مسابقه ی وبلاگی سبز کردن سبزه ی عید نوروز 2

بسم الله الرحمن الرحیم 

برای آن دسته از دوستانی که تازه تشریف آوردند و از موضوع پست قبلی بی اطلاع هستند، عرض کنم که، دفعه ی قبل پیشنهاد دادم که در آستانه ی حلول سال نو، مسابقه ای برگزار کنیم برای سبز کردن سبزه و چیدن سفره ی هفت سین عید نوروز ، هر چند شاید اکثر دوستان بدون مسابقه هم اینکار را انجام بدهند و همه ساله، وسایل مورد نیاز هفت سین را تهیه و تدارک می بینند. اما غالبا اینکار به روزها و ساعتهای آخر قبل از تحویل سال موکول می شود و دست اخر هم آنچه می خواهیم را هول هولکی و در ازدحام جمعیت نمی توانیم بدست آوریم و هم اینکه مبلغ گزافی را هم بابتش پرداخت می کنیم. اما اگر از همین الان اقدام به سبز کردن سبزه کنیم این مشکلات را هم نخواهیم داشت و علاوه بر آن با شروع به تهیه ی سبزه، از همین حالا، توی حال و هوای سال نو قرار می گیریم و این شاید قدری از تنش ها و مشغله های فکری ما کم کند. فکر می کنم که با طرح این موضوع در وبلاگ و در قالب مسابقه هم باعث ایجاد انگیزه ی رقابت می شود و هم پویایی و نشاط بیشتر خودمان را به همراه خواهد داشت و بعلاوه اینکه، این کار ما باعث احیاء بیشتر سنتی از سنتهای زیبای ایرانی می شود، خوشبختانه تعدادی از دوستان هم از اینکار استقبال کرده و قول مشارکت داده اند که همینجا از این دوستان عزیزم، خیلی ممنوم. مطمئنا اینکار می تواند، فضایی متفاوت در خانه های ما بوجود بیاورد و در بچه ها و نسل آینده ی ما خاطره ای ماندگار درست کرده و این سنت را که طی قرون و اعصار، نسل به نسل به ما رسیده را به ایشان منتقل کند.  

از هر طرح و نظر و پیشنهادی که داشته باشید برای بهتر برگزار کردن مسایقه استقبال می کنم.

برای شروع فکر می کنم بهتر این باشد که دوستان همین اول کار اعلام آمادگی کنند تا مسابقه شکل جدی تری به خودش بگیرد.   

     سبزه عید نوروز 

انتخاب عکس از اینجاست ( توی کامنت توضیح دادم) که مقداری هم از طرز سبزه سبز کردن نوشته است

مطلبی که در ادامه می خوانید از تبیان زنجان است و فکر می کنم دانستنش برای همه خوب باشد.

سین های هفت سین نماد چیست؟

خانواده های ایرانی هفت سین می چینند که حاوی مجموعه ای از نمادهای استقبال از بهار است. هفت سین حداقل باید حاوی هفت عنوان باشد که با حرف سین شروع می شوند

سبزه: تولد دوباره ، حیات نو و سبز بودن

سمنو: ثروت و فراوانی و وفور

سنجد: عشق

سیر: دارو و درمان و بعنوان ماده ای گندزدا می باشد

سیب: زیبایی و سلامت

سماق: رنگ طلوع آفتاب

سرکه قرمز : سن و صبر و عقل

سنبل: آمدن بهار و نشان دهنده زیبائی

سکه زرد : ثروت

همچنین برسر سفره هفت سین شمع هایی روشن در برابر آینه قرارمی دهند که نشان دهنده آینده ای روشن است .

تخم مرغ رنگ شده نیز نشانه باروری است .

آینه نیز نمادی از خلقت است .

ماهی قرمز نشانه زندگی است

از دیگر چیزهایی که بر سر ‌‌ سفره ی ایرانیان بوده نان به نماد فراوانی،شیر تازه به نشان غذای نوزادی که تازه متولد شده و شمعدان که شمع‌ها را به احترام آتش روشن می‌کردند می‌توان نام برد. درشب عید، در بیشتر خانه های ایرانیان ، غذای مخصوص عید یعنی سبزی پلو با ماهی تهیه می شود  

 

از مریم خانوم نویسنده ی وبلاگ راز نهان بابت اطلاع رسانی خوبشان با نوشتن مقاله ی همه با هم به استقبال بهار برویم ...  ممنونم، خیلی هم زیاد  اما هنوز مسابقه شروع نشده کرکری ها شروع شده و خانمها را بر علیه آقایون شوراندند که بر ما مردها پیروز بشوند! حالا می .. بی .. نیم 

 

پ ن : 

اینجا را هم در باره ی سفره ی هفت سین ببینید 

پ ن 2 

از رویا خانوم برای گذاشتن لینک این مطلب توی وبلاگ خوب و پرخواننده شان " وقتی تو نیستی" واقعا واقعا ممنونم. همینطور تشکر مجدد دارم از مریم خانوم که اینجا را به ایشان معرفی کردند هر چند شرکت کننده ها و احتمالا مدعیان، بیشتر میشوند. اما مسابقه است و جوجه را هم که اخر پاییز می شمارند. حالا می.. بی.. نیم

نظرات 39 + ارسال نظر
مامان نازدونه ها پنج‌شنبه 24 اسفند 1391 ساعت 08:16 http://nazdooneha.blogfa.com

سلام جناب ستاریان ممنون از تبریکتون
قصد داشتم رمز رو براتون کامنت کنم اما ظاهرن نمیشه کامنت خصوصی براتون گذاشت

سلام وممنون از اینکه به من اعتماد می کنید.
اگر از بالای وبلاگ قسمت پیام خصوصی وارد بشید می تونید پیغام خصوصی بفرستید

شرف الدین سه‌شنبه 22 اسفند 1391 ساعت 20:40 http://aldin.blogfa.com

فراخوان وبلاگی من راجع به نوشتن خاطرات هرکس از روز 22 خرداد 88 بود

خواندمش و یاد خیلی دردها در من زنده شد!
جواب این سوال را که در آینده چه خواهد شد را هم داریم به عینه می بینیم!

شنگین کلک دوشنبه 21 اسفند 1391 ساعت 22:19 http://shang.blogsky.com

نه دیگه داداش مصطفی . حالاکه صحبت جوجه شد
هر طور شده ماهم باید وارد این مسابقه بشیم و از فرصت
استفاده کنیم آمار جوجه هایمان را ببریم بالا

سلام
اره بابا کجایی شما؟! خانومها مسابقه رو دوره کردند و اقایون تعدادشون کمه. جوجه که سهله ، به شما شتر مرغ میدم اگر شرکت کنی

علایی دوشنبه 21 اسفند 1391 ساعت 20:05


سلام
هان! چی شده مگه؟

نکته دان دوشنبه 21 اسفند 1391 ساعت 15:09 http://noktedan.blogfa.com/

اصلا از قدیم گفته اند سفید سفیده صد تومن
سرخ و سفید سیصد تومن
حالا که رسید به سبزه هر چی بگی می ارزه.

حالا که قدیمیا گفتند پس حتما درسته و همه با هم تکرار می کنیم:
سفید سفیده صد تومن
سرخ و سفید سیصد تومن
حالا که رسید به سبزه
هر چی بگی می ارزه

باران دوشنبه 21 اسفند 1391 ساعت 14:35

سلام مجدد
ممنون از حضورتون لطف کردید
خب من معمولا عادت ندارم ادرس بذارم دفعه اول هم که اومدم طبق عادت رفتار کردم ولی اینبار خواستم زحمت شما کم بشه

- پس شما هم مثل من فقط مجلس گرم کنید و مسئول ستاد تقویت روحیه و بالا بردن اعتماد بنفس هستید !

-حالا معلوم میشه وخواهیییییم دید که این مثَل چطوروچگونه مصداق پیدا میکنه قربان!

سلام
به هر حال ممنونم که تشریف اوردید و ارتباط برقرار شد
بله دیگه کار من گرم کردن بازار رقابت هست و گاهی باید کری هم بخونم و ادعا کنم که: " من آنم که رستم بود پهلوان"
بله حالا معلوم میشهههههه

رویا دوشنبه 21 اسفند 1391 ساعت 14:28 http://http://delneveshtehayeman4u.blogfa.com/

بازم سلام .خوب خوشحالم که این کری خوندنه داره جو مسابقه رو جذاب تر می کنه ..اما به قول شما یکی که هیچی نمیگه برنده است

سلام
بله مسابقه است و کری خوندنش
اما قافیه را نباید باخت و اینطورها هم نیست و حالا می .. بی .. نیم

هین سخن تازه بگو دوشنبه 21 اسفند 1391 ساعت 14:15

جایزه راستی چیست؟

راستش خود من که فکر نمی کردم استقبال زیادی بشه و گمان می کردم یک رقابت محدود بشه، بین چند وبلاگ اما حالا؟!

فکر کنم برای همه ی ما نفس عمل مهمتر از رقابت و جایزه اش باشه.
اما حالا توی مطلب بعدی نظر دوستان را هم می پرسیم

هین سخن تازه بگو دوشنبه 21 اسفند 1391 ساعت 14:14

خوب من ام شرکت می کنم !


پ.ن ) ور بدبین ذهن من هم مثل شما می بینه اوضاع را اما من کانون بحثم این بود که ما نباید مخالفت کورکورانه کنیم.

سلام
ممنون و لطف می کنید و باعث خوشحالی است
هر چی تعداد شرکت کننده ها زیادتر بشه مجوعه کاملتری از انواع سبزه با سلیقه های مختلف را خواهیم داشت. انتخاب برنده هم مشکلتر میشه

مامان نازدونه ها دوشنبه 21 اسفند 1391 ساعت 12:05 http://nazdooneha.blogfa.com

مسابقه تون پر سبزه

سلام خیلی خوش آمدید و ممنونم

باران دوشنبه 21 اسفند 1391 ساعت 11:23 http://atrebaran49.blogfa.com

وقت بخیر اقای ستاریان

خوشحالم که این پست شما ومریم جون باعث شد این روزهای اخر سال ازکسالت در بیاییم وبهانه داشته باشیم برای شادی

در ضمن شما فقط خیال کنید که من به قول رویا جون حریف قدری هستم و الا این خبرا نیست

ولی برای حفظ اتحاد وتقویت روحیه در ستاد بانوان کری ورجز خواهم خواند

سلام
اوقات شما هم همیشه ی ایام به خیر و شادی
ممنونم از شما.
چه خوب که ادرس وبلاگتون رو گذاشتید می خواستم خدمت برسم اما ادرس نداشتم
راستش اگر به کسی نمی گید من هم از مسابقه فقط رجز خونی و کرکری خوندنشو بلدم و الا آخرش می بینید که برنده آخر سر احیانا آقا بزرگ و یا یکی از دوستان ساکت و بی سرو صدای دیگه باشه از قدیم گفتن از آن نترس که های و هوی دارد / از آن بترس که سر به زیر دارد

رویا دوشنبه 21 اسفند 1391 ساعت 10:57 http://http://delneveshtehayeman4u.blogfa.com/

بله با اجازه تون امسال کل عید رو میرم سفر .. خیلی هم از آرزوهای خوبتون ممنونم. ما رو دعا کنید آقای ستاریان وقت تحویل سال ..

امیدوارم همیشه به گشت و به سفر باشید و این سفر هم بهتون خوش بگذره و بی خطر و پر از خاطره باشه براتون

مریم دوشنبه 21 اسفند 1391 ساعت 10:57

سلام
آقای ستاریان اگه راست می گید یک سبزه مثل سبزه ای که عکسش تو وبلاگ رویاست درست کنید !
با اینکه اصلا دلم نمی خواد اینطوری بشه اما فکر می کنم می تونید !
دیدید با شکلکهایی که گذاشتم چقدر انرژی مثبت بهتون دادم ؟

سلام
اگر میدونید اون سبزه رو کی درست کرده بگید که اسمش رو توی لیست سیاه بگذارم!!! که احیانا اصلا نتونه توی اینجا کامنت بگذاره و اعلام امادگی کنه!
راستش اینطوری که نه اما به فکرم رسیده بود با سبزه بنویسم نوروزتان پیروز، حتا قسمت اعظم کارها رو هم کردم و شابلونی هم نوشتم و درآوردم و وقتی ازمایشی اینکارو کردم منصرف شدم چون دیدم کار خیلی سختیه و دقت بالایی می خواد و تو سایز کوچیک نمیشه

انرژی مثبت؟ آری آری شما ماشاءالله معدن انرژی هستید ان شاءالله که همیشه پرتوان و سر زنده بمونید

رویا دوشنبه 21 اسفند 1391 ساعت 10:54 http://http://delneveshtehayeman4u.blogfa.com/

باعث افتخار من خواهد بود بزرگوار .. خیلی خوشحال میشم از وجود با ارزشتون در وبلاگم بهره ببریم ..

من قبلا اتفاقی و تصادفی چند باری از طزیق وب جناب آراس و مریم خانوم خدمت شما رسیدم و مطالب خوب شما رو خوندم. راحت و سر راست می نویسید و قابل استفاده ی همه
شما لطف دارید و همونطور که گفتم از این به بعد یشتر خدمت خواهم رسید

رویا دوشنبه 21 اسفند 1391 ساعت 10:47 http://http://delneveshtehayeman4u.blogfa.com/

سلام. احوال شما؟ از آشناییتون بسیار خوشحالم . امیدوارم که این مسابقه مقدمه ی کلی حس و حال خوب باشه برای هممون.از مریم جان هم که واسطه ی این امر خوب بودن ممنونم.

والا باران جان و مریم جان فعلا برای شما حریفای قدری به شمار میان..البته خودم تمام عید رو از سی اسفند به بعد در سفر خواهم بود و شرمنده ی شما ولی امیدوارم این مسابقه رونق داشته باشه

سلام
ممنونم از احوالپرسی شما
از لطف مریم خانوم که وب منو به شما معرفی کرده و از شما به خاطر مشارکت تون با دعوت دوستانتون به دیدن وبم واقعا وافعا ممنونم.
از امار گیر وبلاگ فهمیدم که دوستانتون همگی سر میزنند اما ندیدم اینجا یا اونجا اعلام آمادگی کنند! قدم شما و دوستانتون روی چشم که تشریف می ارید و اگر شرکت کنید که نور علی نوره

کوثر دوشنبه 21 اسفند 1391 ساعت 08:04

سلام صبحتون بخیر وشادکامی

سلام وصبح شما هم به خیر و شادکامی

شرف الدین یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 22:46 http://aldin.blogfa.com

خدای تیارک و تعالی وقتی به خلقت بنده مشغول بودند هیچ ذوق و سلیقه هنری در وجود بنده قرار ندادند و من هیچ هنری ندارم و سلیقه ام هم طبق گفته دیگران خوب نیست. لذا ضمن حمایت از این کار متاسفانه توفیق همراهی ندارم. در کل این فراخوانهای وبلاگی کارهای جالبی اند. اگر خاطرتون باشه من هم یکبار از این فراخوانها راه انداختم

سلام
ولی باورکنید که اینکار اصلا کار سختی نیست. اما به هر حال از اینکه همین مقدار هم تشویقمون کردید ممنونم.
اما راستش هر چی فکر کردم یادم نیفتاد فراخوان شما چی بود؟! ببخشید دیگه، پیری و هزار فکر و خیال

فریبا یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 20:49 http://faribae.blogfa.com/

بازم سلام !
خدایی من اهل سبزه با کوزه و شاهی نیستم !
ولی خاله ام معمولآ این کار رو میکنن ..
به همون عکس از میز هفت سین پارسال یا شاید امسال اکتفا میکنم !!
البته نمیدونم باید کجا بذارم عکس رو !
پس لطفآ راهنمایی کنین ..
تا به حال هیچ عکسی رو وبلاگ نذاشتم !
و ضمنآ زمان عکس گذاشتن رو هم بفرمایید ..
به نظر میاد جناب بزرگ قراره حریف بزرگی باشن !

با تشکر ..
موفق باشین.

سلام
تا جاییکه بشه همگی عکس از سبزه امسالمون بگذاریم. برای راهنمایی هم راستش یادم نیست که توی بلاگفا چطوری عکس میشه گذاشت. اما برای آپلودش می تونید از اینجا آپلود کنید:
http://up.shamsipour-ac.ir/
مریم خانووووووم! یکی از جمعیت نسوان احتیاج به راهنمایی دارند
به امید خدا ظرف همین یکی دو روز با نظرات شما به یک جمع بندی برسیم و نحوه ی ارسال عکس ها رو هم اعلام کنیم

با این حمایتها و این تشویق ها برای آقا بزرگ ، من می دونم که بازنده میشم!من موفق نمیشم!! ( با صدای گلمپ توی کارتون گالیور بخونید)

ممنون از شما
...
جستجو کردم و دیدم اینجا آپلود کردن عکس توی بلاگفا رو خوب توضیح داده:
http://bloging.ir/1391/blogging/blogfa/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AF%D8%B1%D8%AC-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF%D9%81%D8%A7/

اول شما باید عکس رو از دوربین یا موبایل منتقل کنید به کامپیوترتون. اینکار رو تا به حال انجام دادید؟
اگر فرصت دارید امتحانش کنید و ببینید راحت هست یا نه؟ و اگر سوالی بود بپرسید درخدمتم. برای عکس گذاشتن توی وبلاگ یاد گرفتن این ضروریه. اما همین که توی این آدرس که اول دادم عکس رو آپلود کنید و آدرسش رو برای من بفرستید کافیه.
نهایتا به ایمیلم می فرستید دیگه
m_satarean@yahoo.com
msatarean@gmail.com
هر وقت که موقعش شد و فرستادید حتما خبرم کنید چون معمولا چک میل نمی کنم

بزرگ یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 17:29

شما راحت باشید ما هم چند دقیقه بعدش متوجه نشدیم
البته آنچه شما دیدید مربوط به روز های اولیه است
عکس فینال حذف شده است
اما این نشان از عزم وجدیت شما دارد و من اخساس مربی را دارم که نیمه اول یک گل خورده و نیمه دوم باید با تمام قوا به میدان بیاید

سلام
پس انگار بعدا متوجه شدید که نصفه شبی اومدم برای جاسوسی! خیلی سعی کردم چراغ قوه نندازم اما نشد که نشد!
مریم خانوم میدونند که فقط کافیه رقابت باشه. حتا اگر توی چاه پریدن باشه من اول میشم

کوثر یکشنبه 20 اسفند 1391 ساعت 17:10

اینهمه اینور اونور بیست شدم یکی یه مدال بهمون نداد
عموجانها از دوستتون یاد بگیرین
اولین مدالی وکه کسب کردم فوری برام فرستادن


اینم بیستمی محض تکمیل شدن کلکسیون

حالا که قرار نیست مدال بدیم پس:
هوررررا جیغ هواررررر مبارکه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد