ای مردم! به هر نحو ممکن به مناطق زلزله زده ، کانکس بفرستید!

بسم الله الرحمن الرحیم 

عصر ایران دیروز نوشت خبر زیر را که مربوط به همین چند روز پیش است بخوانید: « رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به طولانی شدن اسکان اضطراری زلزله‌زدگان در آذربایجان شرقی گفت: سرما و باران دو مشکل اصلی هزاران زلزله زده است. سرما و زلزله زدگان بی پناه از سرما 
محمود مظفر در گفتگو با مهر، با بیان اینکه در روز گذشته از سه روستا در هریس، اهر و ورزقان بازدید شد، گفت: بنیاد مسکن فعال است، ولی وضعیت تغییرات جوی و رگبارهای موسمی موجب شده تا زلزله زدگان با گل و لای دست و پنجه نرم کنند.
 وی افزود: سرمای هوا به حدی است که روستائیان زلزله زده پتوی خود را روی گوسفندان می کشند، زیرا همچنان دام ها بدون طویله رها شده اند.
 رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با تاکید بر استقرار کانکس در روستاها تصریح کرد: من نمی دانم چرا بنیاد مسکن که وظیفه تامین کانکس را دارد، آن را تامین نمی کند. جهاد کشاورزی هم دغدغه دام ها را ندارد به نحوی که برخی از روستائیان دام های خود را زیر قیمت حراج کرده اند. 
مظفر از مردم خواست تا به هر نحوی شده کانکس به مناطق زلزله‌زده ارسال کنند.
»
البته از حق نباید گذشت که هلال احمر در مرداد ماه هم برای کانکس اعلام نیاز کرد ولی هنوز که هنوز است ، مردم در سرمای کوهستانی آذربایجان ، هنوز در چادرهای زندگی می کنند و نه خودشان و نه دام هایشان -که سرمایه زندگی شان هستند- از دست سرمایی که آمده و برفی که به زودی خواهد آمد ، امان ندارند.
 حال جای پرسش جدی است که آیا واقعاً هلال احمر با آن عظمت و با آن حجم انبوه مأموریت هایش کانکس امدادی ندارد یا سایر نهادها مانند وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن نمی توانند از عهده تأمین کانکس برآیند؟! مگر نه این است که باید همواره به تعداد کافی کانکس در انبارهای باشد تا در موارد اضطراری ، فوراً در مناطق مورد نیاز برپا شوند؟!
آیا آقایان نمی دانند که در این مملکلت چیزی داریم به نام حوادث طبیعی که همزاد مردم شده اند و چیز دیگری هم هست به نام فصل سرما؟!
جالب اینجاست که فراخوان داده اند که ای مردم! به هر نحو ممکن به مناطق زلزله زده ، کانکس بفرستید!
مگر کانکس ، پتو و لباس و آب معدنی و پول نقد است که همه بتوانند کم و بیش ، بفرستند یا خون است که در رگ هایشان جاری باشد و اهدا کنند؟! مردم از کجا کانکس بفرستند؟! اگر قرار است کانکس را هم مردم بفرستند ، پس شما چه کاره اید؟!هر چند که وزارت راه و شهرسازی از همان روزهای نخست بعد از زلزله ، اقدامات خود را برای بازسازی مناطق آسیب دیده آغاز کرده است که در جای خود محل تقدیر است ، ولی نمی توان به کودکان معصومی که به زودی حتی چادر هم گرمشان نخواهد کرد گفت که فعلاً از کانکس خبری نیست ، نلرزید! آقای وزیر گفته به زودی برایتان خانه می سازیم. 

رساندن فوری کانکس به مناطق زلزله زده و اسکان آسیب دیدگان در آن ، یک آزمایش بسیار جدی برای مسوولان است.

نظرات 3 + ارسال نظر
آنتی ابسورد دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 09:27

عجب! ما فکر می کردیم چون آسیب دیدگان از برادران آذریِ ما هستند،عزیز دردانه اند و رییس مجلس و رهبر و رییس جمهور علاوه بر سفر به آنجا،بذل توجه خاص خواهند داشت به آنجا! تو نگو کسانی هستند که حتّا از عزیز دردانه ها هم نمی گذرند و به انحای مختلف حتّا از دست اندازی و اغفال و تاخیر و عدم مماشات و ... نمی گذرند.باز جای شکر بسیار باقی ست که زلزله به مناطق دیگر و غیر آذری نشین ورود آسیب نکرد!

فرزانه دوشنبه 27 شهریور 1391 ساعت 00:40 http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
اتفاقاً من این خبر را که صبح امروز خواندم گفتم این آقا یا نمی داند کانکس چی است یا نمی داند مردم کی اند

جلال ستاری یکشنبه 26 شهریور 1391 ساعت 22:33 http://kamitaamol.mihanblog.com

سلام بر همگی
متاسفانه ریشه بسیاری از مشکلات در مصلحت اندیشی صدا و سیماست . اگر دقت کرده باشید در مصاحبه هایی که با زلزله زده ها میشه تا یه نفر میخواد بگه وضعیت ما خوب نیست بلافاصله اون قسمت از مصاحبه رو قطع میکنن و فقط قسمتهایی رو نتشر میکنن که مردم میگن ما راضی هستیم . مثلا میرن از زلزله زده ها میپرسن بهتون میرسن ؟ خب اونا اصلا نمی دونن که چه حقوقی دارن یه پتوی کهنه هم میدی قانع میشن . خیلی برام جالب بود که شنیدم گفتن به زلزله زده ها وام کم بهره میدیم ! واقعا خجالت هم خوب چیزیه ! از مردم زلزله زده اونم از نوع روستایی بهره گرفتن چه معنایی داره ؟ درحالی که صدها میلیون وام بدون بهره به سرمایه دارها میدن این کارو چطور میشه توجیه کرد ؟ کلی امکانات و کمک های مردمی رو از زمان زلزله بم ذخیره کردن معلوم نیست اینارو قراره کجا استفاده کنند .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد