حضور در لحظات اولیه ی خلقت!

بسم الله الرحمن الرحیم

تلسکوپ های مدرنی که امروز در اختیار داریم، این توان را در اختیارمان قرار داده است که به دوردست ترین بخش های عالم نگاه کنیم؛ مناطقی با فاصله ای در حدود 13 میلیارد سال نوری و این یعنی زمان هایی نزدیک (در مقیاس های کیهانی) به مهبانگ. اگر مهبانگ واقعا رخ داده باشد، انتظار داریم در چنین فاصله هایی ابرهای عظیمی از گاز را مشاهده کنیم که هنوز فرصت کافی برای تبدیل شدن به ستاره ها و کهکشان ها را نیافته اند. ستاره شناسان بتازگی چنین ابرهای گازی را در فواصل 12 تا 13 میلیارد سال نوری یافته اند. هرچند این ابرهای عظیم در فواصل بسیار دوری از ما قرار گرفته است، اما با دریافت نور عبوری از آنها و استفاده از روش طیف سنجی، می توانیم بدانیم که این ابرها از چه عناصری تشکیل شده است. همان طور که نظریه انفجار بزرگ یا مهبانگ پیش بینی می کند عناصر سازنده این ابرهای کهن کیهانی بسیار متفاوت از عناصر سازنده کیهانی که امروز ما را در برگرفته است. اغلب عناصر شیمیایی موجود در جهان اطراف ما از عناصر آلی تشکیل دهنده بدن خودمان تا عناصر سازنده کره زمین، عناصری است که زمانی در دل ستاره ها به وجود آمده است. از آنجا که ابرهای کهن کیهانی را ما در زمانی مشاهده می کنیم (13 میلیارد سال پیش) که هنوز ستاره ای در کیهان شکل نگرفته است، انتظار می رود ابرهای مزبور خالی از عناصر سنگینی باشد که ستاره ها آنها را به وجود آورده است. در واقع این ابرها فقط باید شامل عناصر سبکی باشد که در لحظات اولیه عالم شکل گرفته است. حالا جالب است بدانید مشاهدات مطابق همین پیش بینی هاست! این ابرها فقط شامل عناصر سبکی مانند هیدروژن و هلیوم است، یعنی عناصری که پیش از شکل گیری ستاره ها در کیهان گسترش یافته بود

دقیقترین نقشه ای که از کیهان در اختیار داریم.

منبع:تابناک


فکرش رو بکنید با این حرفها انگار ما از بدو خلقت حضور داریم تا الان! من که خودم رو در لحظات اولیه ی ساخته شدن کائنات دیدم!

نظرات 4 + ارسال نظر
niloofar یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 14:43 http://tut-mihanblog-com.br.vu

مطالبتون خیلی خوب بود بازم سر میزنم.
اگه خواستید به منم یه سری بزنید.

منم سر زدم ولی نخواستم بنویسم: مطالبتون خیلی خوب بود بازم سر میزنم.

مریم یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 07:59

سلام
بله ! اینکه فیلم خلقت رو برگردونند به نقطه ی شروع و آغاز ،خیلی هیجان انگیزه !
و جالب اینکه علمای ما منتظرند که کشفی اتفاق بیفته و اونا مطابق با کشفیات و یافته ها ، آیه و حدیث بیان کنند و بگن قرآن و احادیث از قبل این موضوع رو به ما خبر داده بودند !
زمانی که لینه در قرن 18 میلادی کشف کرد که گیاهان نر و ماده دارند علما فرمودند لینه چشم بسته غیب گفته ! قرآن چندقرن پیش گفته :
«وَاَنْزَلْنا مِنَ السَّماءِ ماءً فَانْبَتْنا فیها مِنْ کُلِّ زَوْجٍ کَریمٍ»
ببخشید می دونم که این کامنت ربطی به پستتون نداشت .
راستی منم مصاحبه ی صادق مدرسی رو خوندم اونم مسافر سفر بی بازگشت مریخه ! مگه زمین خودمون چه مشکلی داره که آدم بره یک جایی که هوا و جاذبه نیست زندگی کنه

سلام
برای من این حس از هیجان انگیز گذشته بود! با این کشف من نفسم بند اومد! قبلا هم از کشف راز ستونهای خلقت خونده بودم و لینکی گذاشته بودم توی روزانه هام
زمانی علمای ما جبر و الگوریتم و جغرافی و نجوم و شیمی کار می کردند و حالا محصور شدند توی فقه و فقط حدیث و آیه بلدند و گاهی اینجوری توی مباحث علمی ابراز وجودی می کنند!

ناهید یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 04:10

از این 100 نفر سه نفرشون ایرانی هستن. از یه ایرانی که اسمش سعید قندهاری است و 34 سالشه پرسیدند:
خانواده‌ات چه نظری درباره این کار و سفر دارند؟
- خوب طبیعتا این مساله خیلی قابل هضم نیست اینکه فکر کنی کسی که سال‌ها باهاش زندگی کردی ، برای همیشه داره می‌ره می‌تونه خیلی غم‌انگیز باشه ولی اگر به اهداف والایی که این سفر بر مبنای اون داره انجام می‌شه بیشتر فکر کنیم، واژه‌هایی نظیر ایثار، بشریت، علم و آینده در ذهن متبادر می‌شه که می‌تونه مشروعیت بیشتری به این پروژه ببخشه .
راستی داداش خوبم اگه شما داوطلب این سفر بودین ، عمرا به شما اجازه نمی دادم به مریخ برید .

اتفاقا پریروز ماری جوانا! اسمش هم خنده داره این بشر هر چند خودش خیلی جدیه! یک پست راجع به رفتن به مریخ ایرانی ها گذاشته بود و نوشته بود:
از روزی که این موضوع رو شنیدم دارم با چشم خریدارانه ای به خواهرم نگاه میکنم، فکر کنم مریخ رو دوست داشته باشه :دی
http://mary-juana.blogfa.com/post/262
...
همون موقع منم خباثتم گل کرد و با خودم کلی فکر کردم که دوست دارم کی رو بفرستم مریخ

ناهید یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 03:53

سلام داداش عزیز
با کمال احترام و عرض ادب ط ن ب رو تقدیم می کنم به ساکن سرزمین دیرینویچ
پست جالب انگیزناکی بود ، ممنون از انتخاب خوبتون
امروز منم در باره ی سفر به مریخ مطلبی می خوندم ، حدود 100 نفر بعد از آزمایش های متعدد از بین 200 هزار داوطلب ، انتخاب شدند که به مریخ بروند ، البته آنها باید یک دوره ی 8 ساله ی آموزشی رو در کره ی خاکی بگذرونند ...
حس عجیبی بهم دست داد وقتی که فهمیدم این سفر بی بازگشت خواهد بود
اگر مایل بودین ، لطفا بخونید :
http://fararu.com/fa/news/224403/

سلام خواهر گلم
دیشب که پست گذاشتم خیالم راحت بود که اهل دیرینویچ اول خواهد شد ط ن ب مبارکتون باشه اینم سه جعبه از خزائن مملکتی تقدیم به ساکن دیرینویچ
واقعا اصلا نمیشه درک کرد که این آدما چرا داوطلب رفتن به چنین سفری شدند. هشت ماه توی یک کپسول بمونی که بری جایی که عرب نی انداخت
ممنونم رفتم و خوندم. سعید قندهاری عضو شورای مرکزی اعتماد ملی هم هست! خدا کنه اون دو تای دیگه احمدی نژادی نباشند و مریخ لااقل از بحث و دعاواهای ایرانی ها در امان بمونه
یادتون هست یک وقتی دکتر رضا روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفته بود:
از بزرگترین آرزوهای من برگزاری نماز جماعت در یکی از کرات آسمانی است.
با خودم گفتم الان وقت خوبی بود بره به مریخ و نماز جماعت برگزار کنه
دکتر رضا روستا آزاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد