خبر آمد که خبری در راه است؟!

بسم الله الرحمن الرحیم

ظاهرا منتشر کردن نام و عکس میرحسین موسوی ممنوعیت قبلی را از دست داده است! اخیرا آقای علی مطهری از درخواست آقای احمدی نژاد برای رفع حصر آقایان کروبی و موسوی خبر داد. سایت انتخاب گزیده ای از گفتوگویی مفصل به نقل از هفتهنامه نگاه پنجشنبه با علی مطهری را منتشر کرده است که قسمتی از ان چنین است:

در دوره سازندگی آزادی بیان در حد مطلوبی نبود. حالا شاید این دوره تا حدودی متاثر از سیاست‌های رسانه‌ای حاکم بر دوران جنگ بود اما به هر حال پیشرفت قابل توجهی در موضوع آزادی بیان نداشتیم. شما حتماً به یاد دارید که روزنامه سلام که روزنامه مخالف و منتقد دولت بود، بعد از یکی دو انتقاد، با تعطیلی مواجه شد و این روزنامه را تحمل نکردند.

آقای خاتمی وعده آزادی‌های فردی و آزادی بیان را می‌داد. در دوره اصلاحات در مجموع، آزادی بیان نمره قابل قبول و خوبی می‌گیرد. در آن دوره فضا باز شد و انتقاد از دولت و مسوولان باب شد و بحث پاسخگو بودن مسوولان در برابر مردم مطرح شد. خود رئیس‌جمهور هم سعه صدر نشان می‌داد؛ اگرچه برخی روزنامه‌ها در این موضوع افراط کردند و گاهی به ارزش‌های دینی تاختند و بعضاً آزادی بیان را به معنی بی‌بند و باری تلقی کردند که این هم از نقاط ضعف آن دوره است.

در دولت نهم هم آزادی بیان در حد قابل قبولی بود. دستگیری چندانی نداشتیم و شخص رئیس‌جمهور هم از نظر تحمل انتقادها در آن دوره نمره خوبی می‌گرفت. اما بعد از انتخابات سال 88 فضا بسته شد آن هم به شدت. در حالی که بنده معتقدم نیازی به این همه سختگیری و بستن فضا نبود. این فضای بسته تا امروز هم ادامه پیدا کرده. البته از شدتش کاسته شده ولی خب باز هم در حد مطلوب نیست و ترس بیجایی از باز بودن فضای رسانه‌ها همچنان وجود دارد و به نظر من تحمل دولتمردان و شخص رئیس‌جمهوری هم نسبت به انتقادات کمتر شده است.

....

و ازدرخواست احمدی نژاد برای رفع حصر میرحسین و کروبی عجیبتر این است که رجا نیوز عکسی از میرحسین موسوی منتشر کرده بود تحت عنوان "عرض ادب میرحسین به احمدی نژاد" هر چند تیتر این عکس را به فوریت به تیتر عکس کمتر دیده شده از موسوی و احمدی نژاد تغییر داد.



راستی پشت صحنه چه خبر است؟

آیا می خواهند احمدی نژاد را به میرحسین چسبانیده و با او همان کنند که با میرحسین کردند؟!

و یا می خواهند میرحسین را به احمدی نژاد ربط داده و بیش از پیش تخریبش کنند؟

و یا ...؟

آیا خبری در راه است؟  

نظرات 9 + ارسال نظر
کوثر سه‌شنبه 18 مهر 1391 ساعت 09:03

سلام وصبحتون بخیر
دیرو تا حالا این چهارمین باره که میام ونمیتونم کامنت بگذارم
به هر حال من اوللللللللللللللللللل
فکر میکنم حدس اولتان درست تر است.بالاخره دوره ی این آقاهم داره تموم میشه.برای اون بالا دستیا چه راهی از این بهتر

سلام و صبح عالی به خیر
شرمنده ام. خود من هم چند روزی است با وبلاگم مشکل دارم و نمی دانم اشکال از کجاست!
خب شما از آخر اول شده ای
توی امریکا روسای سه دوره ریاست جمهوری کنار هم مثلا در سالگرد یازده سپتامبر حاضر می شوند. اینجا دوره تمام شده یا تمام نشده رئیس جمهور هشت ساله تبدیل به دزد و چپاولگر و عامل بیگانه و دشمن شده و به دور انداخته می شود!

شرف الدین سه‌شنبه 18 مهر 1391 ساعت 02:00 http://aldin.blogfa.com

آخه اگر بخواهیم واقعی نگاه کنیم میرحسین علیه احمدی نژاد بلند نشده بود بلکه جلوی اون آقا بالاسری ایستاد. به همین دلیل از حصر خارج شدن مهندی از حصر برای احمدی نژاد خیلی خطری ندارد. کما اینکه به دستور کس دیگری هم حصر شده

سلام
من اینطور فکر نمی کنم. انتخابات بود و میرحسین، ادامه ی ریاست احمدی نژاد را برای اداره ی کشور خطرناک می دانست و دیدیم که حق هم داشت. او به مرور نسبت به لزوم اصلاح ساختار هم رسید و بیانیه هایش این خط سیر را نشان می دهد.ضرورت اصلاح ساختار از زبان همه ی خودی ها هم درآمد! با این توصیف، وقتی امروز همه، آشکارتر و بی محاباتر از او همان را می گویند که او قبلا گفته بود، در حصر نگه داشتنش دیگر بیخود است

نجیبه محبی سه‌شنبه 18 مهر 1391 ساعت 01:09 http://hinsokhanetaze.blogfa.com/

اقای پیش بینی ناپذیر بازهم دارد دریبل می زند گل به چه کسی می زند خودی یا دیگری الله اعلم ...

سلام
با این کامنت شما یاد غضنفر و مارادونا افتادم

شهید خرد سه‌شنبه 18 مهر 1391 ساعت 00:53 http://dinpajoohan.mihanblog.com/post/212

سلام

فرضیه های شما رو قابل قبول نمیدانم شاید چون شم سیاسی اساسا ندارم

انگونه کارهای ژورنالیستی و عوامفریبانه را هم درست نمیدانم

اما در مورد ازادی بیان مشکل ذاتی ما ایرانیها ندانشتن و ندانست فرهنگ ازادی بیانه
و اینکه اصلا ما نمیدونیم ازادی بیان خوبه یا بد
حق انسان امروزیه یا نه
ایا همه جا باید باشه یا اونحا که نفع شخصی ما در میونه
تا به ما بگن ازادی بیان دارید ما و حتی بزرگ اندیشمندان و روشنفکران ما فکر میکنن یعنی براشون واجبه شروع به توهین وتهمت و ساختارشکنی بزنن
برای همینهاست که دولتها مواضع متفاوتی اتخاذ میکنن
گاهی از حصر دفاع میکنن و گاهی از عدم حصر

مشکل ما دولتها و عملکرداشون نیست
مشکل هم ریشه ی فرهنگی داره هم فکری

شاید گذر زمان بتونه با یه شعور تاریخی به داد ما برسه

سلام
این مشکل مختص ما نیست. بزرگترین مشکل ما و شاید همه ی ابنای بشر این است که سیاست عرصه ای است ماکیاولی و اصحاب و اعوان و انصار خودش را می خواهد!
عوامفریبی بزرگترین آفت سیاست است و پوپولیستها و ژورنالیستها هم همیشه خواهند توانست ملتها را فریب دهند. این است که می گویند تاریخ تکرار می شود!

سلام علیکم.
نمی دانم. شاید احمدی نژاد با اجازه ی مقام رهبری، و به عنوان یک قدم از قدمهای لازم برای کشاندن مردم به انتخابات ریاست جمهوری سال بعد، واسطه ی مقام رهبری و میرحسین شده و می خواهد او را از حبس خارج کند.

سلام
ایجاد فضای باز سیاسی قطعا یکی از پیش شرطهای برگزاری انتخابات است. اما با توجه به شکرآب شدن میانه ی احمدی نژاد و آقای خامنه ای بعید می دانم کسی واسطه گری او را جدی بگیرد. به نظرم او مقاصد دیگری دارد.

فاضل دوشنبه 17 مهر 1391 ساعت 18:22 http://aknun.blogsky.com/

سلام

* متن کامل مصاحبه را خواندم. علی مطهری در این مصاحبه از ضرورت تابوشکنی نقد جایگاه‌هایی که مقدس نامیده می‌شود، سخن گفته است.

* احمدی‌نژاد بعد از آن که از رهبری فاصله گرفت، سعی کرد به هاشمی نزدیک شود و این را با بازگشت به مجمع تشخیص مصحلت و نشستن کنار وی نشان داد و حالا که گویا درخواست ملاقاتش برای شفاعت جوانفکر راه به جایی نبرده، بعید نیست درخواست پایان دادن به حصر رقبای انتخاباتی‌اش موسوی و کروبی را مطرح کند.

سلام
روز به روز مطهری در اظهار نظراتش به شفافیت بیشتری می رسد.

به نظر من هم، این چرخشهای مکرر احمدی نژاد به مراکز قدرت و یارگیری های سیاسی اش ، از شگردهای همیشگی اوست، اما بعید میدانم اینبار و در این شرایط هم امتیازی برایش به بار آورد.

آنتی ابسورد دوشنبه 17 مهر 1391 ساعت 13:43

سلام
با توجه به اینکه مدت هاست از اخبار فاصله ی زیادی گرفته ام،اعتراف میکنم این خبر برایم بسیار عجیب و تکان دهنده بود!
بهرحال نمی توانم اظهار نظری داشته باشم و منتظر می مانم ببینم چه پیش می آید.

سلام
شما بهترین کار را کرده ای.
ما که پیگیری می کنیم با شما در عدم توانایی برای اظهار نظر در همین مورد داریم یکجور عمل می کنیم!

سلمان محمدی یکشنبه 16 مهر 1391 ساعت 23:45 http://salmanmohammadi2.blogsky.com

سلام. اگر عکس محصول هنرنماییهای فتوشاپ نباشد (!) باز هم بر دامن میرِ ما غباری نمی نشیند: یک کار متعارف در عرف رسمی را انجام داده و هیچ معنای دیگری هم ندارد.
من بیش از هر چیز فکر میکنم تولید یا انتشار این عکس در چنین شرایطی باید کار اطرافیان ا.ن باشد. بیچاره ها حالا که از دربار رانده شده اند، با این کار میخواهند او را به جنبش همیشه سبز و به میر ما بچسبانند، بلکه آبرویی برایش جمع کنند!

سلام
من پیگیر نبوده ام و نمی دانم که رجانیوز هم مثل کسانی همچون سعید قاسمی و منصور ارضی و موسا قربانی و ...اخیرا از احمدی نزاد فاصله گرفته است یا نه. جواب به این تا حدی روشن می کند چه منظوری از انتشار این عکس داشته اند!

جواد خراسانی یکشنبه 16 مهر 1391 ساعت 23:00 http://cheshmejoo.blogfa.com/

سلام.
تا حالا که همه دولت های بعد جنگ در انتهای دوره زمامداری شان ژست اپوزیسون گرفته اند. قضیه تکراری است، اما رفتار ا.ن غیرقابل پیش بینی است، باید منتظر ماند و دید که سلطان چگونه از شر او خلاص می شود!

سلام
ایران امروز نوشت:
ایران : پایگاه اطلاع‌رسانی هاشمی رفسنجانی روز پنجشنبه گذشته طی یادداشتی که در این سایت منتشر شده بخشی از برنامه خطرناک و پیچیده وی برای اداره کشور را آشکار و به صراحت تأکید کرده تا قبل از پایان اتمام دوران ریاست جمهوری دکتر احمدی‌نژاد، هاشمی رفسنجانی باید نه در قامت رئیس‌جمهور که در کنار رهبری نخستین مقام اجرایی کشور شود! در بخشی از این یادداشت قابل تأمل آمده است: «وضعیت فعلی کشور باعث ظهور چشم‌اندازی نامشخص از آینده سیاسی – اقتصادی ایران شده است. تنها کسی می‌تواند این شرایط را بهبود بخشد که یک مرد واقعی بحران باشد. لزومی ندارد فرد مورد نظر حتماً در قامت رئیس‌جمهور در میدان حاضر شود یا حتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آتی شود چرا که زمان تا انتخابات ریاست جمهوری و تعیین جانشین احمدی‌نژاد کم نیست و طبعاً سوزاندن این فرصت شاید ضربات و لطمات سنگینی به کشور وارد کند. بی‌مقدمه می‌نویسم که به نظر اینجانب نخستین شخصیتی که می‌تواند در این قامت ظاهر شده و در لباس نخستین مقام اجرایی کشور ایفای نقش کند، کسی نیست جز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی!
http://www.inn.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=1&Id=113449&Rate=0

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد