سلاح شیمیایی جنایت علیه بشریت!

رزمنده ای که با اسلحه خالی اسیرگرفت اکنون اسیر سلاح شیمیایی است!


حدود دو هفته پیش در خبرگزاری ها اعلام شد که نخستین دارنده مدال رشادت در بیمارستان بستری شد.

غلام دلشاد جانباز 70 درصد شیمیایی HI CVR (وضعیت حاد مصدومیت شیمیایی) و بنیانگذار انجمن دفاع از مصدومان شیمیایی شیراز مدتی است که در بیمارستان مرکزی شیراز بستری شده است.


غلام دلشاد جانباز 70 درصد شیمیایی HI CVR (وضعیت حاد مصدومیت شیمیایی) و بنیانگذار انجمن دفاع از مصدومان شیمیایی شیراز مدتی است که در بیمارستان مرکزی شیراز بستری شده است.

حدود دو هفته پیش در خبرگزاری ها اعلام شد که نخستین دارنده مدال رشادت در بیمارستان بستری شد.

و چنین گفتند که :

در 6 روز ابتدایی بستری ایشان هیچ یک از مسئولان به علت بی اطلاعی به عیادت ایشان نیامدند ولی به گفته غلام دلشاد در روزهای اخیر اتاق این جانباز در بیمارستان محل تردد همرزمان و مسئولان استان شده است.

غلام دلشاد در گفتگو با وبلاگ جانبازان شیمیایی ایران گفت: من که لحظات پایانی عمرم را می گذرانم ولی پیشنهاد من به بنیاد شهید این است که کمیته ای تحت عنوان کمیته ملاقات از ایثارگران تشکیل دهند تا آنهایی که درصد دارند یا ندارند پس از ورود به بیمارستان برای درمان مصدومیت های شیمیایی مورد عیادت کمیته قرار گرفته تا اگر مشکلی در بحث درمان یا مددکاری جانباز وجود دارد برطرف شود.

رزمنده ایکه با سلاح خالی اسیرگرفت

این جانباز شیمیایی با تشکر از پرستاران و کارکنان این بیمارستان اظهار داشت: هزاران جانباز شیمیایی در شیراز زندگی می کنند که نیازمند توجه جدی هستند.

لازم به ذکر است غلام دلشاد جانباز 70 درصد شیمیایی در سن 14 سالگی وارد جبهه شد .

وی در منطقه اروند رود در برخورد با بالگرد دشمن ، آن را با دو خشاب 30 تایی اسلحه کلاش مورد حمله قرار داده و آن را سرنگون کرد و با همان اسلحه خالی خلبان را به اسارت گرفت.

این قهرمان وطن از سوی امام جمعه وقت آبادان به خدمت امام راحل(ره) رسیده و از سوی رئیس جمهور وقت حضرت آیت الله خامنه ای نشان رشادت دریافت کرد.

دلشاد در عملیات والفجر 8 در منطقه فاو همراه با لشکر 19 فجر شیمیایی شد. 

 

ادامه ی مطلب را که حاوی زندگینامه ی دلشاد یکی از صدها جانبازان شیمیایی است را در اینجا بخوانید. واقعا خواندنی است : 

http://www.chemicalmazlom.blogfa.com/post/532 

 

کاش می شد ادای دین کنیم به این اسطوره های زنده که کنارمان هستند و ما براحتی فراموششان کرده ایم! خدا ما را ببخشد!

نظرات 6 + ارسال نظر
بسیجی بی ادعا شنبه 10 تیر 1391 ساعت 22:53

درود بر شما ای کاش مسئولین مربوطه شما را الگو قرار می دادند واز امثال دلشادها استفاده بهینه می کردند در کجای تاریخ سراغ دارید اینچنین اسوه ها را وقتی این خاطره را خواندم متحول شدم .

سیدرضا جعفری شنبه 3 تیر 1391 ساعت 13:08

درود بر شرف شما من غلام دلشاد را کاملا می شناسم حدود 10سال پیش به او پیشنهاد شهردار یکی از شهرهای استان فارس داده شد واو قبول نکرد استاندار وقت می گفت این کار را قبول کن زیرا پله ترقیت است او با کمال ناباوری اشک از چشمانش سرازیر شد وگفت باعث تاسف است تخصص من مهندسی نظامی است ومن که الفبای شهرسازی را نمی دانم اگر این پست را قبول کنم هم بهخ خودم خیانت کرده ام هم به هموطنانم وتا زمانی که این ایده اصلاح نشود ما مملکتمان پیشرفت نمی کند تعهد باید همراه با تخصص باشد وتخصصی که همخوانی داشته باشد .

سلام
میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار و روز جانباز ، بر همه ی مسلمین و بر شما و بویژه بر جانبازانی چون غلام دلشاد مبارک باشد ان شاءالله .
همیشه مدیون پاسداران و سربازانی هستیم که تعهد و صداقتشان مانع از قبول مشاغلی شد که در تخصصشان نیست و نبود .کسانی چون متوسلیان ها ؛ همت ها ، باکری ها ، کاظمی ها ، تهرانی مقدم ها؛ و ... آنانی که لحظه ای از تلاش و کوشش خالصانه و بی ادعا در حفاظت و مراقبت از اسلام و انقلاب و شهیدان و جانبازان کوتاهی و غفلت نورزیده و مرامشان ساده زیستی ، پاکی ، صداقت ، نشاط ، و انگیزه های الاهی بود وبه پیروی محض از اسلام در کنار آحاد مردم بودند و هیچگاه خستگی نشناختند و امروز در حاشیه مانده اند و از دیدن آنچه نباید می دیدند از ابن الوقتها و ابوالمشاغل ها زبانشان در کام ، کامشان تلخ و تلخی در نهاد وجودشان و وجودشان زخمی از زخم روزگار است!
به امید فرج آقا امام زمان عجل الله فرجه الشریف ، آن امامی که با ظهورش درمانگر درد دردمندان خواهد بود و التیام دهنده غم محرومان و منتقم الاهی است از برباد دهندگان دین و دنیای مردم

صبا چهارشنبه 24 خرداد 1391 ساعت 01:28

سلام
یعنی باید بگم واقعاً دمتون گرم
عجب پستی
وسط این امتحانا که ما فرصت آب خوردن هم نداریم چه برسه به پست گذاشتن
جداً روسفیدمون کردین
أصلاً از همه انتظار داشتم جز شما...به قول یکی از همسایه ها...شما اعجاب آورید...معرکه همه فکر و ذکرم این روزها پیش مظلومین شیمیایی بود
ممنون
سپاس
تشکر
دیگه نمی دونم چی بگم

سلام
شما لطف داری. دو خط نوشته شاید در قحطی اینطور نوشته ها واجد ارزشی باشه ، اما نه آنقدر که لازم باشه اینقدر تشکر بشه و از همه انتظار داشته باشن جز از من.
کار کوچکی بود .
برگ سبزی است تحفه درویش . بیچاره چه کند ندارد بیش!
به همین اندازه از دستم برآمد.
هر چه فکر کردم که صبا را از کجا می شناسم؟ یادم نمی امد تا بالاخره فهمیدم و ممنونم از شما

آنتی ابسورد سه‌شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 16:02

درود بر شما.زبان از اضافه گویی و قلم از گزافه گویی و کامنت پراندن باز می ماند وقتی اینگونه از دردها می گویید

فرزانه سه‌شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 15:36 http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
کسانی که برای حفظ تمامیت ارضی کشورشان جنگیده اند یا حتی ناخواسته وارد جنگ شده اند از مظلوم ترین ها هستند ...هرکس هر چه می تواند بکند باید برایشان بکند

حتی اینکه گاه ناخواسته به نماد سواستفاده رانت خواران تبدیل شده اند چیزی از ارزشهایشان کم نمی کند

برزین سه‌شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 14:45 http://ghalameh.blogfa.com

متاسفانه ، بهره گیری از همه ارزشهای مورد وثوق جامعه برای اهداف و اغراض سیاسی ما را به جایی رسانده است که اصل ارزشها نیز در معرض آسیب قرار گرفته و مورد بی مهری قرار می گیرند .
یکی از همین ارزشها رزمندگان دوران دفاع مقدس است که به دلیل افراطی گری گروهی خودسر ، بد نام شده اند . کاش فارغ از هر نوع بهره برداری سیاسی ، ارزشها را می گذاشتند تا همان گونه ارزش باقی می ماندند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد