عشق!

بسم الله الرحمن الرحیم

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده عالم دوام ما

مستی به چشم شاهد دلبند ما خوش است

زان رو سپرده اند به مستی زمام ما


نظرات 16 + ارسال نظر
عبدالحسین فاطمی دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 11:13

سلام
آقا مصطفی خدا بد نده
امیدوارم حالتون خوب بوده باشه و در سایه الطاف خداوندی خوب و سرزنده باشین که سلامتی شما حال مارو هم خوب می کنه .

همه عکس به یه طرف نگاهاون خانم به یه طرف !!
نمیدونم از صدای نی شوهرش رفته تو خلسه یا داره به روزهای جوونی فکر می کنه
ولی هرچی هست امیدوارم همه جوونا و میانسال ها و پیرمرد و پیرزن های کشورمون خوش و خرم باشن
بالشخصه از هیچی به اندازه شاد بودن مردم شاد نمیشم

سلام
بد نبینید ان شاءالله
چند روزی هست ناخوش احوالم و امروز هم باید بروم آزمایشگاه.
منم از شادی مردم شاد می شوم و امیدوارم روزهای آینده روزهای شادی برای همه ی ملت ما باشد

شنگین کلک شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 01:27 http://shang.blogsky.com

سلام
خوبی داداش ؟ رفع کسالت شده ان شاالله ؟
ممنون از شعر و عکس زیبا و البته همین طور از توضیحات
مریم بانو پیرامون عدم رعایت حق کپی رایت درایران .
یک مقایسه ای همیشه برای من تعجب برانگیزه که اکثر ما ایرانی ها در استفاده از اموال دیگران بسیار رعایت می کنم مثلا برای یک
یادداشت اگر بخواهیم از خودکار روی میز شخصی استفاده کنیم
اجازه می گیریم اما هنگام کپی کردن آثار دیگران به کل این موضوع
را فراموش می کنیم .

سلام داداش. شکر خدا بالنسبه خوبم هر چند هنوز کاملا حالم خوش نشده و همچنان گرفتار تبعات مریضی هستم و با آن دست و پنجه نرم می کنم. ما با استانداردهای دینی و انسانی فاصله ها داریم و آنچه مریم خانم از قول عکاس این عکس نوشتند هم موید این گفته است

مهرداد شنبه 15 فروردین 1394 ساعت 00:15

سلام و درود

سال نو مبارک
ان شاالله سال خوبی داشته باشید

سلام آقا مهرداد عزیز
سال نو بر شما هم مبارک و ان شاءالله که امسال برای شما سالی پر از خیر و برکت باشد

گردالی جمعه 14 فروردین 1394 ساعت 13:22 http://gerdali.com/

سلام دوست عزیز
دنبال ایمیلتون گشتم در وبلاگ ولی متاسفانه پیداش نکردم. به همین خاطر تصمیم گرفتم اینجا بنویسم.
من یکی از نویسندگان وبسایت گردالی هستم و در جستجوی وبلاگ های معتبر ایرانی، به وبلاگ شما برخوردم. دوست داشتم شخصا وب سایت گردالی رو بهتون معرفی کنم، تا بیشتر باهاش آشنا بشید و در صورت تمایل به جمع ما بپیوندید.
گردالی یک وب سایت برای آدمهای طبیعت دوست هست که دوست دارند با هر امکانات و شرایطی، راه های لذت بردن از زندگی رو یاد بگیرند. توی این وب سایت ما عاشق سفر کردن، دیدن جاهای جدید، یاد گرفتن مهارت های به دردبخور و پیدا کردن روحیه شاد و و مثبت هستیم.
شما هم اگر خودتون رو چنین آدمی میشناسید، یا دوست دارید از این به بعد کارهای هیجان انگیز بیشتری توی زندگیتون امتحان کنید، به گردالی سر بزنید، توی وبلاگتون معرفی اش کنید یا حتی اگه دوست داشتید جزو پیوندهاتون قرار بدین! میخواهیم جمعیت آدمهای طبیعت دوست و عشق هیجان رو بیشتر کنیم و سراغ کارهایی بریم که همیشه روی طاقچه آرزوهامون بودند.
این ایمیل رو دوستانه و صمیمانه، درست مثل حسی که وبلاگ خودتون به آدم میده زدم.
راستی این هم آدرس گردالی:
http://gerdali.com/

تحریریه گردالی
سال نو مبارک

سلام و سال نوی شما مبارک و ممنونم از شما

جوینده پنج‌شنبه 13 فروردین 1394 ساعت 20:10 http://jooyandeyehaqiqat.blogfa.com

سلام و ادب و ارادت

در برنامه مون هست بیایم دیدن تون ... کی محقق بشه !! خدا عالمه ... همینقدر بدونید که بسیار مشتاق دیداریم و نگران احوالتون ...

بهتر باشید

سلام
قدمتون به چشم. هر وقت تشریف بیارید خوشحال می شم

امیری-عبدالرسول پنج‌شنبه 13 فروردین 1394 ساعت 08:20 http://abamiri.blogfa.com

سلام ،عرض ادب و تجدید ارادت
این شعر هم تقدیم به شما و دوستان :
سری که عشق ندارد کدوی بی بار است
لبی که خنده ندارد شکاف دیوار است .
....لب هایتان پر خنده باد ،همیشه ایام

سلام آقای امیری
رسیدن به خیر. ان شاءالله که چند روز سفر بهتون خوش گذشته باشه

ناهید پنج‌شنبه 13 فروردین 1394 ساعت 04:24

سلام داداش گرامی
سیزده بدر مبارک
استاد شهریار میگه :
سیزده را همه عالم بدر امروز از شهر
من خود آن سیزدهم کز همه عالم بدرم

سلام خواهر گلم
سیزده بدر هم یک روزی مثل بقیه ی روزها بود که گذشت

بانوی سیب چهارشنبه 12 فروردین 1394 ساعت 18:32 http:// banouye-sib.blogs. com

سلام عمو مصطفی گل
به به سابقتان حدف نداره با انتخاب یک عکس چه جملات وخاطرات زیبایی به دهن آدم میرسد دست گلت درد نکند راستی سیستم لب تابم ریخته بهم نمیتوانم به دوستان گلم یر بزنم نگزد بانو بی معرفته ها از همین جا به همه دوستان گلم سلام عرض میکنم اگر دوست داشتید سجاده هاتون رو برام بزاری تا از کاسب و لاین بیشتر باهاتون تماس داشته باشم البته اگه فابل دونستند تخصصی وبلاگ خودم بارید فدایی همتون بانو

سلام بانوی سیب گرامی
هر کجا هستید امیدم به خداست که حالتون خوب باشه. لاین و واتس آپ و اینطور چیزها ندارم

مریم چهارشنبه 12 فروردین 1394 ساعت 09:25

سلام
من صحبتهای خوب شما و دوستان رو در مورد عشق تکرار نمی کنم و در عوض از عکاس این عکس می نویسم :
به گزارش ایسنا، عکسی از یک پیرزن و پیرمرد روستایی که نمایشی از عشق و عاطفه‌ی دو انسان است، در قاب دوربین «ساسان جوادنیا» ثبت شد .جواد نیاد در باره ی این عکس که به عکس عشق معروف شده گفته :
این عکس را دو سال پیش که برای عکاسی به ارتفاعات تالش رفته بودم، از یک زن و مرد روستایی که در حال چرای گوسفندان بودند، گرفتم.
در طبیعت زیبای آن منطقه، این دو نفر را دیدم که کنار هم نشسته‌اند. احساس کردم این آدم‌های مهربان و دوست‌داشتنی سوژه‌ی خوبی برای ثبت یک عکس هستند.
این عکس در جشنواره‌ی عکس انگلیس جایزه اول را کسب کرد و در جشنواره فجر هم جایزه گرفت.
البته این تک عکس در چند جشنواره‌ی ملی و بین‌المللی دیگر نیز جایزه‌هایی را برده است
نمی‌دانم شهرداری این عکس را از کجا آورده که توانسته آن را در بیلبوردهای شهری تهران، بدون گرفتن اجازه‌ی من استفاده کند. وقتی موضوع را فهمیدم به سازمان زیباسازی شهرداری تهران رفتم و گفتم عکس من را بدون اجازه چاپ کرده‌اید، ولی انگار قانون کپی‌رایت اصلا برای‌شان مهم نبود.
اول گفتند که هزینه را پرداخت می‌کنیم، ولی متأسفانه بعد از دو هفته رفت‌وآمد به شهرداری هزینه‌ای پرداخت نکردند و من مجبور شدم از راه قانونی وارد شوم و شکایت کنم. البته با این‌که تمام مدارک، فایل اصلی عکس و جایزه‌هایی را که برده بود در دادگاه ارائه کردم، قاضی گفت مدارک کامل نیست. به این ترتیب دادگاه رأی را به نفع آن‌ها صادر کرد. اگر لازم باشد حاضرم تمام مدارک را در رسانه‌ها هم منتشر کنم.

سلام
ممنونم که کامل نقل کردید. من این مطلب رو اوایل عید خوندم. اما وقتی داشتم مطلب رو می گذاشتم نتونستم پیداش کنم. حالم هم اینقدر خوب نبود که درست و حسابی دنبالش بگردم. خلاصه ممنون که عین نوشته ی ساسان جوادنیا رو در مورد این عکس نقل کردید

بزرگ چهارشنبه 12 فروردین 1394 ساعت 06:47

بسیار زیبا و دوس داشتنی

سلام و خیلی ممنونم

همطاف یلنیز سه‌شنبه 11 فروردین 1394 ساعت 19:08 http://fazeinali.blogfa.com/

سیزده تا قلب؟!

دمادم سه‌شنبه 11 فروردین 1394 ساعت 17:59 http://www.damadamm.blogsky.com

نوروزتان مبارک و عشق همیشه در چشمانتان درخشان.
عشق همان گران سنگ ترین هدیه ای است که از آسمان به زمین ارزانی شده و با اینکه گاه به نظرم وجود چیزی به نام عشق بعید به نظر می رسد و ان را نتیجه داستان پردازی ذهن انسانها میدانم اما باز بادیدن چنین تصاویری یا صحنه هایی واقعی از زندگی به این نتیجه می رسم که عشق نعمتی واقعی است، هست ولی کمتر کسانی از نعمت ان به شکل واقعی بهره مند میشوند و شاید هر کس فقط لحظاتی در زندگیش عشق را به تمامی سر کشیده باشد. ممنون برای این شعر و تصویر زیبا.
سال خوبی را برای شما و خانواده تان آرزو میکنم.

سلام
بله گاهی که اینطور عکسها رو می بینم باورم میشه که هنوز هم عشق به معنای واقعی وجود داره و جاش رو زرق و برق مادی نگرفته.
منم براتون بهترین ها رو آرزو دارم

یادخاطرات سه‌شنبه 11 فروردین 1394 ساعت 17:47

من از درمان و درد و وصل و هجران
پسندم انچه را جانان پسندد

این مقام تسلیم ورضا باشد .....اگر رعایت کنیم.

خدا قسمت همه ی ما بکنه که تسلیم باشیم و راضی به رضای الاهی

یادخاطرات سه‌شنبه 11 فروردین 1394 ساعت 17:28

عشق آتشی است که شاهد ازلی چونان موهبتی برجان مشتاقان فرو می ریزد و بدان روزنی برای گریختن از زندان جهان ایجاد می کند و ایشان را بال پرواز می شود .
تا از قفس هستی به آسمان فنا پر کشند و صفت بقا یابند. با این همه نامی که مولانا به صراحت برعشق می نهد درد بی دواست .

یکی درد و یکی درمان پسندد
یکی وصل و یکی هجران پسندد

من از درمان و درد و وصل و هجران
پسندم انچه را جانان پسندد

دلا، خوبان، دل خونین پسندند
دلا، خون شو که خوبان این پسندند

متاع کفر و دین بی مشتری نیست
گروهی ان گروهی این پسندند

یاد خاطرات سه‌شنبه 11 فروردین 1394 ساعت 16:55

سلام

خدا راشکر که بهترید.
******************
گرجان عاشق دم زند آتش در این عالم زند
واین عالم بی اصل را چون ذره ها برهم زند
دودی براید از فلک , نی خلق ماندنی ملک
زان دود ناگه آتشی برگنبد اعظم زند
بشکافد آن دم اسمان نی کون ماند نی مکان
شوری در افتد در جهان واین سور برماتم زند:

سلام
گر مرید راه عشقی فکر بد نامی مکن شیخ صنعان، خرقه رهن خانه خمار داشت
به می پرستی از آن زلف خود زدم بر آب -- که تا خراب کنم نقش خود پرستیدن

ناهید سه‌شنبه 11 فروردین 1394 ساعت 16:36

سلام داداش عزیز
خوشحالم که حالتون بهتره و خوشحال تر این که از شما صندوق صندوق ط ن ب دریافت می کنم
وای چه عکس عشقولانه ای ! خیلی زیباست

بی‌عشق نشاط و طرب افزون نشود
بی‌عشق وجود خوب و موزون نشود
صد قطره ز ابر اگر به دریا بارد
بی‌جنبش عشق در مکنون نشود

سلام خواهر گلم
منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن
منم که دیده نیالوده ام به بد دیدن
وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم
که در طریقت ما کافریست رنجیدن
شکر خدا خوبم و هر چه از دوست رسد نیکوست
برگ سبزی است تحفه ی درویش. بیچاره چه کند ندارد بیش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد