اولین آیه‌ای که امام زمان (عج) بعد از ظهور می خوانند

بسم الله الرحمن الرحیم

بر اساس روایات اسلامی حضرت مهدی (عج) بعد از ظهورشان در جوار کعبه، ابتدا آیه 86 سوره هود را می خوانند: « بقیة الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین» سپس می فرمایند: « یا اهل العالم أَنَا بَقِیَّةُ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ وَ خَلِیفَتُهُ وَ حُجَّتُهُ عَلَیْکُمْ». ای اهل عالم من ذخیره الهی بر روی زمین و خلیفه او و حجت او بر شما هستم‏».

امام صادق(ع) درباره اولین آیه ای که بعد از ظهور بر زبان مبارک امام زمان(عج) جاری می شود، می‌فرماید: آن زمانی که امام مهدی(ع) ظهور می‌کند، به کعبه تکیه می‌کند؛ در حالی که 313 نفر نزد او جمع شده‌اند. اولین سخن و گفته‌اش این آیه است: (بَقِیَّةُ اللّهِ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ)؛ «آنچه خداوند برای شما باقی گزارده، برایتان بهتر است، اگر ایمان داشته باشید». سپس می‌فرماید: «منم بقیة الله و من حجت خدا و خلیفه او برشمایم». پس سلام کننده‌ای بر او سلام نمی‌کند، مگر آنکه می‌گوید: السلام علیکَ یا بقیة الله فی ارضه

 بقیه الله فی ارضه

 بر مشامم می رسد هر لحظه بوی انتظار 

بر دلــــم ترســـم بماند آرزوی وصـــل یــــار

تشنه دیـــــدار یــارم ای اجــل مهلت بــده

تـا ببینم بــا دو چشــمم چـهـره زیبای یــار

میلاد منجی عالم بشریت، نوید بخش صبح امید در شب انتظار، حضرت بقیه الله العظم، امام عصر و زمان، عجل الله تعالی فرجه الشریف بر شما دوستان عزیز مبارک باد

 علائم ظهور پستی مربوط به تیرماه سال 91 را هم اگر خواستید از اینجا بخوانید

نظرات 17 + ارسال نظر
واحه دوشنبه 26 خرداد 1393 ساعت 14:00

حیف ... !
که روزنامه
جمعه ها منتشر نمی شود
حیف...!
چه تیتری می شود
فرود آمدن.
...
حالا که نمی آیی
کاش ابرها را کنار بزنی
در این ترافیک خیس
به اندازه تمام جمعه های غروب
دلتنگم
سلام.عیدتون مبارک.

مریم شنبه 24 خرداد 1393 ساعت 22:46

سلام
ای بابا ! شما دیگه چرا آپ نمی کنید ؟
ببم جان شما و رفیق تون و دوستان دیگه همت کنید و زود به زود آپ کنید شاید ما هم از این رخوت و خمودگی در بیاییم

سلام
من که الان مطلب جدید گذاشتم
شما که الی ماشاءالله وقت و فرصت دارید و انگیزه، چرا نمی نویسید و منتظر ما هستید؟

الهام شنبه 24 خرداد 1393 ساعت 22:34 http://sarve1390.bogfa.com

جالب بود.تا به حال نشنیده بودم این مطلب رو.
عیدی که گذشت مبارک بوده باشه انشالله.

سلام ممنونم
عید بر شما هم مبارک

فائزه شنبه 24 خرداد 1393 ساعت 20:12 http://bargrizanezendegi.blogsky.com

سلام این عید بزرگ رو به شما و خانواده محترمتان تبریک میگم

**********************************
همتا هم نداری که ...
وقت نبودنت به دلم وعده بدهم
شاید " مثلش " را پیدا کنم !
آقای بی همتای من بیا

**********************************

اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن

صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ

فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ

وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً

حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا

سلام فائزه خانوم مشهدی
عید بر شما هم مبارک و ممنون بابت شعر و دعای فرجی که نوشتید

سیاوش شنبه 24 خرداد 1393 ساعت 09:46 http://shadnameh-man.blogfa.com/

سلام عید بر شما وخانواده محترم مبارک

سلام به سیاوش خان عزیز. آقا عید شما هم مبارک

کاوسی شنبه 24 خرداد 1393 ساعت 00:42 http://mighat61.blogfa.com

سلام
میلاد یگانه منجی عالم بشریت بر شما گرامی مبارکباد.

سلام و ممنونم آقای کاوسی و عید بر شما هم مبارک

شرف الدین جمعه 23 خرداد 1393 ساعت 18:21 http://aldin2.blogfa.com

سلام
بر شما هم مبارک قربان
تو قرآن این آیه بقیه اللع راجع به مسائل مالی هست. من چند وقت بود برام سوال بود که این آیه چرا درباره امام عصر (عج) به کار میره. ممنون که بالاخره منو متوجه کردید!

سلام ممنونم و عید بر شما هم مبارک
بعضی آیات قران چون نگینی در میان آیات دیگر می درخشد و این تنها آیه نیست که تاویلی متفاوت از جایگاه خود دارد

بانویسیب جمعه 23 خرداد 1393 ساعت 17:22

سلام به عموی مهربونم
عیدتون مبارک عموی گرامی و بزرگوار
تنت سلامت و دلتون شاد باشه انشا الله

سلام بر بانوی سیبب عزیز
عید بر شما هم مبارک و پر از خیر و برکت و سلامتی باشه ان شاءالله

مریم جمعه 23 خرداد 1393 ساعت 11:04

سلام
عیدتون مبارک

ناگهان آیینه حیران شد، گمان کردم تویی
ماه پشت ابر پنهان شد، گمان کردم تویی
ردپایی تازه از پشت صنوبرها گذشت ...
چشم آهوها هراسان شد، گمان کردم تویی
ای نسیم بی‌قرار روزهای عاشقی
هر کجا زلفی پریشان شد، گمان کردم تویی
سایة زلف کسی چون ابر بر دوزخ گذشت
آتشی دیگر گلستان شد، گمان کردم تویی
باد پیراهن کشید از دست گل‌ها ناگهان
عطر نیلوفر فراوان شد، گمان کردم تویی
چون گلی در باغ، پیراهن دریدم در غمت
غنچه‌ای سر در گریبان شد، گمان کردم تویی
کشته‌ای در پای خود دیدی یقین کردی منم
سایه‌ای بر خاک مهمان شد، گمان کردم تویی

فاضل نظری

سلام
عیدی رسیده که در آن امید نیست
صدها بهار هم برسد عید نیست
تکراری و شبیه بهم چون گذشته
امسال هم اگر تو نیایی جدید نیست
با جمعه سال آمد و با جمعه می رود
با این حساب آمدنت بعید نیست
عید بر شما منتظر ظهور مبارک

آتش جمعه 23 خرداد 1393 ساعت 10:35 http://dideno.blogsky.com

سلام و عرض ادب
و عید نیمه شعبان بر شما و خانواده گرامی و همه شیعیان
جهان مبارک باد . من منتظر بودم بالاخرهیکی این ط ن ب را بگیره
بعداً خدمت برسم که دیگه حرف حدیثی پیش نیاد .
عیدتان مبارک

سلام داداش عید شما هم مبارک دیروز بساط پخش شربت و شیرینی و دود کردن اسپند جلوی مغازه ی ما پهن بود و منم مشغولش شدم و نشد کامنتها رو جواب بدم
خب شما هم با ایثار ط ن ب انگار داری تارک دنیا میشی

کوثر جمعه 23 خرداد 1393 ساعت 10:03

سلام عموجان
عیدتون مبارک
خوبین؟ خانواده خوبن؟
گرامی همسر دیشب موقع جشن از راه رسیدند وبنده بسیار شگفت زده کردند!
البته میدونستم دارن میان ولی زودتر رسیدنشون متعجبم کرد

سلام عمو جان و خیلی هم ممنونم به لطف خدا خوبم و از اینکه گرامی همسر روز عید کنارتون هستند خوشحالم

اعظم جمعه 23 خرداد 1393 ساعت 08:57 http://pinkflower73.blogfa.com/

میلاد امام زمان رو بهتون تبریک میگم...

سلام بر شما هم مبارک

ناهید جمعه 23 خرداد 1393 ساعت 06:08

سلام داداش خوبم
عید بر شما مبارک
امیدوارم انتظار به پایان برسد و دیگر هیچ ظلم و ستمی نباشد و همه در آرامش و صلح و امنیت زندگی کنند

سلام خواهر گلم عید شما هم مبارک باشه ان شاءالله

مجید جمعه 23 خرداد 1393 ساعت 01:49

آقا مصطفی عزیز سلام
بر شما هم مبارک باشد این عید عزیز.

سلام آقا مجید قربان شما و ممنون

ستاره جمعه 23 خرداد 1393 ساعت 00:31

برادر عزیز جناب آقاى ستاریان سلام
عید شما مبارک،خیلى تلاش کردم که زودتر از اینها
خدمت برسم اما قسمت بود که در شب تولد این امام عزیز ، موفق
به انجام این کار بشم که باعث خرسندى شداکثرأ پست هاى
زیبا وتأمل برانگیز شما رو مى خونم و لذت مى برم و یاد مى گیرم.
امیدوارم که تنتان به ناز طبیبان نیازمند مباد ودر کمال صحت وسلامت
بهمراه خانواده گرامى روزگار رو به شادى بگذرانید

سلام و عرض خیر مقدم ستاره خانم
عید شما هم مبارک من که یکی دو روزی هست با گوشی اصلا نتونستم به هیچ کجا سر بزنم! عوض اینکه روز به روز سعی کنند مشکلات رو مرتفع کنند هی بهش اضافه می کنندخوشحال شدم از اینکه کامنت شما رو دیدم ظاهرا شما هم با گوشی یا تبلت به اینترنت دسترسی دارید.
نوشته های من اخیرا خودم رو هم راضی نمی کنه و شما از سر لطف بهشون نگاه می کنید. ان شاءالله به زودی شاهد افتتاح وبلاگ شما هم باشیم بازهم از لطف و محبت شما ممنونم

علایی جمعه 23 خرداد 1393 ساعت 00:15

سلام
عید بر شما و خانواده محترم مبارک

سلام قربانت و عید شما هم مبارک

خرمگس پنج‌شنبه 22 خرداد 1393 ساعت 23:38


سلام عیدتون مبارک
و احتمالا
ط
ن
ب

سلام ممنونم و عید و مدالها بر شما مبارک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد