برخورد انتظامی و امنیتی با اعتراضات مردمی با گرانی مرغ !

بسم الله الرحمن الرحیم 

سایت آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد نماز جمعه نیشابور نوشت:  

در پی افزایش قیمت برخی اقلام غذایی از جمله مرغ و کمبود عرضه، امروز (دوشنبه) 2مرداد جمعی از مردم نیشابور با تجمع و راهپیمایی و تظاهرات در خیابان اصلی شهر اعتراض خود را به این نوسانات اعلام کردند.
با حضور تعدادی از معترضین در مسجدجامع و سر دادن شعار در حین برنامه سخنرانی، معاونین فرماندار، دادستان و فرمانده نیروی انتظامی در مسجد جامع حضور یافتند.
پس از پایان ویژه برنامه های ماه رمضان در مسجدجامع، حجت الإسلام موسوی دادستان عمومی و انقلاب ضمن سخنانی با انتقاد از سردادن شعار علیه مسئولین گفت: شأن نیشابوریان عزیز و بزرگوار خیلی بیشتر از این حرف هاست، من خیلی عذرخواهی میکنم برای یک یا دو عدد مرغ بیایم در خیابان ها راه برویم، شعار بدهیم، یک عده ای از گوشه و کنار سوء استفاده بکنند، حقیقتا اگر کسی این حرف ها را بشنود باید از این مصیبت گریه بکند، ما انقلاب نکردیم برای نان و آب، ما الآن تحمل زحمت نمی کنیم برای نان و آب یا احیانا اگر مشکلی ایجاد شود.
وی خطاب به معترضین گفت: آقایان و خانم هایی که از گوشه و کنار آمدند و به این غائله پیوستند و شعارها و حرف هایی را زدند همه این ها ثبت شده است و شناسایی شده است، ما بنایمان بر مدارا است، این که شهروندان نیشابور خواهران و برادران ما هستند و ما هم به عنوان مسئولین در کنار شما با شما در تعامل هستیم و با شما مدارا می کنیم اما خدا نکند روزی برسد که در شعار و عمل بخواهید حرکاتی را انجام دهید که در مقابل نظام و مسئولین عالی نظام قرار بگیردمی شود با صحبت و مکاتبه و اعزام نماینده به فرمانداری و مراجع مربوطه در بازرگانی این مشکلات بدون هیچ دغدغه ای رفع شود، چند ساعت تردد در همین خیابان امام، میدان امام، چهارراه انقلاب اخلال ایجاد شده است، از کسانی که این حرکات را انجام داده اند به عنوان مسئول درخواست دارم که حتما مواظب باشید یک سری سوءاستفاده گر از این آب گل آلود استفاده نکنند، در مرحله بعد کاری را انجام ندهند که ما شرمنده تعدادی بشویم، خدای ناکرده دوستان ما در نیروی انتظامی وارد عمل بشوند یک عده را بگیرند، ببندند، این زیبنده شماها نیست. ... 

...   

البته او نگفته است که وقت برخورد با سلطان گوشت کی فرا می رسد و عامل گرانی مرغ کی دستگیر و به سزای عملش می رسد؟ 

مطلب دارای عکس ناهنجاری است که دیدنش برای روزه داران خوب نیست . بهمین جهت توصیه می شود روزه داران به ادامه ی مطلب نروند!

 

زرشک پلو با مرغ

در همین راستا حالا که قرار است با معترضین به گرانی و نه مسببین گرانی مرغ و گوشت برخورد شود ،پیشنهاد می کنم ، این سایت را به علت تشویش اذهان عمومی و تبلیغ عنصر نامطلوب زرشک پلو با مرغ و درج عکسی از آن ( عکس بالا ) فیلتر و حتا مسدود کنند تا برای دیگران درس عبرتی فراموش نشدنی داده شود :) 

 

نظرات 13 + ارسال نظر
جوینده پنج‌شنبه 12 مرداد 1391 ساعت 13:25

چقدر طولانی شد شرمنده دلم خیلی پر بود

سلام
نه اتفاقا . خیلی دوست داشتم بدانم توی شهزستانهای کوچک وضع چطوری است؟ واقعا ممنون که کامل گفتید. مرغ با قیمت آزاد پیدا نشه واقعا چه مصیبت بزرگیه توی این ایام روزه داری مردم

جوینده پنج‌شنبه 12 مرداد 1391 ساعت 13:24

سلام

این ماه رمضونی خدا توفیق داده چون بیست و سی چسبیده به افطار ما هر شب فیض می بریم سر افطار !!

یه چند شبی بود هی میرفتن گزارش میگرفتن که مردم دارن مرغ پنج و چارصدی می خرن و همه چی خوبه و همه خوشبخت و راضی هستن ... حالا دیشب با تیتر ؛سقوط آزاد قیمت مرغ؛ خبر میده که طی اقدامی محیرالعقول قسمت مرغ هزار و هشتصد تومن کاهش داشته و رسیده به پنج و هفتصد !!! یعنی شبهای قبل به روی خودش نیاورد که قیمت مرغ آزاد چنده اما کاهش رو نسبت به اون قیمت تو بوق و کرنا کرد.

یارو میگه قیمت رو میارم زیر پنج هزار و چنان با غرور و ابهت میگه که انگار قصد داره از قیمت سابقش هم بیاره پایین تر ! افتخار می کنه که مرغ سه تومنی رو میخواد بکنه پنج تومن !!

در شهر ما که (طبق گزارشات حضرت یار-بنده کلا چند وقته بازار نرفتم) مرغ آزاد کلا پیدا نمیشه ... و مرغ دولتی هم فقط از ساعت هشت تا ده صبح عرضه میشه که برای اون از ساعت پنج صبح صف می بندن مردم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

فکر کنید !! پنج صبح !! واللا من زمان جنگ هم که جنگ بود و قحطی بود مردم این کارها رو می کردن تعجب می کردم ... الان هم ترجیح میدم به حرف اون شخصیت شخیص و محترم و فهیم گوش بدم و اشکنه بخورم تا اینکه همسرم (خودم که کلا محاله) بره توی صف بایسته !!

آها یه چیز دیگه هم باحال بود دیشب توی اخبار .. با مرده مصاحبه می کردن .. یه کیسه پر مرغ دستش بود خوشحال و شاد و خندون .. می گفت دفعه پیش هفت و دویس خریدم الان پنج و هفتصد !!
یه همچین مردم خوشبختی داریم ما !! دو هفته یه بار ۴-۵ تا مرغ مصرف می کنن اونم تو این اوضاع واویلا !!

حالا ازون زنه که می گفت دستشون درد نکنه بیشتر از دو تا نمیدن فریزر هامون خلوت شده الکی شلوغش می کردیم ما .. دیگه چیزی نمی گم

صبا پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 20:26 http://children-of-war.blogfa.com

سلام
خیلی ممنون لینک پیشنهادیتان به پست اضافه شد
التماس دعای مخصوص

سلام
انجام وظیفه کردم.
خدا دلها را نرم کند و همه ی ما را مورد لطف و کرمش قرار دهد.

محمد مهدی پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 ساعت 05:57 http://1sobhe14.persianblog.ir/

سلام
ساعت پنج و پنجاه و شش دقیه و بیست و هفت ثانیه روز 6 ماه رمضان مصادف با 5 مرداد 91 و 26 ژوئیه 2012شما هم بخیر

سلام
به این میگن یک سند محکم دال بر سحر خیزی
ایام شما هم به خیر و عبادات شما هم قبول

جواد خراسانی چهارشنبه 4 مرداد 1391 ساعت 19:44 http://cheshmejoo.blogfa.com/

سلام،
عالمان ربانی، بسیار این روایت را از حضرت علی ع در کتاب هایشان نقل کرده اند، که نتیجه حکومت 5 ساله اش را، علاوه بر همه مسائل انسان مدارانه و آزادیخواهانه و... و با وجود سه جنگ بزرگ داخلی و خیانت کارگزارانش، چنین بیان نموده است:
" اکنون در شهر کوفه که مقر حکومت و زیر نظر مستقیم خودم می باشد، همه مردم از آب اشامیدنی سالم، نان گندم و سقفی بالای سر برخوردارند."
آری این علی است که اینگونه به نیازهای اولیه و ابتدایی هر انسانی واقف است و اهتمام خود را به عنوان حاکم جامعه به این مسائل نشان می دهد. با این توصیف از وظیفه حکومت شیعی در قبال مردم، نسبت حکومت ولی فقیه با دین و تشیع و انسانیت باید به خوبی روشن باشد.
اقتصاد، پاشنه آشیل حکومت مشترک دلالها و آخوندهاست، اگر مردم توان و قوای خود را در مطالبات اقتصادی متمرکز نمایند، نتایج حاصله، بسیار فراتر از تصور حکومت و سیاسیون خواهد بود. آفرین به مردم نیشابور که نیازهای واقعی شان را فارغ از همه مزخرفات عمال حکومت فریاد کردند و آنها را خواستند.

سلام
بالای منابر به ما اموخته اند که علی علیه السلام وقتی مورد هجوم واقع شد که خلافت را بپذیرد با مردم قرار گذاشت که طبق قران و اجتهاد خود حکومت کند و از مردم پرسید که اگر پایم را کج گذاشتم شما چه می کنید؟ و ملت بلند شدند و شمشیر آخته کرده و گفتند که قدمت را با این شمشیر صاف می کنیم!
دیشب داشتم جلد آخر دوره ی هشت جلدی زندگی علی علیه السلام از عبدالفتاح عبدالمقصود را می خواندم واقعا خواندنی است و مقایسه کردنی!

ذره بین چهارشنبه 4 مرداد 1391 ساعت 18:56 http://dinpajoohan.mihanblog.com/post/author/775784

سلام
خدا عاقبت ما رو بخیر کنه
البته این روز های اخر که مرغ گرون تر هم شد شاید اگه منصف باشیم این گرونی بخاطر حرص بیش از حد ما هم بود که بازار تامین نشد به ما هم سری بزنید خوشحال می شیم.

سلام
شما ظاهرا لینک مربوط به " سلطان گوشت "را ملاحظه نکرده ای. مردم چه نقصیری دارند؟ همه ساله ایام ماه مبارک مصرف بعضی از اقلام مثل مرغ و گوشت و شکر و برنج و... زیاد می شود و دولت باید فکری می کرد. البته فکر که کرده و فکرش همان است که در شکل عرضه ی مرغ ۴۷۰۰ تومانی خودش را نشان داد ارزان خریده اند و دیدند سه برابر گران شده به دوبرابر قیمت قبلی و البته با منت فروختندکه مقادیری زیادی از ان هم روانه بازار آزاد شد!

خدمت می رسم ان شاءالله

وصال چهارشنبه 4 مرداد 1391 ساعت 12:06 http://rej3at-e-sadr.blogfa.com


سلام
البته سایت تابناک سایت خبری معتبری است، اما بهتر است اخبار امام موسی صدر را از سایت یاران صدر:
http://www.yaranesadr.ir/farsi
و موسسه رسمی تحت نظر خانواده ایشان دنبال کنید:
http://imamsadr.ir

راجع به کامنت های خصوصی هم که من همه را عمومی کردم...آخرین بار...البته با کمی سانسور...

سلام
خب در این سایتهایی که فرمودید همین خبر بود؟

نکته دان چهارشنبه 4 مرداد 1391 ساعت 09:15 http://noktedan.blogfa.com/

سلام
یک شاه رفت و چندین سلطان جایش را گرفتند
کجاست امام تا ببیند انقلابش به دست نا اهلان افتاده.....

سلام
زمان شاه می گفتیم هزار فامیل حاکم است. شاه را کنار گذاشتیم خیلی زود قطب بندی شروع شد تا اینکه در این دولت به اوج رسید بطوریکه غیر از خودشان و حلقه ی خودشان را قبول ندارند .در ابتدای این دولت گفته شد که قدرت و حکومت را از حلقه ی تنگ معدود قبلی گرفته و کابینه ی هفتاد میلیونی تشکیل خواهند داد اما بعد دیدیم که این کابینه فقط از غلم و صنعتی ها تشکیل شد و اکیپی که همه جا با هم بوده اند و هیچ خبری از کابینه ی هفتاد نفری هم نشد کابینه ی هفتاد میلیونی که جای خود دارد!

اینها همانی هستند که وقتی ملت سفارت امریکا را می گرفت معترض بودند و شرکت نکردند و می گفتند باید سفارت روسیه را گرفت حالا شده اند ضد امریکا و دوست روسیه!

کوثر چهارشنبه 4 مرداد 1391 ساعت 07:51

سلام وصبحتون بخیر
خب میبینمممممم که هیچکس تقاضای مدال نداشته!پس قربان بنده ط ن ب
خب این چیز جدیدی نیست!اینکه کسی حق اعتراض نداره!یا اینکه مردم وتهدید میکنند ومیگن که شناسایی شدین!همیشه همه از ترس همین تهدیدها سکوت میکنند...ولی تا کی؟؟؟؟یه روز مرغ ۴۷۰۰ دادن دست مردم که یه میلیون نفر توصف مرغ بودند...خداراشکر نه تاحالا ارزونیهاشونو باور کردم ونه تواین صفها رفتم!قبل از عید یه مرغ درشت میشد فوقش ۸۵۰۰ الان چی همونو باید بخری بیست تومن!بیچاره اونایی که توان مالی ضعیف دارن!
یه وقت دیدین بنده خداها اعتراض کنندوبخوان یه مرغی سر سفره بگذارن نا غافل زن وبچه شون بدن ترور شده ش رو دم در پیدا میکنند!تازه اگه پیدا کنن
اون عکس هم اصلاااااااااا اشتها برانگیز نبود!!!!


کلی اعصابم خورد شد!تو وب عموسامع دربار ش زیاد حرف زدم..ازفقر ونداری مردم و....

سلام و شب عالی بخیر
مدال که بین نفرات اول تقسیم شد!
والا مسائل به قدری درهم برهم شده که هر کجا را بگوییم چند جا باقی می ماند. کاش عزمی وجود داشت تا مشکلات را به جای لاپوشانی و مخفی کردن و تهدید و این حرفها بفکر راه حل می افتاد و چاره ای می اندیشید!

محمد مهدی چهارشنبه 4 مرداد 1391 ساعت 06:31 http://1sobhe14.persianblog.ir/

سلام
قرار بود نه تنها زندگی مادی مان بلکه زندگی معنوی مان را هم مرفه کنند. اما نشدهمانطوری که قرار بودن مستضعفان جهان را وارث زمین کنند ان هم نشد خوب دیگه یه چیزی گفتند سخت نگیرید.
وای اقای ستاری ما هنوز یادمون نرفته چقدر در دوران خاتمی از معیشت مردم دم زدند. از بالاترین مقام تا همون نمایندگان اووشونو......... اما الان همه بر عکس شدند

سلام
بله شاید اگر از همان اول انقلاب ، گروهها و گروهکها وارد سهم خواهی نمی شدند و غائله درست نمی شد و شاید اگر جنگی تحمیل نمی شد می توانستیم با همکاری و دوستی به بعضی از خواسته ها و آرزوهایمان برسیم. حداقلش این بود که آنزمان همه با تمام وجود می خواستند برای ملت یک کاری بکنند ، چون ملت آنزمان ولی نعمت بود و همه خادم ملت بودند ، مثل حالا نبود که به ملت بگویند هیچ حرفی نزن و هیچ اعتراضی نکن ، والا در مقابل نظام و مسئولین عالی نظام قرار میگیری!
تازه دوره ی خاتمی که نفت به بشکه ای هفت تا ده دلار رسیده بود و اوضاع به کلی با حالا که به اندازه ی شصت سال درآمد نفتی داشته اند فرق می کرد

قاسم‌فام چهارشنبه 4 مرداد 1391 ساعت 01:00 http://aknun.blogsky.com/

سلام

مرغ پنج شش هزار تومانی الان هفده بیست هزار تومان شده. خیلی زور داره. می‌گویند مرغ نخورید انگار بقیه چیزها ارزونه.

سلام
بله قیمت یکدونه مرغ الان هفده تا بیست هزار تومان میشه! یعنی هر کس قرار شد مرغ بخره ، یا باید یک دسته چک ببره و یا قسطی دو سه تا مرغ بخره!
الان دیدم غضنفری قول داده قیمت مرغ را به زیر قیمت 5 هزارتومان برگرداند.
البته تجربه نشون داده هر وقت اینطور گفتند گرانتر شده ! و حرف تا عمل هم فاصله داره و باید نشست ودید چطوری و کی؟!

سیدعباس سیدمحمدی سه‌شنبه 3 مرداد 1391 ساعت 23:37 http://seyyedmohammadi.blogsky.com/

سلام علیکم.
زمان شاه اگر تظاهرات می شد برای این که چرا قیمت فلان چیز زیاد است، تظاهرات منافات نداشت با «شأن» انسانی، و مسئولان عالی فعلی نظام (که آن زمان البته مسئولان عالی نبودند) احتمالاً دست تظاهرکنندگان را هم به گرمی می فشردند.

شأن؟ مرغ وقتی غذا نرسد بهش، قد قد می کند. انسان شأنش از مرغ هم کمتر است که غذا به او نرسد و صدا نکند و برای خریدن مرغ که حدود 2000 یا 3000 تومان از قیمت آزاد ارزان است صفهای نمی دانم چند متری بایستد؟

***
آقای خمینی رحمت الله علیه یازده اسفند 1357:
«آب و برق براى فقرا و بى‏بضاعتها باید مجانى گردد.»

سلام
زمان شاه که تظاهرات کلا ممنوع بود و البته نرخها هم ثابت بود . فقط یادم هست سال ۵۴ یا ۵۵ بلیط اتوبوس از دو ریال به پنج ریال رسید شایعه شد که چند اتوبوس آتش زده شده و قیمت هم فورا به همان دو ریال برگشت!
زمان هاشمی که شعارش توسعه ی افتصادی بود و بازسازی خرابی های جنگ، به او فشار می آوردند که مثلا صد تا سد می خواهیم چکار؟ ملت از گرسنگی و فشار اقتصادی مرد!
زمان خاتمی که شعارش توسعه ی سیاسی بود به او هم فشار آوردند که ملت چکار به آزادی و سیاست و این حرفها دارد؟ معیشتش تنگ است و فکری به حال گرسنگی و تورم و معیشت مردم کنید!
حالا این دولت نظر کرده ،که شعار اصلی اش اقتصاد بود و عدالت و آوردن نفت بر سر سفره ی مردم و جلوگیری از مفاسد اقتصادی و حیاط دار کردن همه ی مردم توی زمینهای هزار متر به بالا !، وقتی مورد اعتراض قرار می گیرد که به داد ملت برسید گرانی کمر مردم را شکست می گویند اینها مهم نیست و از مهم بودن ارزشها و مدیریت جهانی و این طور چیزها جواب می دهند و رکوردار ثبت اختلاس و مفاسد اقتصادی هم در دوره اش هست!
***
کیهان هشتم اسفند ۱۳۵۷
سخنگوی دولت آقای عباس امیر انتظام: «برای کم در آمدها؛ آب و برق مجانی می شود!» لایحه ی آب و برق مجانی را اولین بار دولت موقت مهندس بازرگان تصویب کرد و وعده ی آنرا هم به مردم داد.
امام دهم اسفند ۱۳۵۷
ما علاوه بر اینکه زندگى مادى شما را مى‏خواهیم مرفه بشود، زندگى معنوى شما را هم مى‏خواهیم مرفه باشد. شما به معنویات احتیاج دارید. معنویات ما را بردند اینها. دلخوش نباشید که مسکن فقط مى‏سازیم، آب و برق را مجانى مى‏کنیم براى طبقه مستمند، اتوبوس را مجانى مى‏کنیم براى طبقه مستمند، دلخوش به این مقدار نباشید...»

سلام دوست عزیز خوشحال میشیم به وب ما تشریف بیاری و تبادل لینک کنیم - دیگر نیازی به فیلتر شکن و وی پی ان ندارید - دیگر نیاز نیست ساعت ها منتظر دریافت اکانت ساکس خود باشید - پرداخت آنلاین و مطمئن ، تحویل آنلاین بعد از خرید، بدون نیاز به تماس با مدیران-فعالترین گروه حرفه ای ارائه ی خدمات عبور از فیلترینگ *********** وب سایت ما: http://ir.nps90.ir/ - بلاگ اسکای: http://nps91.blogsky.com/ - بلاگفا: http://nps91.blogfa.com/ - میهن بلاگ http://nps91.mihanblog.com/ - رز بلاگ: http://nps91.rozblog.com/ - لوکس بلاگ: http://nps91.loxblog.com/ - ایران بلاگ: http://nps91.iran.sc/ - پارسی بلاگ : http://nps91.parsiblog.com/ --- پرشین بلاگ: http://nps91.persianblog.ir لیمو بلاگ: http://nps91.limooblog.com/ ***** وبلاگ ما رو به اسم "اینترنت بدون محدودیت - ساکس " لینک کنید و ما را مطلع کنید تا لینک شوید موفق و سربلند باشید.

سلام
شما از کجا دانستی که اینجا برای کامنت های اول مدال میدهند؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد