان را از درآمد های نفتی بر باد داده است؟
(بانک مرکزی – وزارت نفت – روزنامه سرمایه۱۷/۱۲/۸۷ و ۰۶/۰۳/۸۸)

آیا میدانید که در طول تاریخ ۴۰۰۰ ساله ایران هیچوقت این ثروت برای ایران بوجود نیامده بود؟

آیا میدانید که در جنگ ۸ ساله؛ سالانه بطور متوسط ۱۲۵ میلیارد دلار خسارت به کشور وارد شد، اما عملکرد احمدی نژاد باعث شد سالانه ۱۸۸ میلیارد دلار خسارت به کشور زده شود؟ (جدول متن ثروتهای ملی بر باد رفته در همین مطالب عملکرد اقتصادی)

آیا میدانید خسارت دولت احمدینژاد در اقتصاد، حدود ۷۵ درصد جنگ ۸ساله با صدام بوده و خسارتهای اجتماعی، علمی و معنوی و فرهنگی و سیاسی آن قابل محاسبه نیست؟(جدول متن ثروتهای ملی بر باد رفته در همین مطالب عملکرد اقتصادی)

آیا میدانید که دولت احمدی نژاد گاز را از کشور ترکمنستان ۳۵۰ دلار در هر هزار متر مکعب می خرد و به ترکیه ۲۰۰ دلار می فروشد؟ و آیا میدانید که پیشنهاد ترکمنستان ۱۴۰ دلار بود، اما پس از طولانی شدن مذاکرات، نهایتاً قرارداد ۳۵۰دلاری منعقد شد؟ (روزنامه سرمایه ۱۴/۱۰/۸۷)

آیا میدانید که ۴۴ درصد درآمدهای نفت، گاز و پتروشیمی کشور در پس از انقلاب، در طی دوره ۴ ساله ریاست جمهوری احمدی نژاد اتفاق افتاده است؟ (وزارت نفت – بانک مرکزی – روزنامه سرمایه ۱۷/۰۲ و ۰۶/۰۳/۸۸)

آیا میدانید که خسارت اقتصادی احمدی نژاد آنقدر زیاد است که به هر خانواده ایرانی بیش از ۵/۱ کیلوگرم طلا می رسید؟
(مقاله فرصت سوزیها وخسارات اقتصادی احمدی نژاد)

آیا میدانید که لایحه چند همسری را دولت احمدی نژاد به مجلس تقدیم کرده بود تا بصورت قانون درآید؟ (سایت مجلس)

آیا میدانید که ساخت پالایشگاههای نفت در دولت احمدی نژاد، سالانه۵/۱ درصد پیشرفت داشته و با این حساب ۶۷ سال طول می کشد تا ساخته شوند؟(روزنامه سرمایه ۱۴/۰۲/۸۸)

مریم دوشنبه 4 دی 1391 ساعت 09:56

اصلا کی می گه قیمتها ثابت نمونده ؟

مرغ کیلو 2500 بوده شده 5 تومن
گوشت کیلو 10-12 تومن بوده شده 22 تومن
میوه کیلو 1500 بوده شده 3-4 تومن

دیدید قیمتها ثابت مونده !

جالبه که بعضیها توجیه می کنند و می گن سفیر به خاطر تو دهنی زدن به دشمنان این حرفها رو زده !
من نمی دونم کی گفته که به خاطر دشمنان ! می شه حرام خدا رو حلال کرد و مثل آب خوردن دروغ گفت ؟!

آهان از اون لحاظ! پس کاملا درسته
لابد این هم میشه و من و شما هنوز مثل دلیل اول نمیدانیم

نکته دان دوشنبه 4 دی 1391 ساعت 09:01 http://noktedan.blogfa.com/

سلام
خدا پدرت رو بیامرزه
اینها به ما که توی ایران زندگی میکنیم و هر روز شاهد افزایش قیمت هستیم همین دروغ را با کمال وقاحت میگویند
آن وقت میخواستی توی یک کشور دیگر که شاید زیاد از وضع داخلی ما خبر دار نیست دروغ نبافند؟

سلام
دکتر محمود سریع‌القلم در مقاله ای گفته:
ساعت 10:23 روز بیستم بهمن‌ماه 1390 در برنامه دیروز، امروز و فردای تلویزیون، وزیر امور خارجه تعداد همسایگان ایران را 13 (به جای 15) برشمرد. مدیر دیگری در همایشی گفت: قرارداد گلستان چای (به جای گلستان). از این موارد، صد‌ها مصداق در روز قابل ثبت است.
فارس که تا دیروز متحد اینها بود نوشته افزایش قیمت ۱۵۰ درصد بوده. معلوم نیست این آمارها را برای کی میدهند؟!

مریم دوشنبه 4 دی 1391 ساعت 08:32


آقای ستاریان عزیز تنها دلیل گفتن این چرندیات و جفنگیات اینه که آقای سفیر ، کارش به باره و آخورش آباد !

مثل متکی که تا توی دولت بود قربون صدقه می رفت و بعد که عذرش را خواستند توی هر سطر بیست تا دروغ پیدا می کرد

مریم دوشنبه 4 دی 1391 ساعت 08:20 http://raze-nahan.blogfa.com/

سلام
تقصیر سفیر نیست ...لا مصب آب و هوای اکراین هوش و حواس واسه آدم نمی ذاره !

سلام
یاد سرمای مغز فریز کن اکراین نبودم

کوثر دوشنبه 4 دی 1391 ساعت 07:03

نه دیگه عموجان پارتی بازی نداریم
باید هر کی اول میشه
بگه
ط
ن
ب
مثل الان که من گفتم
پس بنده
ط
ن
ب

نه دیگه زور گیری هم نداریم و به شما نهایتا برنز میرسه

کوثر دوشنبه 4 دی 1391 ساعت 06:59

سلام عموجان
والله اینا خودشونم میدونن که چقدر دروغهاشون شاخ داره وتکراری!
صحبتهای جناب رییس جمهور ودوشب پیش شنیدین؟!
این اعتماد به نفسش من وکشته

سلام
بله بس که دروغ گفتند راست راست توی چشم آدم نگاه می کنند و راحت دروغ می گند!

شنگین کلک یکشنبه 3 دی 1391 ساعت 23:48 http://shang.blogsky.com

ماهم بیست شدیم فقط یک صفر کم دارد

شما موفق به کسب مدال نقره شدید قربان

شنگین کلک یکشنبه 3 دی 1391 ساعت 23:47 http://shang.blogsky.com

مشکل ایشون دور بودن از وطن نیست بلکه این شگرد ایشونه که
همه را احمق می پندارند . و البته همیشه تعداد احمقها قدر کفایت
زیاد بوده و هست . در این عکس گربه سان وارونه آویخته شده چه
حرفها دارد !

در دیدن این گربه سان چه دید موشکافانه ای دارید شما!

خراسانی یکشنبه 3 دی 1391 ساعت 22:32 http://cheshmejoo.blogfa.com/

سلام.

دقیقا" در شرایط مشابه ایستادن در آستانه دروازه تمدن بزرگ قرار داریم؛باید منتظر تحولات شگرف بود.

سلام
خدا عاقبت همه ی ما را ختم بخیر کند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد