خرید شب عید!

بسم الله الرحمن الرحیم

به ساعت رسمی لحظه ی تحویل سال را ساعت 2 و 15 دقیقه و 10 ثانیه اعلام کرده اند و روز شنبه 1 فروردین 1394 هجری شمسی در این ساعت شروع و عید نوروز از راه می رسد. پس دقیقا در این ساعت است که سال اسب به تاخت رفته و جناب بز یواش یواش خواهد آمد و تجربه به من نشان داده، که تا توپ سال نو را ننواخته اند، کارهای آخر سال کهنه هم تمام نخواهد شد و هیچ سال نویی هم نخواهد آمد. خب من اگر قرار بود توصیه و رهنمودی داشته باشم، همین جا فورا می گفتم که خب عزیز دل برادر، مگر این ساعت از نصفه شب، وقت مناسبی برای اعلام سال نوست؟ این همه ساعت شبانه روز را از شما گرفته اند؟ مگر پارسال که زمان سال تحویل را 20 و 27 دقیقه اعلام کردید، بد شد؟ شما اگر کارهایت عقب افتاده، به مردم چه مربوط؟ اصلا شما خواب ندارید که ملت را تا 2 نصفه شب، منتظر تحویل سال نگاه می داری؟!

اما خب چون چنین قراری گذاشته نشده و من بنا نیست که رهنمود ارائه کرده و توصیه ای داشته باشم، پس کلا بیخیال ایراد گرفتن به ساعت تحویل سال نو می شوم و تا خود ساعت 2 و 15 دقیقه ی نیمه شب، با اسب به تاخت می تازم، پی خریدهایی که تازه شروع شده است. حقوق های اسفند ماه را هم، هر چند دیر، اما بالاخره ریخته اند تا هیچ عذر و بهانه ای برای آدمهای بهانه گیری مثل من باقی نمانده باشد و خرید شب عید هم معنای دقیق کلمه مصداق پیدا کرده و واقعا "خرید شب عید" باشد.

از یک ماه پیش هم که مدام و پیشاپیش، فرا رسیدن سال نو را به هم تبریک گفته ایم. پس منتظر چه هستید؟! دیگر تبریک پیشاپیش عید در کار نیست و شما هم به جای فکر کردن به اینکه برای این مطلب چه کامنتی باید بنویسید، برخیزید و به کارهایی که به خاطر سستی و کاهلی و تنبلی و نبود و یا کمبود امکانات، تا به الان انجام نداده اید و برای دقیقه ی نود باقی گذاشته اید، برسید، که راستی راستی چیزی به آمدن عمو نوروز باقی نمانده که این بار هم دارد می آید و نصفه شب هم می آید و با بز هم می آید.


زمان باقیمانده تا نوروز ۱۳۹۴

کامنتهای پست قبل به خاطر تمام شدن شارژ اینترنت بی جواب مانده که به امید خدا در اولین فرصت جواب خواهم داد

نظرات 10 + ارسال نظر
باران جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 16:19

سلام جناب ستاریان گرامی
مجبورم پیشاپیش سال نورو تبریک بگم به دلیل مسافرت
مسابقه ی دوسال پیش رو هرگز فراموش نمیکنم ولطف وزحمات بی دریغ شماوشورو شوق وذوق فراونی که در اون سال به ما هدیه کردید
تاخیرمنو برای خواندن پست ها ببخشید

سال خوب وپربرکتی رو برای شما وخانواده ی محترمتون ارزو میکنم

سلام باران خانم
خاطره ی اون مسابقه که فراموش شدنی نیست و این به خاطر حضور صمیمی تک تک دوستان و از جمله شماست
برای عرض تبریک خدمت رسیدم و مجددا عید رو به شما و خانواده ی محترم و عروس خانم و اقا داماد تبریک می گم و منم امیدوارم که سال اتی سالی پر از خیر و برکت، همراه با سلامت و سعادت باشه براتون

همطاف یلنیز جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 15:13 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
گویا این اسامی در هند و چین کمی متفاوته ( حالا ما این وسط چه می کنیم نَمیدانم )
مثلا سال تولد من به تقویم چینی اژدهاست و هند نهنگ
خوو این بز رو چینی ها نامیدند و گوسفند رو هندی ها
.
گویا بررسی گاه‌شماری حیوانی حکایت از آن دارد که این گاه‌شماری از ترکیب برخی اصول گاه‌شماری جلالی، گاه‌شماری هجری قمری و گاه‌شماری دوازده حیوانی چینی-اویغوری شکل گرفته‌است و در طول هفت قرنی که از یورش مغول به ایران می‌گذرد و تا سال ۱۳۰۴ هجری خورشیدی در ایران رایج بوده‌است. هرچند که در طی این چند سده همواره به یک شکل نبوده و در دوره‌های مختلف، تغییراتی نیز در آن پدید آمده‌است.

سلام
به به! بفرما مریم خانم
همطاف خانم که مثل من سال اژدها به دنیا تشریف آوردند رفتند و زحمت کشیدند و اینطور متقن و مستند هم حرف مرا تایید کردند. خب حالا دیدید که سال بز هم داریم؟
دست شما درد نکنه. ما چکار به تقویم هندی ها داریم اصلا

مریم جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 10:20

سلام
آقای ستاریان پاشید برید خرید .چقدر می خوابید ؟
اینجا یک بارونی میاد ! تهران چی ؟
می گم ببم جان ما تو تقویم حیوانات سال بز نداریم ! سال گوسفتد داریم

موش‌ و بقر و پلنگ‌ و خرگوش‌ شمار
زین ‌چهار چو بگذری‌ نهنگ‌ آید و مار
آن‌گاه ‌به اسب‌ و گوسفند است ‌حساب‌
حمدونه و مرغ‌ و سگ‌ و خوک‌ آخر کار

1 - سال‌ موش سیچقان‌ییل‌
2 - سال ‌گاو اودییل‌
3 - سال ‌پلنگ ‌ بارس‌ییل‌
4 - سال‌ خرگوش توشقان‌ییل‌
5 - سال ‌نهنگ لوی‌ییل‌
6 - سال‌ مار ئیلان‌ییل‌
7 - سال ‌اسب یونت‌ییل‌
8 - سال ‌گوسفند قوی‌ییل‌
9 - سال ‌میمون ‌پیچی‌ییل‌
10- سال ‌مرغ تخاقوی‌ییل‌
11- سال‌ سگ ‌ایت‌ییل‌
12- سال‌ خوک تنگوزییل‌

راستی نکنه شما به گوسفند می گید بز !
نه ببم جان نگید ! جهت اطلاع عرض کنم که بز با گوسفند فرق داره : بز چموشه و جفتک میندازه اما بعبعی رام و مطیعه

سلام
خواب کجا بود از بس هول و ولا داریم
اینجا هم از دیروز غروب داره بارون میاد. بیچاره دست فروش هایی که تمام برنامه ریزی که کرده بودند به هم ریخته!
دیشب بنا بود آخر شب بریم میدان هفت حوض که این روزها شلوغ و پر رفت و آمد می شود و دست فروش ها بساط پهن می کنند. اما به خاطر بارون نرفتیم
ممنونم برای نقل این شعر دیروز هر چی بهش فکر کردم یادم نیفتاد. حتا حمدانه را جستجو کردم و به این شعر نرسیدم
اما اسامی حیوانات ترکی اینقدر ترکی بود که منم بعضیهاشو حالیم نشد
پس چرا من فکر کردم سال بز هم داریم؟

امیری جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 08:04

سلام
سال نو بر شما و سایر دوستان مبارک
فعلا که در مسافرتم .بعدشم بر میگردم میرم شهرضا برای بعد از دهم نهال انارها را میارم تهران یه جوری برنامه ریزی کنید برای بعد سیزده ببرید بکاریدشون

سلام
سال نو بر شما هم مبارک باشه ان شاءالله
خب به امید خدا که بهتون در کنار فک و فامیل و همشهری ها خوش بگذره و ممنونم که به یادتون هست و اگر براتون زحمت نباشه و بیارید میام و می گیرم و اگر بشه که با هم بریم و بکاریم که نور علی نور میشه

صبا قلم جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 03:25

با سلام
وآخرین جمعه سال
وامید که سالی پر برکت
وپراز عبادت و سلامتی
وشادی وامید ومحبت
ملتمس دعا ازشما
عزیز خداوند متعال...

سلام
با امید به خدا که این سال پیش رو سالی پر از خیر و برکت باشه برای شما و همه ی ما

مریم جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 01:03

سلام
چقدر دیر حقوقهاتونو دادند ! حالا خوبه مخابرات زیر دست شماست حقوق ما رو 23 اسفند دادند.
ممنون که زمان دقیق سال تحویل رو نوشتید این جمله تون هم خیلی خوب بود (سال اسب به تاخت رفته و جناب بز یواش یواش خواهد آمد) اینجوری من یادم می مونه که امسال سال بزه. خدا کنه سال آینده برای همه مون سال خوبی باشه به خصوص برای شما
آهان ببم جان چرا سایز عکس رو کوچیک نکردید ؟ حالا خوبه که پیکوفایل قابلیت تغییر سایز داره
از کاررررررررررررررررررر نگید که من دیگه تمام بدنم لق می زنه ! از بس جون کندم عین اردکها راه می رم (خودتون اردکید! )
برم یک سر به همساده ها بزنم و بعد برم بخوابم اینطور که معلومه فردا هم روز پرکاریه

سلام
خب به فکر ما بودند و خواستند دیرتر بدند که وقت بگذره و نشه خرجش کرد اما ماداریم تمام تلاشمون رو می کنیم که عید نشده همه اش رو نفله کنیم
آهان مچتون رو گرفتم پس شما هم نمی دونستید که سال بز نداریم ها
تا جایی که بشه به سایز عکسها دست نمی زنم. شاید کسی به این عکس با سایز بزرگ احتیاج پیدا کنه
خب سرتاسر سال می خوابید و حالا دو روز هم زحمت بکشید، طوری نمیشه اصلا بد نیست که ببینید ما که کار می کنیم چی به روزمون میاد
به همساده ها اول باید سر بزنید

ناهید پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 18:28

سلام داداش عزیز
منم پیشاپیش سال نو را به شما و خانواده ی گرامی تبریک عرض می کنم و سالی پر از برکت و شادی و سلامتی برایتان آرزو دارم
اتفاقا دیشب داداش اصلان معنی خرید شب عید رو از من پرسید و منم سریع گفتم خودت بگو و ایشون برام توضیح داد جداً نمی دونستم چرا مردم خریدهاشونو می ذارن برای شب عید ، فکر می کردم تنبلی می کنن ، عجب ها
داداش گرامی از این که در سال 93 من و دوستان عزیز رو از نوشته های خوب و آموزنده تون بهره مند ساختین ، خیلی خیلی تشکر می کنم

سلام خواهر گلم
ممنونم و منم تمام خیر و برکت و رزق و روزی و سلامتی و نشاط رو برای شما و خانواده ی عزیز شما آرزو می کنم
این خرید شب عید توی خانواده ی کارمند جماعت مسبوق به سابقه است و خدا بیامرز پدرم هم که قناد و خشکبارچی بود به خاطر شلوغی روزها و شب های آخر سال، همیشه خرید ما می افتاد به شب عید
منم ممنونم که با ساخت وبلاگ و نوشتن، همراه دقیق و منظمی هستید و از وجودتون حظ معنوی میبرم و در کنار شما، بیش از قبل به یاد خدا می افتم

فریبا پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 17:50 http://faribae.blogfa.com

و بر آمد بهاری دیگر
مست و زیبا و فریبا ، چون دوست
سبدی پیدا کن ،
پر کن از سوسن و سنبل که نکوست
همره باد بهاری بفرست :
پیک نوروزی و شادی بر دوست!

سلام جناب ستاریان
من نیز صمیمانه فرا رسیدن سال نو رو به شما دوست گرامی شادباش میگویم
ان شاالله سالی خوش و شاد توآم با سلامتی باشه براتون و همچنین خانواده محترمتون ..
از اینکه فرصت کافی برای سر زدن نیست در این دقایق نود ! خلاصه شرمنده.
سال بسیار خوبی رو براتون آرزو میکنم

سلام فریبا خانم
خب مثل اینکه به سلامتی از سفر قشم برگشتید
همیشه به گشت و همیشه به خوشی باشید ان شاءالله
هنوز فرصت نشده ولی حتما خدمت می رسم. منم آرزو می کنم زندگی بر وفق مرادتون باشه و همیشه همینطور شاد باشید

niloofar پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 16:44 http://1persianblog.s2a.ir

سال نو پیشاپیش مبـــــــــــــــــــــــــــــارک
امیدوارم در سال 94 به همه ی آرزوهاتون برسین!

عید بر شما هم مبارک

یادخاطرات پنج‌شنبه 28 اسفند 1393 ساعت 14:07

سلام
تا انجا که من خبر دارم حقوق بعضیها امروز پرداخت گردید ....خوب شاید فکر میکنند مردم از پس اندازهایشان خرج میکنند.

مگه خودتان اگر شارژاینترنت تمام شد شارژ نمی کنید؟؟

سلام
این پرداختهای آخر سال همیشه برای دولت معضل بوده و کارمندها و کارگرها هم همیشه منتظر واریز حقوق آخر سال هستند و گاهی دیر و زود میشه
خودم شارژ می کنم اما کارتی که رمز دومش رو دارم موجودیش تموم شده بود باید کارت به کارت می کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد