عید دیدنی با پدربزرگ ها و مادربزرگ ها

بسم الله الرحمن الرحیم

توی این روزهای پایانی سال، همه ی مردم، کم و بیش، مشغول رُفت و روب و شست و شو و خونه تکونی هستند و با پیدا کردن کوچکترین فرصت ها، به دنبال خریدهای عید میرند و کم یا زیاد، البسه و یا لوازم مورد نیاز عیدشونو تهیه می کنند.

بله ما ایرانی ها و فارسی زبان ها، توی همه جای دنیا، کم کم با پشت سر گذاشتن ننه سرما، داریم برای اومدن عمو نوروز آماده می شیم. امیدوارم شرایطی مهیا و فراهم بشه تا همه ی مردم، از کارمندان و کارگران و بازنشستگان و اقشار کم درآمد جامعه هم بتونند رخت و لباسی مناسب برای خود و بچه هاشون تهیه کنند و از آمدن عید نوروز و موسم بهار، حقیقتا شاد بشند.

شاید ارتباط تصویری با وبکمتصمیم داشته باشید تعطیلات عید امسال از شهرهای شلوغ و دود زده، فرار کرده و به دامان پاک طبیعت پناه برده و چند روزی رو از راه ها و جاده ها و از بودن در اماکن توریستی و تاریخی و تفریحی و جاهای دیدنی لذت ببرید. می خواستم توصیه کنم امسال به جای فرستادن پیامک و گفتن تبریک عید با تماس تلفنی و یا برقراری ارتباط تصویری با وبکم، و به جای نصب چنین اعلانهایی! یکی دو روزی از این تعطیلات نوروزی رو هم ، به دید و بازدید از پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها و بزرگان فامیل اختصاص بدید و به  اونا سری بزنید و کنارشون بنشینید و کمی از حرفاشونو بشنوید. مطمئن باشید اینطوری خاطرات خوشی رو توی اذهان بچه های کوچیک خودتون، برای همیشه ی عمرشون، خواهید ساخت. از خاطرات خوب خودم در این مورد اگر بگذرم، یادم هست وقتی پسرم کوچیک بود و به مهد کودک می رفت، اشعاری کودکانه رو حفظ کرده بود و دوتا از این شعرها که برای پدربزرگ ها و مادربزرگها سروده شده بود رو پیش اونا می خوند. هم خودش لذت وافری میبرد و هم قند توی دل پدربزرگ مادربزرگ ها آب می کرد و آنها رو از حس خوب زندگی، سرشار و لبالب می کرد. اون دو تا شعر این بود.

مادربزرگ

مادربزرگ

وقتی اومد

خسته بود

چار قدش و

دور سرش

بسته بود

صدای کفشش که اومد

دویدم

دور گُلای دامنش

پریدم

بوسه زدم روی لُپاش

تموم شدن خستگی هاش

مادربزرگ

بابا بزرگ که پیره الهی هیچوقت نمیره

عینک داره با عصا قصه می گه با ادا   

خوشحال ِمثل بنده با ریش سفید می خنده

نمی تونه بره کار خدا بابا رو برام نگهدار

بابای خوب و ملوس می گه مرا تو ببوس

وقتی اورا بوس می کنم خودم و براش لوس می کنم

دست می کنه تو سینی به من میده شیرینی

الهی بابا نمیره هر چند که خیلی پیره

مادربزرگ و پدر بزرگ

پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :

احترام به مسلمان سالخورده ، احترام به خداوند است .

الکافی : 2 / 165 / 1 منتخب میزان الحکمة : 308

امام صادق علیه ‏السلام :

بزرگسالان خود را احترام کنید و صله ارحام به جاى آورید .

الکافی : 2 / 165 / 3 منتخب میزان الحکمة : 310

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد