فیلم مستند!

بسم الله الرحمن الرحیم

از عنوان مطلب این اشتباه برداشت نشه که مقصودم اینجور فیلم هاست که به وفور توی خونه دارم، بلکه مقصودم یک فیلم مستند واقعیه چون میدونستم که با مرخصی یکروزه فرصت کمی خواهم داشت ترجیح دادم به جای نوشتن توضیحات و گذاشتن عکس از کارهای انجام شده ی خونه باغی توی زمین، اینبار فیلم بگیرم و براتون به نمایش بگذارم خب اینم فیلم مستند

دیروز که داشتم برمی گشتم تهران این دو نفر رو دیدم و با خوشحالی از ماشین پیاده شدم و رفتم به دیدنشون، اما نمی دونم چرا خیلی دمغ بودند و برام قیافه گرفتند؟! خلاصه که اصلا تحویلم نگرفتند!

خونه باغی 1

خونه باغی 2

هنوز تموم نشده و برای حسن ختام یک نمایش ویژه هم داریم! اما چند تا شرط داره. اگر هنوز از باز کردن پسته های دهن بسته خسته نشدید و اگر شارژ اینترنتتون تموم نمی شه و اگر از سر و صدا و قیل و قال شهری دلزده اید  و دلتون شنیدن یک نوای خوش میخواد این فیلم رو هم ببینید

نظرات 18 + ارسال نظر
مریم چهارشنبه 6 خرداد 1394 ساعت 18:02

سلام
- تایید کامنتها یعنی اینکه ... رسیدن بخیر خسته نباشید
- صبا قلم عزیز جواب ایمیل تونو پریروز دادم شرمنده من به ندرت به ایمیلم سر می زنم
بلاگفا مدتیه دچار مشکلات فنی شده ، تا زمانی که درست نشده من اینجا می نویسم ( البته نوشتن که نه ! بهتره بگم اینجایم ) http://yadedoost.blogsky.com/
باران جان کامنت همساده ها رو بردم گذاشتم سر جاش

باران چهارشنبه 6 خرداد 1394 ساعت 16:27

سلام مجدد جناب ستاریان
کامنت قبل رو برای پست شما درهمساده ها نوشتم ولی نمیدونم چرا همش مینوشت کد امنتیتی صحیح نیست چندین بار ارسال کردم ولی موفق نشدم این شد که گفتم اینجا امتحان کنم ببینم ارسال میشه یانه که شد

برای پست های دوستان دیگه هم با همین مشکل روبه رو میشم به هرحال اسکایه دیگه توقعی نمیشه ازش داشت!
به قول سربازام : صحنه ی بعدی...
بلاگفا پوکیده و ما همه ساکن اسکای شدیم !

باران چهارشنبه 6 خرداد 1394 ساعت 16:22

سلام خدمت شما وعرض احترام
شنیدن ودیدن عمق وشدت بعضی از موضوعات ،بخصوص که کاری هم از دست ادم برنیاد واقعا فاجعه ودردناکه
برای شما وعزیزان دیگه که با پوست وگوشت خودتون این مسائل رو دیدید و درمتنش بودید واینکه هدف چی بود وحالا چی شده وبه کجا داره میرسه واقعا عذاب آوره وبرای ما نیزکه باید پاسخ هزاران سوال منطقی فرزندانمون رو بی منطق ،بدون پاسخ بذاریم یه جور دیگه زجراوره ...
امان از سیاست ِدولتمردان
سالم وسلامت باشید درپناه حق

صبا قلم چهارشنبه 6 خرداد 1394 ساعت 01:30

با سلام
وپوزش
اعیاد شعبانیه وروز جانباز مبارک باشد
فیلم را با دقت نگاه کردم وجای جای آن
شوق وعلاقه وزحمت وزببایی موج می زند
انشاالله با دل خوش وبا خانواده ...
در ضمن هرچه به راز نهان میروم
بخش کامنت ان باز نمیشود
ببخشید که اینجا نوشتم
التماس دعا ازشما

فریبا یکشنبه 3 خرداد 1394 ساعت 15:23 http://faribae.blogfa.com

سلام جناب سناریان
من بسیااااااار شرمندم که اینقدر دیر اینجا اومدم
با کلی تآخیر ازدواج دختر گلتون رو تبریک میگم و آرزوی بهترینها رو براشون دارم
ان شاالله یک عشق ابدی و زندگی پر ثمر داشته باشند و همیشه خوشحال و سرفراز باشند.
یکی از فیلمها رو که از زمین (باغ) گرفته بودین رو دیدم ، چه عالی و اینکه حسابی سرگرم اونجا هستین .
ان شاالله خیر و برکت داشته باشه براتون .و مبارکتون باشه.
سر فرصت بقیه عکسها و فیلمها رو خواهم دید.
شاد و سلامت باشین در کنار خانواده محترم و گرامیتون

ناهید شنبه 2 خرداد 1394 ساعت 12:32

سلام بر داداش به حضور رسیده
اعیاد شعبانیه بر شما مبارک
ایکاش ارزش و ارج نهادن به جانبازان عزیز، فقط به این یک روز خلاصه نمی شد ، حتی روز مادر ، روز معلم ، روز کارگر ، روز پدر و یا روز پرستار و...!!!
داداش بزرگوارم خوشا به سعادتتان که راهتان را خودتان انتخاب کردید
پس همه ی روزها و همه ی لحظه ها بر شما مبارک باد

سلام خواهر گلم
اعیاد شعبانیه بر شما هم مبارک باشه
اما کدوم حضور؟به قدری گرفتار غفلت و منیت هستم که جز خودم هیچ نمی بینم
خدا شما رو حفظ کنه که به همه ظن نیکو دارید والا خدا خودش میدونه که من روسیاهم

مریم شنبه 2 خرداد 1394 ساعت 10:23

سلام
اعیاد شعبانیه و بالاخص مناسبتهای دیروز و امروز رو به شما تبریک می گم
چی می شد اگه من شاعر بودم یا ادیب و نویسنده یا خطیب و سخنوری توانا و می تونستم به مناسبت امروز یک شعر ناب بگم یا یک متن زیبا بنویسم و یا با بهترین واژه ها و جملات از عظمت و بزرگی روح شما بگم ؟!
آقای ستاریان عزیز دوست ندارم حرفهای تکراری بزنم شما خودتون می دونید که :
- جانبازان شهدای زنده اند ...
- می دونید که هیچ مقامی بالاتر از مقام کسانی که برای خدا ایثار کرده‌اند، نیست ...
- و می دونید که جانبازان مصداق این آیه ی قرآن هستند : الّذین استجابوا لله و الرّسول من بعد ما اصابهم القرح للّذین احسنوا منهم و اتّقوا اجر عظیم»
به جای تکرار این حرفها دوست دارم برای چندمین بار بگم خیلی خوشحالم که با شما آشنا شدم و ممنون که در همه حال (حتی وقتی ناراحت و عصبانی و خسته بودید ) مهربان بودید و خیرخواه و دلسوز
چند روز پیش بچه ها گفتند تا سه چهار سال دیگه دست و پاهایی به بازار عرضه می شن که از مغز فرمان می گیرند و خیلی به دست و پای واقعی انسان شباهت دارند
وقتی این حرف رو شنیدم بلافاصله یاد شما و قاصدک عزیز و دوستان دیگه مون افتادم و خوشحال شدم که به زودی از دست این پروتزها نجات پیدا می کنید
از خدای بزرگ می خوام بهتون سلامتی و آرامش و شادی عطا کنه ...
ان شاءالله ما هم باشیم و از وجودتون فیض ببریم

سلام به خواهر خوب خودم
این اعیاد بر شما هم مبارک باشه
چندبار به شما گفتم که برام اینطوری ننویسید من از دیروز که این پیام رو دیدم هنگ کردم. واقعش اینکه، هر وقت اینطور کلمات و جملات رو برام می نویسید درمانده می شم که چی باید جواب بدم. خدا من رو ببخشه اگر که کاری کردم چنین برداشتی شده. گاهی فکر می کنم هر جوابی بنویسم ممکنه برداشت دیگه ای ازش بشه، حتا شاید نوشتن این جملات حمل بر مسائلی بشه واقعا نمی دونم چی باید بنویسم الا اینکه خدا منو ببخشه

ناهید جمعه 1 خرداد 1394 ساعت 19:12

سلام داداش عزیز
رسیدن بخیر و خوشی ، یورولمیاسان قارداش
چه فیلم جالبی ! دستتون درد نکنه صدای پرندگان خیلی زیباست ! خوشا به حالتان داداش خوبم
امیدوارم همیشه سلامت و تندرست باشید و کارهارو با موفقیت تمام پیش ببرید ان شاءالله
چون فیلم مستند باغ از چای آتیشی شروع می شه ، اگه ممکنه لطفا اسم فیلم رو بذارید مستند چایدران با اینکه فیلم شروعش زیباست ولی بیشتر نمای فیلم بسته است و من هی دلم می خواست که شما دوربین رو بلند می کردید و از اطراف باغ هم فیلم می گرفتید ، آخه موقع دیدنش بی اختیار سرمو هی می چرخوندم تا آسمونو ببینم تازه قسمت سوق الجیشی منطقه هم برام مبهم بود
به هر حال از اینکه ما رو در جریان کم و کیف کارهای انجام شده در باغتون قرار می دهید یه عالمه ممنونم

سلام خواهر گلم
همیشه ساغ و وار اولاسان ان شاءالله
ممنونم از لطف و محبت دائم شما و خدا رو شکر که خوشتون اومد اگر خاطرم بود حتما اسمش رو مستند چایدران می گذاشتم
در اطاعت امر شما عکسی از چای آتیشی که مسبب شروع جنگ چایدران شد می گذارم
http://s6.picofile.com/file/8189766350/bagh_jang_chaydaran.jpg
اینم آسمان و خورسید در حال غروب و کوه و درخت و در و دشت در نمای باز
http://s6.picofile.com/file/8189766492/bagh_ghorub.jpg
البته توی مطالب مربوط به خونه باغی یک و دو عکسهایی گذاشته بودم که چند تایی به کوهها و چشم انداز مربوط می شد و حتا خاطرم هست از خط و نشون کشیدن ابرها هم عکس گذاشتم
منم ممنونم که هستید و این تایید و تشویق شماهاست که باعث میشه توی هر فرصتی، کلی عکس و فیلم بگیرم هر چند نمیشه همه اش رو به نمایش بگذارم

یادخاطرات جمعه 1 خرداد 1394 ساعت 17:37

سلام

جانبازان، تمثال وفاداری و ایثار، شکوه زخم و زیبایی و تصویرگر ایمانند.

ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز بر شمامبارک باد.

سلام
خیلی خیلی از لطف و محبت شما ممنونم و راستش خجل و شرمسارم از اینکه در کنار نام حضرت ابوالفضل علیه السلام نام من هم در جرگه ی جانبازان ثبت شده

رجعت صدر جمعه 1 خرداد 1394 ساعت 16:10 http://raj3at-e-sadr.blogfa.com

سلام
غرض تنها تبریک اعیاد مبارک شعبانیه بود و
انجام وظیفه به احترام فداکاری های شما و همۀ جانبازان
روزتان مبارک
ان شاء الله که زیر سایۀ قمر بنی هاشم و امام الاعظم حسین ابن علی (ع) سلامت و سعادتمند و عاقبت به خیر باشید
و سایه سار پر برکتتان از سر جوانان این وطن کم مباد

و إن شاء الله که روز محشر توصیه نامۀ ما فراموشتان نشود

سلام
من و امثال من فقط و فقط تنها ادای وظیفه و دین کرده ایم و هر عضوی از بدنمان که آسیب دیده و از بین رفته رد امانت بوده به صاحبش. باور کنید خود من اصلا در مقیاس قمر بنی هاشم اگر نگاه کنم هیچ امیدی ندارم به اینکه خدا من رو سیاه رو به خاطر انجام وظیفه ای که کردم ببخشه و بیامرزه. اما اگر اذن و اجازه داد به روی چشم. قول میدم که فراموشتان نمی کنم

یادخاطرات پنج‌شنبه 31 اردیبهشت 1394 ساعت 07:43

سلام

آلاله نو دمیده چیدن دارد

آواز فرشتگان شنیدن دارد

میلاد حسین است و ابوالفضل و علی

یک ماه و دو آفتاب دیدن دارد

سلام
منم به شما متقابلا تبریک میگم میلاد امام حسین علیه السلام و اعیاد شعبانیه رو

همطاف یلنیز چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 ساعت 11:43 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
این تاییدی بودن علاوه بر حافظه کوتاه مدت همطاف،مزید برعلت! شده نمی دانم حرفی زدم؟ گفتم؟ نوشتم؟ یا چی؟
با دیدن فیلم مستندتون به شوق اومدم تا من و سایر دوستان هم، چنین فیلمی تهیه کنیم جمع و جور و گویا... منتهی موندم موضوع مشترک تعیین بشه یا دلبخواهی ؟
آواز پرنده هم شنیدنی بید گویا صدای خوش قورباغه هم در تم زمینه شنیده میشد
و به قول مریم بانو
"آنچه یک دیدن کند ادراک آن
سالها نتوان نمودن با بیان"
هم عکسها هم فیلمها عالی عالی
متشکرم

سلام
چون مدتی نبودم فکر کردم بهتره کامنتم رو تاییدی بکنم به هر حال ببخشید.
تهیه ی اینطور فیلمها از طرف دوستان میتونه پیشنهاد خیلی خوبی باشه
ممنونم

شنگین کلک چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 ساعت 02:18 http://shang.blogsky.com

سلام داداش . خوبی؟ عجب گزارش مستندی ، دست مریزاد
چقدر زیباست وقتی که کار و تلاش انسان به ثمر می نشیند . خیلی ممنون . لذت بردم . انگار که یک سفر
اومده باشم زمین شما . خیلی فکر خوبی بود . ممنون

سلام داداش. شکر خدا خوبم
خب خدا رو شکر که این گزارش چنین کارکردی داشته اما دیدن کی بود مانند رفتن
به امید خدا چیزی نمونده به تکمیل خونه و اونوقت بار عام میدم و همگی با هم میریم پای آتیش و چای آتیشی و کباب غاز

مریم دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ساعت 19:32

-حالا چرا اون دو نفر تحویلتون نگرفتند ؟ راستی شتر اونجا چه کار می کنه ؟
- دیروز داشتم فیلمی رو که از صدای پرنده گرفتید می دیدم ، صداشو زیاد کرده بودم و در بالکن باز بود .
گنجشک ها و پرنده ای که طبقه پایینی ها گذاشتنش تو قفس و تو حیاطه ، با شنیدن صدای این پرنده قیل و قالی راه انداخته بودند ، شنیدنی !
- جالبه که نتونستید پرنده رو ببینید ! تو علوم ابتدایی قدیم درسی بود در مورد روشهای دفاع حیوانات ، یکی از راههای دفاع رو همرنگ شدن با طبیعت نوشته بود
صدای پرنده خیلی قشنگ بود
تنکس ...هر دو کلیپ خیلی خیلی خوب بود

این دو نفر تازه وارد بودند و احساس غریبی می کردند نمی دونم! شتر نگهداشتن از طرف خود اهالی هم مسخره می شد
از چند جای باغ صدای این پرنده ها میاد. یک نفر پرنده باز گفت این صدای بلبله شاید اونا هم با شنیدن صدای هم به وجد میان و می خونند

مریم دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ساعت 19:20

سلام
خب فیلم رو دوباره و چند باره دیدم
- اول بگید اون فیلمها که نوشتید به وفور تو خونه دارید ، مال خودتونه ؟همونایی اند که از مغازه آوردید خونه ؟ چقدر خوب مرتبشون کردید !
- که اینطور ؟ یعنی چی فیلم مستندتونو با چایی آتیشی شروع کردید ؟ منظورتون چیه ؟ ها ..ها ...ها ؟!
- آقای ستاریان وقتی شما سر زمین نیستید کی به این نهالها آب می ده ؟
- ببم جان از همه جا فیلم گرفتید الا داخل خونه !
- راستی آجرها رو برای چی نگه داشتید ؟ در آینده به دردتون می خورند ؟
- به به ! واقعا صدای آبی که از جلوی خونه تون رد می شه دلنشینه
- گزارش مستندتون خیلی خوب بود...یعنی عالی بود . دستتون درد نکنه
خدا کنه زودتر بنایی تموم بشه و خونه و باغ مرتب بشه

سلام
بله این فیلمها یادگار مغازه اند که از هر فیلم یک نسخه برای خودم نگه داشتم
با هر بار درست کردن چای آتیشی یاد شما می افتم و جنگ چایدران
زحمتش روی دوش رشیده. جوی خودمون رو کنار جوی زمین بغلی کنیدم و هربار بخاواد به اون زمین آب بده ناچاره به زمین ما هم آب برسونه
آجرها برای ساخت انبار و اتاق موتور برق و موتور آب لازم میشه حتا ممکنه که کم بیاریم
عمدا چند تا سنگ گذاشتیم توی نهر آب که عبور آب با صدا همراه باشه و واقعا صدای دلنشینی داره به خصوص غروبها و شبها که همه جا ساکته
امروز یکشنبه است و سوم خرداد و ساعت 2 بعدازظهر. گچکار خلف وعده کرد اما بالاخره امروز گچکار اومد و منم دارم میرم. فردا یا پس فردا احتمالا کارش تموم میشه و باید درها و پنجره ها رو رنگ کنیم و شیشه بندازیم و مشغول کارهای داخل خونه بشیم. تانکر خریداری شد و با تکمیل آب انبار که پنجشنبه جمعه تکمیل می شه می تونیم آب رو وصل کنیم و .... چیزی نمونده دعوتتون کنم به کبوتر دره برای جنگ چایدران

یادخاطرات دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ساعت 08:59

سلام

تشکر از شما که این گزارش زیبارا که نشان از تلاش وکوشش

شما در یک زمین سنگلاخ وناهموار است نشان دادید.

انشاالله که دسترنج زحمات خودرا در اینده نزدیک با برداشت میوه های مختلف ببینید.

فکر بلبل همه آن است که گل شد یارش *** گل در اندیشه که چون عشوه کند در کارش
دلربایی همه آن نیست که عاشق بکُشند *** خواجه آن است که باشد غم خدمتگارش
جای آن است که خون موج زند در دل لعل *** زین تغابن که خَزَف می شکند بازارش
بلبل از فیض گل آموخت سخن ورنه نبود *** این همه قول و غزل تعبیه در منقارش
ای که در کوچه ی معشوقه ی ما می گذری *** بر حذر باش که سر می شکند دیوارش
آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست *** هر کجا هست خدایا به سلامت دارش
صحبت عافیتت گرچه خوش افتاد ای دل *** جانب عشق عزیز است فرو مگذارش
صوفی سر خوش ازین دست که کج کرد کلاه *** به دو جام دگر آشفته شود دستارش
دل حافظ که به دیدار تو خو گر شده بود *** ناز پرورد وصال است مجو آزارش

سلام
ممنونم و البته چندان امیدی به استفاده از میوه های این باغ ندارم اما چون دگران کاشتند و ما خوردیم می کاریم تا دگران بخورند
عجب شعری از حافظ انتخاب کردید و چه حسن انتخابی داشتید

مریم یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 13:56

صدای پرنده فوق العاده بود حالا فهمیدم چرا از اون زمین دل نمی کَنید !
5 دقیقه شنیدن صدای این پرنده ، به یک عمر زندگی در شهر و شنیدن صداهای گوشخراش می ارزه
دستتون درد نکنه . سوغاتی از این بهتر نمی تونستید بهمون بدید

مریم یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 13:49

سلام
من اووووووووووووووووول
چه کار جالب انگیزناکی کردید دستتون درد نکنه
من باید چند بار دیگه این فیلم رو ببینم الان هول هولکی دیدمش و آمدم بهتون بگم خسته نباشید و خدا قوت
آفرین به همت و اراده تون
به امید خدا سر فرصت برمی گردم م م م م م م م م م م م م البته فکر می کنم دفعه ی بعد نظراتتون تاییدی باشه
خدا پشت و پناهتون باشه ان شاءالله کارها خیلی خوب و مرتب پیش بره

سلام
ممنونم و خدا رو شکر که مورد پسند شما واقع شد و نظرات باقی دوستان رو هم بعدا خواهید دید. ناچارم نظرات رو تاییدی کنم چون مدتی نیستم
همگی شما رو به خدای بزرگ می سپارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد