برگی ننگین از جنایات عوامل رژیم پهلوی

بسم الله الرحمن الرحیم  

این روزها بعضی که روزهای پیش از انقلاب را ندیده اند و نمی دانند که چه دلایلی موجب خشم مردم و باعث بروز انقلاب ملت ایران بر علیه نظام شاهنشاهی شد، در پی تطهیر آن رژیم منحوس و کثیف برآمده و به لطایف الحیل در پی تبلیغ آن دوره هستند و انقلابیون را آدمهایی بی منطق که بی دلیل و بی جهت انقلاب کرده اند، معرفی می کنند. خواندن گوشه هایی از تاریخ و حوادث آن روزها و اینکه چه عواملی موجب شتاب گرفتن هر چه سریعتر انقلاب شد، شاید یادآور دلایل وجوب انقلاب مردم ما هم باشد. مطلبی که در پی می خوانید می تواند درس اموز بوده و محل عبرت نیز واقع گردد! مطلب مربوط است به شهریور سال 57 مشهد، که در ادامه و در 17 شهریور در تهران و شهرستانها، همین عوامل و به دستور مقامات، نظاهرات مردم را به خاک و خون کشیدند.  

                                         جنایات شاه  

ریاست محترم دادسرای شهرستان مشهد
احتراماً حسب تلگراف مورخ 1357/6/8 عده ای از اصناف مشهد که کلاً شهود عینی قضیه بوده اند بعنوان نخست وزیر، وزیر دادگستری، استانداری خراسان، شهربانی خراسان، کانون وکلای دادگستری و خبر مندرج در روزنامه کیهان روز یکشنبه 57/6/12 و شیاع بحد تواتر محلی در تاریخ 1357/6/7 حدود ساعت 1/2 12 تا 1 بعد از ظهر سه جوان در خیابان نادری روبروی کوچه چهارباغ مورد سوء ظن و تفتیش مأمورین که زیر نظر رئیس وقت کلانتری سه ( سرهنگ 2 زمانی پور ) و معاون وی ( سروان صدوقیانی ) انجام وظیفه می کرده اند قرار گرفته، مأمورین این سه نفر را جلب و در داخل مغازه الکتریکی حجت مورد بازرسی بدنی قرار می دهند، سپس بدستور افسران مذکور آن سه نفر را بداخل کامیون شهربانی که در جلو منزل آیت... شیرازی مستقر بوده و عده ای افراد پلیس در آن نشسته بودند منتقل می کنند لحظه ای بعد سروان نامبرده بکامیون سوار شده و پرده پشت کامیون را میاندازد.
پس از حدود نیم الی سه ربع ساعت مشاهده می شود مأمورین این سه نفر جوان را در حالیکه شلوارهای آنها از پشت پاره بوده و حتی شورت آنها دیده می شد از کامیون پائین انداخته و این سه جوان در حالیکه رنگ خود را باخته و بطور غیر طبیعی راه می رفته اند افتان و خیزان وسیله مأمورین خیابان وادار به فرار می شوند و برای شهود عینی انجام عمل شنیع تجاوز ( بوسیله باتوم یا هر شیئی دیگر ) در روز روشن و در ماه مبارک رمضان و در فاصله بسیار نزدیک بارگاه حضرت رضا علیه السلام در داخل کامیون آنهم بوسیله پلیس که مأمور حفظ جان، مال، ناموس عامه ناس است مسجل می گردد.
از آنجا که مطابق اصول قانون اساسی و متم [ متمم ] آن جان، مال، مسکن و شرف مردم از هر
حیث محفوظ و مصون از تعرض می باشد و اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز بعنوان منبعی از منابع قانون اساسی آنرا تأیید نموده اینک که زمزمه فضای باز سیاسی و اجرای قانون اساسی بعنوان تأمین عدالت اجتماعی طنین افکنده است و نظر به اصل 71 متمم قانون اساسی که دادگستری را مرجع تظلمات عمومی اعلام کرده است و دادستان مکلف بر حسن اجرای قوانین و احقاق حقوق اشخاص است و هیچکس را بر فرض ارتکاب نمی توان بدون محاکمه مجازات و تنبیه نمود بدینوسیله تقاضای صدور دستور رسیدگی و بررسی موضوع می شود تا چنانچه اعلامیه اصناف مشهد و شتیعه مذکور مقرون به واقعیت باشد ضمن تحقق از شهود عینی قضیه اقدام قانونی سریع معمول فرمایند.
در غیر اینصورت ازآنجا که ارتکاب این جرم عمومی احساسات میهنی و مذهبی قاطبه اهالی محترم مشهد بخصوص وکلای دادگستری را جریحه دار کرده است با توجه به اهمیت موضوع و حاد بودن مسئله و شرایط زمانی و مکانی مراتب را بهر طریق که مقتضی می دانند جهت آرامش احساسات عمومی امر به اعلام فرمایند.
جمعی از وکلای دادگستری مشهد :
[ امضا ] مهدی شالزرشان ـــــــ [ امضا ] صلاح الدین بیانی ـــــــ[ امضا ] مهدوی
[ امضا ] محمد پیوندی ــــــــ [ امضا ] اژدر الدین ــــــــ [ امضا ناخوانا ]
[ امضا ] مانعی ـــــــــ[ امضا ] محمد علی صبوری ــــــــــ [ امضا ناخوانا ]
[امضا] ناصر مولوی ــــــــــ [ امضا ] نجفی ــــــــــ [ امضا ناخوانا]
[ امضا ] فاطمی ـــــــــــ [ امضا ] علی اصغر نیکبخت ـــــــــــ [ امضا ] سعید عباچی
[ امضا ] رحیم رحمانی ــــــــــ [ امضا ] ــــــــــمحمد آراسته ــــــــــ[ امضا ] اربابی
رونوشت : جمعیت حقوقدانان ایران  

..... 

 

مستندات و مدارک و شواهد و مطالب بیشتر را در سایت راسخون و به آدرس لینک داده شده در ذیل می توانید ببینید!  

برگی ننگین از جنایات رژیم پهلوی

[ مهدی شالزرشان احتمالا اشتباه ثبت شده و شاید همان مهدی شالفروشان باشد.]

نظرات 10 + ارسال نظر
شنگین کلک چهارشنبه 13 دی 1391 ساعت 01:29 http://shang.blogsky.com

شاید آنها که ندیده اند اگر امروز به تطهیر آن رژیم بیندیشند چندان
دور از ذهن نباشد چون آنچه موجب این تصور است مقایسه حال با
گذشته است .

سلمان محمدی شنبه 11 شهریور 1391 ساعت 09:50 http://salmanmohammadi2.blogsky.com

سلام. ظاهرا تبلیغات رضا نیم پهلوی و اعوانش چنان اثر کرده که جناب ستاریان مجبور شده تاریخ را ورق بزند.
البته با این گفته که آن دوران یکسره ظلم و شقاوت بود، به هیچ وجه موافق نیستم.
آن دوره، دورة «تجدد آمرانه» بود. یعنی تجدد (مدرنیته) + استبداد سیاسی. اولیش خوب و دومیش بد بود.
انصاف باید داشت.
الان را میشود چه دورانی خواند؟
اسلام آمرانه؟! (کو اسلام؟!!!)
فقاهت آمرانه؟! (غیر از حوزوی که کسی حق تفقه ندارد!)
ولایت فقیه آمرانه؟! (ولایت مگر غیرآمرانه هم دارد؟!)
پس همان به که دوران مشعشع «ولایت فقیه» خوانده شود که خود گویای همه چیز است .

ب جمعه 10 شهریور 1391 ساعت 23:03 http://shirazi313.blogfa.com


سلام می دونی سید صادق شیرازی کیه خاندانشو می شناسی اهاف و کارهاشو می دونی؟ اگه می خوای ارا و افکار سید صادق شیرازی رو بدونی حتما به وبلاگ ما یه سرکی بکش اگر پسندیدی ما رو لینک کن سپس بفرما با چه نامی لینکتون کنم ما رو با اسم(آیت الله العظمی سید صادق شیرازی) لینک کن راستی اگر تمایل داشتی لوگو وبلاگ ما رو هم تو وبلاگت بزار
www.shirazi313.blogfa.com

ذره بین پنج‌شنبه 9 شهریور 1391 ساعت 10:17 http://dinpajoohan.mihanblog.com/post/author/775784

سلام
برای من که فقط در مورد انقلابمان برگ هایی از تاریخ را ورق وی زنم این مطلب برایم مسجل شده است که این انقلاب به سادگی بدست نیامده و به سادگی از دست نخواهد رفت تا زمانی که ارمان های مردم پابرجا باشد .
متشکرم از مطلبی که نقل فرمودید

دل نوشته های من چهارشنبه 8 شهریور 1391 ساعت 01:52 http://taghadoos.blogfa.com/

سلام
چه جلب بود

محمدعلی سه‌شنبه 7 شهریور 1391 ساعت 03:00

سلام. الان قاضی مرتضوی بابت جنایاتش در کهریزک مدال می گیرد. یک نماینده هم در جواب دیگر رفقایش که دنبال عزل مرتضوی بودند گفته که اگر از مقام فعلی اش بردارید پس کی می خواهد از نظام دفاع کند. یعنی دفاع از نظام با جنایت کردن گره خورده است.

کوثر دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 16:09

وا خدا بدور...جلو چشم کسبه ی محل همچین کارایی کردند؟!
منم با حرفهای عمو سامع موافقم!فکر میکنم اگه توی اون دوران کاری خلاف عفت انجام میشه اسم حکومتشون هم اسلامی نبود!الان چی؟با داشتن یه نظام اسلامی وحکومتی دینی چه جنایتها وفسادهایی که تو جامعه دیده نمیشه!اگه اون وقت دولت مردانشون مردم ومورد سو استفاده قرار میدادند الان خود مردم خون هم ومیخورن وبه هم خیانت میکنند...

کوثر دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 15:57

سلام سلام جناب ستاریان کم پیدا
ووووووووووی خوبه من به بعضیاااااا یاد دادم مدال درخواست کنن
عموسامع من ونیگا:
خب برم مطلب وبخونم
فعلا دومم

محمد مهدی دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 07:55 http://1sobhe14.persianblog.ir/

صبح تون بخیر جناب ستاریان عزیز
به صفعه صفعه ی تاریخ حکومت پهلوی که بنگریم جز شقاوت و غارت و ننگ چیز دیگری نیست. جای تطهیر و پاکی نهادن بر انان وجودق ندارد. اما اگر به دقت فکر کنیم باید دریابیم که چرا این روزها همه به نوعی سعی در تطهیر حکومتی قابل تطهیر نیست بر امده اند؟ بنظ3ر میرسد حک.متی که به نام دین و تحت عنوان رهایی ملتی از ستم و جور پهلوی و ازادی و تامین رفاه و معنویت مردم جایگزین شد. چه کرده است که مردم به قبلی بی جهت پناه میبرند. انگار حس کرده اند از چاله به چاه افتاده اند. ضمن اینکه ان روز هر ظلم و جنایتی می شد لااقل نام دین و اسلام را یدک نمی کشید!.
جناب ستاریان در همین حک.مت دینی با داعیه اسلام و رهبری ولی فقیه و.. به سعیدی سیرجانی نویسنده و اهل قلم شیاف پتاسیم زدند!. رئیس مجلس دو دوره نظام نمایندهف امام و مسئولی عالیرتبه همین نظام تجاوز به جوانان درث زندان را مطرح کرد و اجازه نیافت اسناد ازائه دهد. ضمن اینکه شواهدی بر صحت ان هم موجود بود.
لابد ظلم و جور و جنایت و غارت و چپاول و دروغ و دروغگویی با عنوان دین و اسلام را بدتر از حکومت س3راسر ظلم پهلوی می بینند. از یاد نبریم در طول تاریخ حکومت های بی دین گذشته اختلاس 3000 میلیاردی نشده بود! و.......

محمد مهدی دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 07:39 http://1sobhe14.persianblog.ir/

سلام
اووووووووووووووووووولی را فعلا ثبت کنم تا بعد
مدال لطف بفرماید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد