ملت دماغ عملی!

بسم الله الرحمن الرحیم

آیا می دانید که:

عمل زیبایی در کشور ما به اندازه ای انجام می شود که آمار آن از آمریکا و اروپا با جمعیت دو سه برابری شان نسبت به ایران هم بیشتر است.جراحی بینی متداول ترین این عمل هاست.

آیا می دانید که:

لونلی پلنت که به عنوان یکی از مهمترین ناشران کتب گردشگری در دنیا شناخته شده، به تازگی کتاب راهنمای سفر به ایران را منتشر کرده‌است. جالب آن‌که در بخشی از این کتاب عمل دماغ در ایران سوژه نویسنده شده‌است.

لونلی پلنت در سال 2008 کتاب گردشگری راهنمای سفر به ایران را منتشر کرد، این کتاب یکی از جامع ترین کتاب ها برای گردشگران خارجی است که قصد سفر به ایران را دارند. نویسندگان کتاب راهنمای سفر به ایران این کشور را به شش قسمت تقسیم کرده اند، این شش قسمت شامل مرکز ایران، شمال شرقی ایران، جنوب شرقی ایران، غرب ایران، خلیج فارس و تهران است. علاوه بر این تقسیم بندی نیز 2 بخش ویژه با عناوین تاریخچه ایران و فهرست وجود دارد که هرکدام سرشار از اطلاعات کاربردی هستند.

در قسمت تهران و صفحه 109 راهنمای سفر به ایران " آندرو بورک " یکی از نویسندگان کتاب در بخشی تحت عنوان " ملت دماغ عملی " به ماجرای عمل کردن دماغ دختران و پسران ایرانی که با چسب هایی بر دماغ در خیابان ها و نقاط مختلف شهرهای کشور دیده است اشاره می کند 

آنگونه که این نویسنده کتاب نوشته است او اول بار در جریان یک مهمانی در شهر اصفهان در این باره اطلاعاتی کسب کرده است، در همین میهمانی 2 نفر از حاضران دماغ های خود را عمل کرده بودند، او همچنین در ادامه، تهران را "پایتخت عمل پلاستیک بینی جهان" می نامند و می گوید بیش از 3 هزار جراح پلاستیک بینی در این شهر کار می کنند، او همچنین با اشاره به قیمت انجام یک عمل زیبایی دماغ در این شهر، آن را در ارزانترین حالت 1000 دلار آمریکا و در گرانترین حالت تا 4 هزار دلار ذکر کرده و با اشاره به میانگین حقوق دریافتی مردم در ایران این مساله را تعجب برانگیز دانسته است.

آندرو بورک همچنین در این بخش از کتاب نوشته است تعدادی از جوانان دختر و پسر ایرانی بدون اینکه دماغ خود را عمل کرده باشند با چسباندن چسب بر روی دماغشان تظاهر به انجام عمل زیبایی می کنند چرا که این کار کلاس و پرستیژ اجتماعی خاصی به آنها می دهد.

گفتنی است این کتاب تا کنون به چندین زبان مختلف دنیا از جمله ایتالیایی ، فرانسوی، آلمانی و چینی، ترجمه شده است و بسیاری از توریست های خارجی که به ایران می آیند این کتاب را در دست دارند. به نظر می رسد پرداختن نویسنده کتاب به موضوع جوانان دماغ عملی در ایران به عنوان موضوعی جالب توجه برای توریست ها خواسته است در این باره اطلاعاتی به مشتاقان سفر به ایران بدهد.

و آیا می دانید که: 

بیشترین عمل بینی مربوط به جماعت نسوان است.

پس این جماعت نسوان هستند که ملت ما را به عنوان ملتی دماغ عملی در جهان مشهور کرده اند!  

پ ن: کاریکاتور روزنامه ی گاردین از عمل دماغ در ایران رو هم ببینید: 

کاریکاتور روزنامه ی گاردین از عمل دماغ در ایران!

پ ن: 

من نمی خواستم وارد جنگ و نزاع میان جماعت نسوان با جمعیت اخوان بشوم اما شرارتهای مداوم مریم بانو، آن سرکرده ی شریره ی این جماعت، باعث شد که دل به دریای شجاعت زده و عکس دسته جمعی ایشان با جماعت نسوان را منتشر کنم!  

 

نظرات 31 + ارسال نظر
خرمگس چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 ساعت 19:44 http://www.tashakkoriesaleh.blogfa.com

آقا اینکه خیلی خوبه
افـــــــــــــــــــــــــــزایش جاذبه های گردشگری کشوررررررر

سلام آقا روح الله

درستش اینه که بگید: افـــــــــــــــــــــــــــزایش جاذبه های گردشگری وبلاگستان

عـبـــد عـا صـی شنبه 13 اردیبهشت 1393 ساعت 02:16 http://farsiblog.mihanblog.com

سلام علیکم.

عزیز برادر ، مثل همیشه باز هم گل کاشتید ؛ دست مریزاد ...

این مطلب را الان دیدم وَ جسارتا کما فی السابق با حفظ امانتداری وَ

اشاره به پیوند مطلب ، آنرا در وبلاگ خود وَ سایر دکه-های مشابه

منعکس کردم.

با آرزوی عـــزت وُ ســـلامـت دو دنـیـــا برای تمام خوبان ،

عـبـــد عـا صـی.

آقا منم عرض سلام دارم و احترام
ما شاءالله شما همچنان مشغولید و خیلی ممنونم که قابل دونستید و لینک دادید و نقل فرمودید. به امید خدا توی اولین فرصت خدمت برسم برای عرض سلام و ادب و تشکر

گل یاس پنج‌شنبه 11 اردیبهشت 1393 ساعت 21:54

سلام
ممنون که تشریف اوردین
خوشحال شدم

سلام

خبیثه شریره ملعونه منفوره پنج‌شنبه 11 اردیبهشت 1393 ساعت 13:46

آقا شما رو مسجدمحل ثبت نام کردند ؟!
حضور محترم همگی نسوان مکرمه معظمه :
به مناسبت روز مرد و مصادف بودن آن با آغازایام اعتکاف
بهترین هدیه برای جماعت اخوان :
ثبت نام آنها در نزدیکترین مسجد محله است
سه شبانه روز آرامش را تجربه کنید

خدا از همه ی معتکفین قبول کنه
اما من تحمل سه شبانه روز آرامش رو ندارم اونم اینطور آرامشی که یک خبیثه شریره ملعونه منفوره پیشنهادش رو بده

همطاف یلنیز چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 ساعت 16:47 http://fazeinali.blogfa.com/

الو!
1-2-3...الو؟

یاد یک ماجرایی افتادم:
قدیما به جای بلندگوهای بوقی تازه آمپلی فایر و اکو مد شده بود. جوانها برای مراسمی داشتند اکو می بستند و دست آخر هم یکی رفت پشت میکروفون و برای آزمایش گفت 1 2 3 4 امتحان می کنیم.
صدا اکو داشت و تکرار میکرد یک یک یک یک دو دو دو دو سه سه....

یکی از پیرمردهای کم حوصله فریاد زد بابا یَک نفر بگه یَک دیگه چند نفر میگه یَک!

آنتی ابسورد چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 ساعت 13:16

سلام

سلام آقا مهران عزیز

آتش چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 ساعت 10:48 http://dideno.blogsky.com

سلام
داداش روحیه می خواهیم بسیار زیاد . همین حالا از نوع مرغوبش
تا دیرنشده بدو بیا همه بچه ها را هم باخودت بیار ...

سلام
خدمتشان رسیدم اما نه به فوریتی که فرموده بودید! با یک روز تاخیر

اعظم چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 ساعت 00:24 http://pinkflower73.blogfa.com/

در این سفرنامه،به نوع آرایش و اینکه ایران از نظر استفاده از وسایل آرایش هم در جهان دارای مقام هست،اشاره ای نشده؟

اشاره هم شده بود ما شتر دیدی ندیدی اش می کردیم. والله دیگه جرات نمی کنیم به اینطور مسائل که برای خانمها حیثیتیه و به جونشون بسته است اظهار نظری بکنیم

مریم سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1393 ساعت 22:28

راستی برید وبلاگ کوثر بانو اسمهای پیشنهادی منو ببینید
آقای ستاریان آخه چرا شما اینقدر بین آبجی هاتون فرق می ذارید ؟

دیدم و ممنون
برای اینکه شما یک دفعه از پشت خنجر میزنی و میگی میخواستم گول بمالم

مریم سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1393 ساعت 21:58

سلام سلام صد تا سلام
شما خوبید ؟
امروز موقع پیاده روی ، خوردم به تور یکی از همکارهای پرحرف ! تا موقع اذون مغرب ، منو یک لنگه پا نگه داشت و تک و تعریف کرد
بعد که آمدم خونه فقط تونستم برای بانوی سیب کامنت بذارم چون بعدش تلفن پشت تلفن !
ممنون برای کاریکاتوری که گذاشتید اتفاقا دیشب می خواستم در باره ی این کاریکاتور بنویسم اما اینقدر حرف تو حرف آمد که یادم رفت !
ببم جان آفتاب آمد دلیل آفتاب ! دیدید آقاهه هم پت مبارکشو عمل کرده
آقای ستاریان نمی شد زیر اون کامنتی که گل و کادو گذاشتید شکلک زبون نذارید کی می خواید به راه راست هدایت بشید ؟
آهان یک چیز دیگه : زیر یکی از کامنتها نوشته بودید : (با پست قبلی شما و دوستانم رو ناراحت کردم و بعد کلی شرمنده شدم. ) منظورتون کدوم پست بود ؟ من هر چی فکر کردم یادم نمیاد ناراحت شده باشم ! ببم جان خیالتون از بابت ما راحت باشه و هر چی دوست دارید بنویسید من یکی که پوستم کرگدنیه !
باز اگه چیزی یادم آمد میام می نویسم

سلام سلام هزار و شونصد تا سلام
نگرانتون شده بودم! نمیدونم چرا امروز انگار فضا از غروب به اینطرف سنگین شده! بگذریم.
راجع به پر حرفی و فک زدن و تلفن بازی خانمها هر چی بگید گل به خودی محسوب میشه ها آخه منم که گفتم خانمها فقط از فکشون استفاده می کنند و شمام الان تایید کردید
خب این کاریکاتور توسط اجانب از همه جا بی خبر منتشر شده و چون دچار ضعف اطلاعات هستند قبول نیست
اصلا کامنت گذاشتن و جواب دادن به کامنت شما بدون استفاده از شکلک زبان برای من مقدور نیست
پست قبلی همین پست غمگین بود. من تا جاییکه هوش و حواسم باشه و بتونم خودمو کنترل کنم سعی می کنم پست غمگین نگذارم و گاهی از دستم در میره
دور از جونتون! شما صبورید و بردبار و من خیلی ممنونم که با وجود کارها و گرفتاریهای خودتون همه جا حضور دارید و به همه روحیه میدید

ناهید سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1393 ساعت 10:54

سلام داداش خوبم
با اجازه تون :
درود به حکیمه مریم بانو ،آفرین به این شیرزن همیشه ی دوران که یه تنه داره با جماعت اخوان در زمین اخوان به جنگ ادامه می ده ،
مریم جان شکست اندلس رو براشون یاد آوری نکن ، اینا مردان آنجلس یا همان اصحاب کهف بیدن که بعد از 300 سال از خواب بیدار شدن و به شهر اومدن دیدن ای داد خیلی چیزها عوض شده ، حتی به پولشون آدامس هم نمیدن ، خیلی ها بردن و خوردن و ساختن ، بعضی ها دارن با ارابه های مدل بالا شون تو خیابونا ویراژ میدن ، دیدن ای بابا مردها بدون اجازه ی نسوان آب هم نمی خورن ، غذا هم که فست فود می خورن تازه اگه نسوان اجازه بدن غذا از گلوشون پایین بره و ...
خب حق دارن شوکه بشن ، حق دارن نتونن خیلی وقایع رو هضم کنن ، اما تقصیر خودشونه ، می خواستن انقدر نخوابن
نتیجه : اگه به نسوان میگن جماعت دماغ عملو ...به جماعت اخوان هم میگن جماعت خوابالو

سلام سلام صد تا سلام
ای بابا! شما اومدی اجازه بگیری که زیر بغل دشمن ما جماعت اخوان، که توی زمین اخوان، داره با اخوان، میجنگه هندونه بذاری
اصحاب کهف؟! ما؟!
چه اسمهایی:جماعت نسوان= جماعت دماغ عملی ها
جمعیت اخوان= جماعت خوابالو

مریم سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1393 ساعت 10:16

ببم جان قضیه رو سیاسی نکنید
منظور من این بود که وقتی جمعیت اخوان خانمهای دماغ عمل کرده رو ببینند دل و دین و عقل و هوش از کف می دن و پرچمهایی رو که با شونصد متر لنگ یزدیِ بزرگ ، درست کرده بودند به نشانه ی تسلیم به اهتزاز درمیارن !

سلام
شمایان در نبود من چقدر اتیش سوزوندید!!
حالا غروب میام حساب شما بررسی می کنم اونم حسابی!
الان ظهره و اومدم کاری داشتم مغازه که با دیدن کامنتها گرفت و گیر شدم!
اما فعلا بگم که اینم نتیجه ی پیش بینی شما و بدام افتادن یکی از جماعت اخوان و ازدواج با یکی از این دماغ عملی ها و سورپرایز شدنش با دیدن نتیجه و ثمره ی این ازدواج
عکسی رو هم اضافه کردم به متن که ببینید!
http://up.shamsipour-ac.ir/uploads/images/1393/ordibehesht/77582d0954032.jpg
این رو هم ببینید که در راستای ربودن عقل و هوش و دل و دین جماعت اخوان می گذارم

http://fun.baharfa.com/wp-content/uploads/2013/04/Cartoon-nose-3.jpg

عبدالحسین فاطمی سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1393 ساعت 09:06

وای وای وای
من جای شما باشم به آقای ستاریان پیام میدم که این کامنت اخرتونو حذف کنن
اخه ببم جان من داستان اندلسو اینجا بگم که برا خانوما خیلی بد میشه
در ضمن شما به همه خانومای دماغ عملی الان یه چیزی گفتین که اصلا خوب نبود
من گفتم که دماغ عمل کردن خوووبه ولی شما دارین قضیه رو خراب می کنید
فکر می کنم باا ین کامنتی که الان گذاشتین اصولا همه جمعیت بانوان باید شما رو تنها بذارن و بیان در لشکر ما تا این عامل فتنه و خونریزی رو برای همیشه از میدان به در کنیم

چقدر این جنگ ریشه داشته بیده و ما نمی دونستیم. انــــــــدلـــــــس!!!!

مریم سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1393 ساعت 09:01

ناهید بانو من و صلح ؟ نشنیدی : صلح بین اسلام و کفر معنا ندارد ؟ ببم جان عقب نشینی من ، یک عقب نشینی استراتژیک بود می خواستم سرشونو گول بمالم و در اولین فرصت بهشون پاتک بزنم ! بیا زودتر کامنت مورد نظر رو لایک کن

به به ! می بینم نیروی تازه نفس وارد کردید !
آقای فاطمی شما سرتون تو کتابه و تاریخ دان هستید
ببم جان از شکست آندلس عبرت بگیرید
تاریخ یک بار دیگه داره تکرار می شه دیری نخواهد پایید که همین زنهای دماغ عملی که شما دارید مسخره شون می کنید و می گید تو دماغی حرف می زنند طومار جمعیت اخوان رو در هم بپیچند و پرونده ی این جنس خشن و زورگو و قلدر رو برای همیشه مختومه اعلام کنند !
حالا ببینید کی بود بهتون گفتم
این خط ________________________________________
اینم نشون ×

خب مجید جان دلبندم همین که شما دشمن غدار رو وادار به عقب نشینی تاکتیکی (نه استراتژیک) کردم خودش پیروزی بزرگی بیده ها!
حالا هی خط و نشون بکش
دارید کاری می کنید که دستم به قلم بشم و تاریخ جنگ دماغدران رو پیوست کنم به ظفرنامه ی جنگ چایدران ها

عبدالحسین فاطمی سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1393 ساعت 08:55

قابل توجه مریم بانو !
بترسید از سیاست یک قدم به عقب و ۲ قدم به جلوی سردار مصطفی ستاریان

بههههله الان داشتم براشون همین رو عرض میکردم. انگار یادشون رفته بین میرغضبان دست بسته داشتند گریه و زاری می کردند تا ببخشیمیش

مریم سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1393 ساعت 08:50

می گم انگار حملات جناب آتش خیلی کوبنده و مرگباره که شما اینقدر خوش خوشان تون شده و دمر افتادید و غش و ریسه می رید !
اولندش بگم دماغ من عملی نیست و احتمالا از نوع کوفته ایه
دومندش چسب پنس پلان کفاف پت مبارک منو نمی ده و باید از این چسب کاغذی پهن ها به دماغم بزنم !
سومندش دماغ عقابی فیت کار آقایونه من کمتر خانمی رو دیدم که دماغش عقابی باشه
ببم جانها قبول کنید که دماغ عقابی ها جزء دار و دسته ی خودتون بودند و شما عوضی نیروهای خودی رو به رگبار بستید !
چارمندش اورارنیوم غنی شده تو دماغ ؟!!! فیلم هندیه ؟ شما نهایتا خیییییییییییییییییلی زور بزنید شاید بتونید حبابهای سبز و آبی از دماغها استخراج کنید

خب معلومههههه که کیف می کنم
هی بابام هی!!!به دماغ کوفته ای خودت چسب کاغذی پهن میزنی شما؟!
اوه اوه اتفاقا کاریکاتوری دیدم از دماغ حسینی همکار احمدزاده، داشتند با تبر و اره دماغش رو عمل میکردند

مریم سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1393 ساعت 08:37

سلام
جانمی جاااااااااااااااان هوررررررررررررررررا هی !
آقای ستاریان دیدید وادارتون کردم ازم تعریف کنید
هر چی باشه من هم نسل شما بسیجی های ترمز بریده ام و می دونم با قلدری نمی شه شما رو وادار به کاری کرد !
دیدید چطوری از راهش وارد شدم ؟
اما خودمونیم اینجوری که شما گفتید (شما بزرگید واقعا بزرگید) آدم بی اختیار یاد شتر می افته !

سلام
خب از شما به عنوان خواهر خوبم تعریف نکنم پس از کی بکنم؟
الان غافلگیر شدید نه؟!

عبدالحسین فاطمی سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1393 ساعت 07:37

سلام بر سردار مصطفی !
من بر خلاف نظر شما فکر می کنم عمل دماغ خیلی خوبه برا جمعیت بانوان !
۱- به زندگی امیدوار میشن
۲- ۲۰ درصد به زمان ایستادن جلوی آینه شون اضافه میشه و این یعنی کلی فراغت برای آقایون
۳-به دلیل مشکلی که بعد از عمل دماغ در مورد تنفس براشون ایجاد میشه کمتر حرف می زنن چون وقتی با دهن حرف می زنن نمی تونن با دماغ نفس بکشن و این یعنی یه فرصت طلایی برای آقایون برای زندگی
۴- به شدت موقع خواب خروپف یا به قول پسرم (خروپست) می کنن و این هم به عنوان یه امتیاز منفی براشون ثبت میشه که زیاد کلاس نذارن
۵-چون احساس شخصیت مضاعف می کنن سعی می کنن آروم تر باشن و به فکر جنگ افروزی نباشند
۶- به جای اینکه بگن : بلهههههه اتومات میگن : بنهههههههههههه و این خیلی کلاسه خب تصور کنید

ایده : برای حاکم شدن آرامش بر فضای مجازستان خودمان تسهیلاتی اجاد کنیم همه بانوان و ایضا (ای زن) مریم بانو آن شریره شهیره دماغ عملی بشن تا شاید به آرامش برسند

سلام به برادر برنامه ریز
هر چند برنامه ریزی شما کامل و جامع بود اما نهایتا شعر جناب بزرگ رو درباره ی گلستان شدن دنیا می نوشتید خلاصه و مختصر و مفیدتر نبود؟!

ناهید سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1393 ساعت 04:59

سلام داداش خوبم
راستش ما نفهمیدم اینجا جنگه یا صلح ؟
گیج شدیم ها ، خودتون جنگ می کنین بعدنش برای هم در نوشابه باز می کنین اصلا معلومه چه خبره ؟
می خواستم یکی از کامنتهای مریم بانو رو لایک کنم خیلی جالب بید ولی حالا که آشتی کردین منصرف شدم
داداش عزیز این عکس رو سال گذشته دوستم برام فرستاده بود . واقعا دماغ در ایران معضلی شده واسه خودش ، آخه حیف نیست قیافه های جذاب و کلاسیک تبدیل می شه به قیافه های بی روح و فضایی ؟
همه شبیه هم شدن ، خیلی دل گنده ای می خواد که صورتشون رو می سپرن زیر تیغ جراح ،
به جای اینکه ناشران گردشگری از فرهنگ اصیل ایران و از آثار تاریخی بنویسن ، ،ببینید راهنمای سفر به ایران رو با چی پر می کنن.
امروز جایی خوندم ایران از نظر فلاکت در جهان رتبه ی دوم رو داره اولیش ونزوئلاست و سومیش سوریه است یعنی سوریه بعد از ایرانه [:S033:]
خدا از همه جهت به داد ایران برسه ، آمین
ممنون داداش خوبم ، با خوندن کامنت های دوستان عزیز نیز بسی شادمان شدم ، شاد و سلامت باشین "گل:

سلام به خواهر گلم
شما و من که با هم جنگی نداریم شما بهتره برای من گل بگذاری و منم برای شما گل می فرستم اینطوری مریم خانوم حرص و جوش میخوره و از هر چی پیاده روی با خانوم ابراهیمی براش بهترتر تره
هر چند منم دو سه روز قبل خوندمش. اما راجع به فلاکت که احتیاجی به رتبه سنجی نیست ما همگی شاهد عینی این وضع رقت بار هستیم
من که هر بار با گوشی وصل می شدم و کامنتهای شماها رو می دیدم بلند بلند می خندیدم و بچه ها یکدفعه منو تعجب زده نگاه می کردند. بیچاره ها خیال میکردند خل شدم من
...
ضمنا اصلاحیه ای که برای این کامنت خصوصی فرستاده بودید رو اگر می خواستم بگذارم ساعتش خیلی تغییر می کرد. غلط چندانی هم که نداشت. خلاصه ببخشید دیر رسیدم و نشد با این جایگزینش کنم

مهرداد سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1393 ساعت 00:48

سلام
خیلی با حال بود اون عکس آخری
هی روزگار قبلا سفرنامه نویس ها در مورد ایران چی مینوشتن حالا چی مینویسن

سلام اقا مهرداد
خوشحالم که با اون عکس حال کردی می دونم شما هنوز خرت از پل نگذشته و باید توی این طور دعواها مراعات کنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد