چهار میخ کشیدن 13 تن طلای آزاد شده در میدان آزادی!

بسم الله الرحمن الرحیم

لابه لای خبرها این خبر هم یواشکی پخش شد که 13 تن طلای ایران آزاد شد

« این 13 تن طلا که قبلا خریداری شده و در آفریقای جنوبی به صورت امانی طی دو سال گذشته نگهداری می شد، به دلیل شرایط تحریم و برخی کارشکنی ها امکان انتقال به ایران را نداشت. براساس پیگیری های انجام شده در مذاکرات جاری در وین رفع مشکل شد و طی هفته گذشته در 3 محموله که آخرین آن به میزان 4 تن بود، وارد کشور و تحویل خزانه بانک مرکزی شد.»


داشتم با خودم فکر می کردم که چه راهکاری میشه پیشنهاد کرد که این سیزده تن طلا یکدفعه مفرغ نشه یا با اختلاس هاپولی نشه و یا مثل دکل گم و گور نشه و یا با کامیون سر از ترکیه درنیاره و ...
فکر چاره قبل از وقوع باید کرد! آخه تا کی باید همگی راه بیفتیم دنبال اینکه، ای بابا! این یکی رو دیگه کی برد و چی شد و کی خورد؟ توی افریقای جنوبی که دو سال مونده بود، جاش امنتر نبود؟! افریقای جنوبی هم کشور فقیر و محرومیه ها! همه اش رو میدادند به اونا و کلی ثواب می کردیم! اصلا برای چی رفتند و آوردندش که حالا همگی به هول و ولا بیفتیم؟

به نظرم رسید پیشنهاد بدم تمام این 13 تن طلا رو بگذارند وسط میدان آزادی و چهار میخش کنند به برج آزادی و به مردم هم بگند که طلاها اینجاست و زیاد هم آزاد نیست که به هر کجا دلش خواست بره! خب چون توی میدان آزادی همیشه تردد هست و مردم هم خبردار هستند، مواظبش میشند تا خواست تکون بخوره میزنند توی سرش که بتمرگه سرجاش! دیگه کسی هم نمی تونه به چشم بد به این طلاها نگاه کنه. خب وقتی می برند و می گذارند توی یه دخمه ی تاریک، طلا هم که دوست داره جلوه گری کنه و یکدفعه هوس می کنه با یه نفر ساخت و پاخت کنه و هر دو بزنند بیرون و برند اونور آب! اصلا یکی ممکنه بره و طلاها رو اغفال کنه و با چند تا نیسان و یا یک کامیون هیجده چرخ ببره به اونجا که عرب نی انداخت. هر چند با ابن پیشنهادم، عده ای دلواپس و نگران میشند که چرا مذاکره کردند و توافق کردند و طلاها رو آوردند و چرا گذاشتندش وسط میدون آزادی و چرا اینا بی حجابند و اصلا چرا توی دخمه و پستو نیستند؟! 

نظرات 4 + ارسال نظر
ناهید شنبه 13 تیر 1394 ساعت 05:39

سلام
اتفاقا در همون لحظه ی اول که این خبر رو شنیدیم ، خانم برادرم گفت : اگه این طلاها آفریقا بود جاش که امن تر بود ! منم گفتم راست میگی ها ، حتما یادم باشه اینو تو کامنتی برای دوستان عزیز بنویسم که الان دیدم شما هم همون حرفو زدید و زودتر از منم نوشتید ، خب خرد جمعی هیچوقت اشتباه نمی کنه
ولی داداش عزیز اون موقع که طلاها اونجا بود مگه ما خبر داشتیم ؟
تازه مگه قیمت این سیزده تن طلا چقده ؟ اگر طلا کیلویی تقریبا 100 میلیون تومان باشه و ضربدر 13 هزار کیلو بشه ، می شود 1300 میلیارد تومان برابر با یک سوم یارانه ی یک ماه ...
فکر نمی کنید در مقایسه با اختلاسهای چند هزار میلیاردی زیادی شلوغش کردند ؟!
میدان آزادی ؟

سلام خواهر گلم
به موضوع خیلی خوبی اشاره کردید. اینکه قبل از برگشتن طلاها از افریقای جنوبی ماها نمی دونستیم که این طلاها اونجاست! من یادمه یک وقتی می گفتند ایران از چین یا هندوستان هفت میلیارد دلار طلب داره که به خاطر تحریمها نمی تونه بگیره!
حقیقتا که این طلاها از نظر ارزش به گرد پای اون بخور بخورها هم نمی رسند و با همین مقایسه هاست که می فهمیم چی به سرمون آوردند!

همطاف یلنیز شنبه 13 تیر 1394 ساعت 04:46 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
.
شد شبیه حفظ بهتر آثار آبا و اجدادی مان در موزه های اونورآبی ها...
و
یکی پرسیده بود "میشه لطف کنید هزینه نگهداریشم بفرمایید برای 2 سال چقدر تقدیم کردین؟"
و
من نوفهمیدم سرمایه ملی یعنی چه؟ الان یعنی منم سهمی می برم یا چی؟ اگر آره... خوو همین الان سهم هرکی رو به خودش بدهند راحت... از شر نگهداری و دلواپسی اش هم خلاص شوند.

سلام
به نکته ی خوبی اشاره کردید. میراث فرهنگی و آثار باستانی هم یا داره به تاراج میره و یا با بی مسئولیتی و بی مبالاتی و خیانت از بین میره!
درآمد ملی و سرمایه ی ملی باید صرف بهبود زندگی ملت بشه. خونه و زندگی هر کس سرمایه ی خانواده اش محسوب میشه و اگر اینطوری فکر کنیم باید اسباب و اثاثیه و خونه و زندگی رو بفروشیم و نقدش کنیم و بدیم دست زن و بچه هامون!

مریم جمعه 12 تیر 1394 ساعت 19:31

سلام
منم فکر می کنم این طلاها یک جوری هپلی هپو می شه و باید فاتحه شو از همین الان بخونیم .
به قول شما ای کاش اموال ایران همچنان بلوکه باقی بمونه و به ایران نرسه چون اونجاها جاش امن تره
به قول اون ضرب المثل معروف : دیگی که واسه ما نجوشه همون بهتر که سر سگ توش بجوشه

سلام
خب همینطوری شده که کسی مملکت رو از خودش نمی دونه. شهرها پر از اشغال میشه. کارمندهای ادارات رشوه می گیرند و کار هم نمی کنند و فرار مالیاتی به وجود میاد و گرانفروشی و کم فروشی میشه. کسی به کسی رحم نمی کنه چون بهش رحم نشده!

یادخاطرات جمعه 12 تیر 1394 ساعت 16:34

سلام

شاید این 13 تن طلای ایران تسکینی برای دهان باز افعی ها باشد تا مردم خسته،آسوده خاطر باشند.

سلام
این شکم های برآمده از حرام، قانع به اینها نیست و تا ملت رو به روز سیاه نکشونه دست بردار نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد